hvad sker der hvis man rejser på ferie uden visum?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. juni 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Mille83 skriver:

Min storebror har boet i NY. og jeg har været der i 10 dage, jeg skulle have visum med.....Så jo desværre uden visum - ryger du direkte retur igen.......

Så har de lavet reglerne om??? For jeg har også været i USA i 3 uger, uden visum. No probs.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juni 2011

Mille83

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Så har de lavet reglerne om??? For jeg har også været i USA i 3 uger, uden visum. No probs.

Det var i....tænke tænke.....oktober 2008 jeg var der mener jeg.......Det blev også ændret. 

Det er noget med at nu skal du huske og melde din ankomst til usa inden 48 timer el noget, kan ikke rigtig finde ud af reglerne mere de er sååååå underlige og ændrer sig hele tiden..........

Anmeld

13. juni 2011

Mille83 skriver:

Det var i....tænke tænke.....oktober 2008 jeg var der mener jeg.......Det blev også ændret. 

Det er noget med at nu skal du huske og melde din ankomst til usa inden 48 timer el noget, kan ikke rigtig finde ud af reglerne mere de er sååååå underlige og ændrer sig hele tiden..........

Min mand var i USA så sent som i Nov. og han havde altså ikke Visum. Men det er rigtig at man skal søge indrejse tilladelse. Men det er noget andet... 

Anmeld

13. juni 2011

Mille83

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Min mand var i USA så sent som i Nov. og han havde altså ikke Visum. Men det er rigtig at man skal søge indrejse tilladelse. Men det er noget andet... 

Yes i know  Men 2008 havde mig og min mor som var derovre hvertfald fat i ambassaden..... 

Anmeld

13. juni 2011

foto på lærred

Mille83 skriver:

Min storebror har boet i NY. og jeg har været der i 10 dage, jeg skulle have visum med.....Så jo desværre uden visum - ryger du direkte retur igen.......

Jeg kan ikke helt huske historien, men synes også at have læst at hende Kira Eggert eller hvad hun hedder havde haft lidt rod med sit visum til USA og hun blev sendt hjem igen med første fly på egen regning. Ved ikke om det var noget at gøre med hendes tidl. arbejdstilladelse.

Jeg google lige artiklen

http://ekstrabladet.dk/flash/dkkendte/article1357743.ece

Men i hvertfald USA ville jeg aldrig tage til uden visum, eller nogle som helst andre steder for den sags skyld. Hvis man ved man skal et sted hen der kræver et visum så er det jo bare at få sådan et så man følger de regler der er i det pågældende land.

Anmeld

13. juni 2011

Yes i know  Men 2008 havde mig og min mor som var derovre hvertfald fat i ambassaden..... 

Ja det er altid godt at hive fat i dem hvis man er i tvivl. Man skal udfylde nogle forskellige papirer som jeg har nævn for TS længere oppe. Og så er der selvf. nogle særtilfælde hvor du skal søge Visum. F.eks. du vil arbejde, studere eller rejse mere end 90 dage. 

Men han skulle søde indrejsetilladelse senet 72 timer inden, og så udfylde de forskellige blanketter - Visa Weaver program. De kan udfyldes online. Så nemt er det.  

https://esta.cbp.dhs.gov/esta/

Anmeld

13. juni 2011

foto på lærred skriver:

Jeg kan ikke helt huske historien, men synes også at have læst at hende Kira Eggert eller hvad hun hedder havde haft lidt rod med sit visum til USA og hun blev sendt hjem igen med første fly på egen regning. Ved ikke om det var noget at gøre med hendes tidl. arbejdstilladelse.

Jeg google lige artiklen

http://ekstrabladet.dk/flash/dkkendte/article1357743.ece

Men i hvertfald USA ville jeg aldrig tage til uden visum, eller nogle som helst andre steder for den sags skyld. Hvis man ved man skal et sted hen der kræver et visum så er det jo bare at få sådan et så man følger de regler der er i det pågældende land.

Det er misforstået at man altid skal have Visum til USA. 

Med mindre man skal være der for at arbejde, studere eller mere end 90 dage kan du nøjes med at følge dette:

Anmeld

13. juni 2011

Wimmie

Mille83 skriver:

Jeg har været i USA 6 gange og kun 1 gang skulle jeg have visum, og det var fordi jeg skulle rejse rundt i 5 mdr.

Til de almindelige 2-ugers ferie derovre skal man ikke have visum.

Har været afsted i 2002, 2004, 2006, 2008, 2009 og 2010 - så tror ikke reglerne er lavet om siden

Anmeld

13. juni 2011

Wimmie skriver:

Jeg har været i USA 6 gange og kun 1 gang skulle jeg have visum, og det var fordi jeg skulle rejse rundt i 5 mdr.

Til de almindelige 2-ugers ferie derovre skal man ikke have visum.

Har været afsted i 2002, 2004, 2006, 2008, 2009 og 2010 - så tror ikke reglerne er lavet om siden

Lige præcis. Du skal kun søge Visum hvis du:

Skal arbejde, studere, være der i mere end 90 dage, har en plettets straffeatest, ikke har overholdt de 90 dage tideligere. 

Ellers er det jo bare indrejsetilladelsen du skal søge.

Anmeld

13. juni 2011

Wimmie

Ja, man skal udfylde den dér grønne Esta-seddel - det skal man vel gøre over nettet nu, eller hvad? Kan ikke lige huske det - før i tiden fik man jo udleveret den i flyet, men det kan jeg ikke huske om man gør længere.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.