Rasende på mine forældre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.166 visninger
17 svar
0 synes godt om
13. juni 2011

Anonym trådstarter

Min mormor bor i et dejligt hus. Oprindeligt var det meningen, at mine forældre skulle overtage hendes hus, når hun ikke lever mere. For et års tid siden luftede de tanken om ikke at overtage det alligevel, da de er glade for at bo, hvor de bor, og de spurgte os, om min kæreste og jeg kunne tænke os at overtage det i stedet. Jeg og mine søskende er kommet meget hos min mormor og morfar som børn og elsker stedet. Så det ville vi rigtig gerne.

Mine forældre tænkte over det i et stykke tid, og vi blev enige om, at det var os, der skulle købe huset. Mine søskende fik det at vide for et halvt år siden, de ville nok helst have at det var mine forældre, der overtog det, fordi de også har været glade for at komme der.

Vi har de sidste mange måneder glædet os ved tanken om at skulle flytte derhen engang, når min mormor ikke lever mere. Vi har snakket meget om, hvad vi kunne lave ved huset og forestillet os vores nye liv i huset.

For en måned siden døde min morfar. Umiddelbart efter begravelsen fortæller min mor min mormor om de ændrede planer (virkelig flot tidspunkt!). Til mig sagde min mormor, at det var hun glad for, for så fik vores børn en dejlig barndom og de ville sikkert blive knyttet til huset, så de måske ville overtage den engang i fremtiden. 

Nu har mine forældre så ændret mening - min mor siger, at min mormor helst vil have at det er mine forældre, der overtager det, så det kan være samlingssted for hele familien. Så de overtager det alligevel.

Vi er så skuffede. Det var dem selv, der spurgte os, så vi har ikke presset en beslutning igennem. Vi har glædet os og brugt mange timer på at tegne og forestille os, hvad vi kunne lave ved huset. Vi har ladet andre drømmehuse "gå", for det var jo ikke relevant længere. Og vi har fortalt vores børn, at vi skal flytte derhen engang.

Nå, måtte bare have luft...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juni 2011

Anonym trådstarter

13. juni 2011

Aves.

Det jeg tænker når jeg læser det her er at I sidder og diskuterer og deler et hus imens din mormor stadig lever...nyd din mormor og se hvad tiden bringer...det er bare et hus.

Anmeld

13. juni 2011

Englehår

Profilbillede for Englehår
jeg kan godt forstå, at i er skuffede..
Men har i talt med dine forældre om det..? Og med din mormor..?
Så vidt jeg kan læse mig til, så ønskede dine forældre jo netop ikke, at flytte..? Selvom det kan være svært, at få sagt til din mormor - tror du så ikke, at hun ville forstå dine forældres ønske om ikke at flytte..?

Anmeld

13. juni 2011

Nessie

Hmmm, hvad skete der lige for dine forældre?

De kan da ikke bare lave aftalen om

Har du spurgt din mormor, hvad hun siger til det hele, eller om det måske bare er noget din mor har fundet på, fordi hun måske er blevet lidt jaloux, over at høre om de planer I har med huset?

Selvom det bliver jer der overtager huset, kan det vel stadig blive samlingssted for hele familien?

Anmeld

13. juni 2011

Carina1977

Havde jeg været jer, havde jeg slet ikke planlagt noget, før et pænt stykke tid efter, at man har mistet sine bedsteforældre. Synes det var lavt af din mor, at sige det til din mormor ved begravelsen. Det er det samme som at snakke om den dag hun dør, hvilket jeg synes er ondt, set med mine øjne

Kan helt bestemt godt forstå din skuffelse, da det hus sikkert har betydet rigtig meget for dig  det næstbedste må så være at finde jeres eget drømmehus, og opbygge minder der

Anmeld

13. juni 2011

Talbutikken

Carina1977 skriver:

Havde jeg været jer, havde jeg slet ikke planlagt noget, før et pænt stykke tid efter, at man har mistet sine bedsteforældre. Synes det var lavt af din mor, at sige det til din mormor ved begravelsen. Det er det samme som at snakke om den dag hun dør, hvilket jeg synes er ondt, set med mine øjne

Kan helt bestemt godt forstå din skuffelse, da det hus sikkert har betydet rigtig meget for dig  det næstbedste må så være at finde jeres eget drømmehus, og opbygge minder der

Anmeld

13. juni 2011

mor 2010

Eva. skriver:

Det jeg tænker når jeg læser det her er at I sidder og diskuterer og deler et hus imens din mormor stadig lever...nyd din mormor og se hvad tiden bringer...det er bare et hus.

enig

Anmeld

13. juni 2011

SSL

Eva. skriver:

Meget meget enig

Anmeld

13. juni 2011

Tvillingemor80

Eva. skriver:

Enig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.