hvad sker der hvis man rejser på ferie uden visum?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.965 visninger
30 svar
0 synes godt om
12. juni 2011

Anonym trådstarter

Ja kan man det? Kender en der har prøvet det og fik ku en bøde .

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juni 2011

jydeinden

altså jeg ville ikke forsøge det hvis jeg var dig, for tvivler på du får lov at komme ind i landet, og hvorfor heller prøve, hvorfor ikke have det formelle i orden?

Anmeld

13. juni 2011

Mille83

Hvis det fx. er USA bliver du sendt hjem igen med det første fly samt du får indrejsningsforbud et stykke tid. 

Anmeld

13. juni 2011

Hulubulu86

Hvilket land(e) snakker vi om? Det kan blive ret dyrt og du kan risikere indrejseforbud som Mille93 nævner, samt en masse andre besværligheder.

Jeg synes slet ikke man skal forsøge på den slags, det er dårlig stil ikke at overholde de love der nu er gældende i det enkelte land.

Anmeld

13. juni 2011

slettet_7530

Efter 11 sep, tror jeg de fleste lande sender folk på det første fly hjem for egen regning

Anmeld

13. juni 2011

Sofia

hvis det fx er til Rusland kommer du aldrig ind i landet uden visum.. I Vietnam kan du ikke komme ud af landet hvis du bliver der mere end 14 dage uden visum...

Anmeld

13. juni 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Du skal kun søge om Visum hvis (USA)

De fleste danske statsborgere kan rejse til USA uden visum under det såkaldte Visa Waiver Program. 

Du skal kun søge om visum: 

• Hvis du skal arbejde eller studere i USA 
• Hvis du ikke er i besiddelse af en ren straffeattest 
• Hvis du ikke er dansk statsborger 
• Hvis du tidligere er blevet nægtet visum til USA 
• Hvis du tidligere har ”glemt” at forlade USA inden udløbet af den 90 dages visumfri periode 
• Hvis du vil opholde dig i USA mere end 90 dage

Hvis det er USA behøver du ikke visum hvis:

Skal du som dansk statsborger på ferie- eller forretningsrejse i USA kan du som udgangspunkt frit rejse ind i USA uden visum og blive i landet i op til 90 dage på den såkaldte Visa Waiver ordning, hvis du opfylder følgende betingelser:

• Du har et gyldigt maskinlæsbart pas – reglen gælder også for børn
• Du har en bekræftet returbillet eller en bekræftet billet for videre rejse til en destination uden for USA
• Du opholder dig i USA i maksimalt 90 dage
• Du udfylder disse 3 forskellige formularer: 

1. Secure Flight 
2. ESTA 
3. APIS

Anmeld

13. juni 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Mille83 skriver:

Hvis det fx. er USA bliver du sendt hjem igen med det første fly samt du får indrejsningsforbud et stykke tid. 

Nej det er altså kun hvis du opholder dig der i længere tid end 90 dage, skal arbejde, studere eller f.eks. har en plettet straffeatest.... 

Anmeld

13. juni 2011

december-babyen

Altså hvis det feks. er til Jordan så køber man sig til et visum i lufthavnen når man står der  Så ikke noget problem

Andre lande ved jeg ikke noget om dog..

Anmeld

13. juni 2011

Mille83

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Nej det er altså kun hvis du opholder dig der i længere tid end 90 dage, skal arbejde, studere eller f.eks. har en plettet straffeatest.... 

Min storebror har boet i NY. og jeg har været der i 10 dage, jeg skulle have visum med.....Så jo desværre uden visum - ryger du direkte retur igen.......

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.