Hund - med eller uden stamtavle?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Har i stamtavle på jeres hund?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

2.893 visninger
30 svar
0 synes godt om
12. juni 2011

Lunae

Vi kigger pt efter et nyt familiemedlem, men da det er vores første hund, så ved vi endnu ikke så meget!

Hvilken hund har i og er den med eller uden stamtavle?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juni 2011

Carl-Emil's mor

Lunae skriver:

Vi kigger pt efter et nyt familiemedlem, men da det er vores første hund, så ved vi endnu ikke så meget!

Jeg har en papillon tæve på 4 år med stamtavle.. hentet hjem fra tyskland efter præmieforældre.. jeg har ALDRIG brugt hende til udstilling og fortryder de bitre 11.000 jeg gav for hende i tidernes morgen... 

Min golden dreng på 10 mdr. har IKKE stamtavle fordi jeg har vidst fra før jeg fik ham at han skulle have klippet kuglerne.. også kendte jeg til hende der havde hans mor og mødte tæven alle de gange jeg besøgte ham og hans far var på besøg flere gange 

Men det er helt klart op til jer 

Anmeld

12. juni 2011

An&Jo

Lunae skriver:

kommer meget an på hvilken hund i vil have, og hvad i skal bruge den til..

faktisk så siger man at med de små racer er det bedst at få uden stamtavle, og helst en med en smule blanding i da de helt racerene hunde godt kan have mange skavanker..
det så jeg selv med min chihuahua der endte med at koste mig MANGE penge i dyrlæge fordi han havde noget med bagbenene, og dyrlægen sagde det højst sandsynligt var genetisk betinget..

Hvis det bare skal være en hjemmehund og i ikke skal bruge den til udstilling og avl, så synes jeg helt klart i skal vælge uden tavle, det er for det første billigere, og for det andet bruger man jo ikke tavlen på en almindelig familiehund..

Anmeld

12. juni 2011

Janni.

Vi har 2 gravhunde som er 8 og 9 år gamle, de er søskende fra hver sit kuld. Der er stamtavle på forældrene men da vi ikke skulle bruge dem til avl, ser vi ingen grund til at skulle have det på dem. 

Anmeld

12. juni 2011

Kløver

Lunae skriver:

det kommer nok meget an på racen, vi har en labrador og der er stamtavle ikke vigtig for os, vi fik ham da han var et år, og stod til aflivning, og var desværre blevet svigtet, tynd og havde orm, men efter en masse arbejde har vi fået verdens skønneste hund. labrador går man aldrig fejl af, hvis man kan li den størrelse hunde, og kan klare hunde som fælder lidt.

Anmeld

12. juni 2011

B&J

hvis jeg skulle have hund ville jeg have stamtavle på men også fordi jeg ved hvad den inde holder osv.

en uden stamtavle kan jo have flere racer i sig tit er det også bedre men man kan også være rigtig uheldig

men godt der er til alle forskellige mennesker

Anmeld

12. juni 2011

SSL

An&Jo skriver:

faktisk så siger man at med de små racer er det bedst at få uden stamtavle, og helst en med en smule blanding i da de helt racerene hunde godt kan have mange skavanker..
det så jeg selv med min chihuahua der endte med at koste mig MANGE penge i dyrlæge fordi han havde noget med bagbenene, og dyrlægen sagde det højst sandsynligt var genetisk betinget..

Hvis det bare skal være en hjemmehund og i ikke skal bruge den til udstilling og avl, så synes jeg helt klart i skal vælge uden tavle, det er for det første billigere, og for det andet bruger man jo ikke tavlen på en almindelig familiehund..

Jeg har en chi med tavle, jeg har en uden.. Og jeg vil sige, at hvis du har købt en hund, som har haft så mange skavanker, så har det klart været fra en opdrætter der har avlet for at tjene penge og IKKE haft nogle større tanker om det, og det sker SÅ tit.. Men der findes ogsp nogle seriøse opdrættere, som ikke bare avler for at avle, men gør det fordi det er i deres store interesse.. Og så tjekkes der gevaldigt op på div. sygdomme tilbage til flere slægter.. Så det er altså ikke korrekt at lille hund = skavanker, slet slet ikke faktisk! Jeg har en hund med tavle, og hun har været til dyrlæge én gang tror jeg, udover vacciner (hun er 2,5år), og hun fejler intet  Så vil lige pointere at der intet negativt er som sådan med skavanker, men at det er vigtigt at man køber fra et sted med gode holdningner, se det inden, snak med opdrætter, se personens hunde og deres sociale adfærd, deres trivsel osv, så ka det ikke gå heelt galt

TS : held og lykke med det.. jeg har ikke kunne stemme, jeg har en hund med tavle og en uden og de er lige fantastiske!! Og så har det ikke været vigtigt for mig med tavle, for hende der har, har ikke været en udstillingshund, personligt.. Men den anden blev jeg bare forelsket i, så det har ikk været vigtigt, men et plus

Anmeld

12. juni 2011

LouiseBreinholt

Lunae skriver:

Jeg har ikke stamtavle på min tæve, vi regner med hun er med hvalpe nu så du siger bare til, det er en Shih Tzu, allergi venlig hund og fælder ikke. De er simpelthen så nemme, en rigtig selvskabshund.

Anmeld

12. juni 2011

Carl-Emil's mor

An&Jo skriver:

Vil altså lige sige som en anden også skrive det kommer jo an på om du køber fra en avler der avler for at tjene penge eller for at fremvise en fantastisk race 

Jeg har også avlere der kommer i den butik jeg er i der har 4-6 kuld hvalpe pr år, det er for at tjene penge! Det er ikke for at producere nogle lækre hvalpe der kan berige andre mennesker godt... og de ved at bare de lige snupper 2-5 udstillinger så kan de knalde en tavle på deres hund 

Og har du en tavle på din hund så åbner jeg skisme du har rettet henvendelse til opdrætter vedrørende alle de sygdomme du har været igennem 

Anmeld

12. juni 2011

maria_wlt

Jeg har ikke stemt da der mangler en mulighed..."Har tavle men den betyder ikke noget for os"Jeg har en papillion med tavle. Jeg skal ikke bruge tavlen til noget, men ville bare ha en sikkerhed på at den ikke var blandet. Det er jo desværre en af de racer der bliver blandet meget.Har brugt Bastian til paring før, men det bliver kun med rene papillioner også.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.