Lunae skriver:
Vi kigger pt efter et nyt familiemedlem, men da det er vores første hund, så ved vi endnu ikke så meget!
Hvilken hund har i og er den med eller uden stamtavle?
Jeg troede stamtavle betød noget for mig, da jeg købte min chihuahua, fordi netop at være sikker på hvad hunden indeholdt, og gener der skulle gives videre..
MEN! Min chi blev kun 8 mdr, hun var kronisk syg.. 2 x dyrelæge om måneden minimum.. Det var et helvede, og til sidst kunne hendes lille krop ikke mere
Og hun sov ind på brystet af mig rullet ind i et tæppe.. Det var det mest forfærdelige jeg nogensinde har oplevet og savner hende hver dag.. Selvom vi har 2 hunde herhjemme sidder jeg noget gange og tænker "Hvor er i dejlige, men i er bare ikke Peanut!"
- Jeg tænkte tit at alt det kunne ha været undgået hvis jeg valgte en hund uden staamtavle, som ikke var fra kennel..
Nu har vi 2 store hunde herhjemme, begge uden tavle, den ene er renracet og den anden er blandingshund, de er sunde og raske..
Det jeg egentlig ville ud med af budskab, er at lige meget hvor smuk kennelen er, hvor fancy stamtavlen er, så kan der stadig ligge uheldige kenneler hvor hundene fatisk er syge, men bliver solgt på prestige og stjernepotentiale.. Og det er kedeligt at betale 9-12.000 for en hund, og så derefter bruge det samme beløb på dyrelægeregninger (som jeg i mit tilfælde gjorde for at redde min øjesten, som alligevel ingen fremtid havde)..
Nu kører vi KUN uden stamtavle..
Ja undskyld hvis jeg røg lidt OT, men synes lige jeg ville dele historien..
Så hvis i ikke skal udstille, så køb uden!!
Anmeld