Quickpas i legoland er det i orden?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. juni 2011

mn

jeg vil sige nu har vi brugte det en del, de gange vi har været i disneyland og der var det da meget praktisk, men det var da også irreterne fordi der var så mange som benyttet sig af det, så kørerne kom jo bare i klumper, men ville da heller stå i en kø i 10 min. istedet for 2 timer, så kan man da bruge sin tid på at se resten af parken istedet for bare at stå og glo og så kan man ligesom planlægge hele sin dag, hvis man starter med at trække billetter til de forskellige ting, hvilket er ekstremt praktisk for dem som har brug for et skema til at fungere. så jeg tænker da at det hjælper nogle som normalt ikke ville komme i forlystelsesparker til at de nu kan.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juni 2011

trunte89

Hmmm det er samme princip i Disneyland i Paris... og det er jo også for børn...

I Disney land koster fast tickets ikke noget, der er bare et bestemt antal man kan tage om dagen vidst.

Anmeld

12. juni 2011

trunte89

Dobbelt

Anmeld

12. juni 2011

Nettemor

har der ikke længe været noget i legoland af den slags. da vi var derned for nogle år siden kunne man da 'bestillle tid' til forlystelserne.

Anmeld

12. juni 2011

Mi

Det har i flere år været muligt at trække den slags billetter gratis, der var bare et vist antal. Det har vi benyttet os af, selvom det i princippet var ret uretfærdigt at vi gik lige forbi køen og op i forlystelsen. Man kunne også trække dem i parken, og så skulle man benytte forlystelsen inden for en 20 min periode. Ideen om at man skal kunne betale sig fra det er vel i princippet det samme, bortset fra at det koster 99kr.

Jeg syntes egentlig ikke om ideen, men legolands eneste mål er jo at tjene penge, så er det forældrenes ansvar at opdrage. Hvis jeg så vælger ikke at købe ekspress adgang, og mine børn undre sig, at kan jeg jo netop forklare dem at vi ikke vil "snyde" foran alle de som ikke har råd til sådan et adgangskort. På den måde får jeg jo virkelig opdraget dem til at høj og lav skal være lige.

Anmeld

12. juni 2011

FrkT

Jeg synes det er en RIGTIG skidt ting. Kan gøre mig helt arrig at nogle kan finde på at indføre sådan noget. Synes i forvejen billetter til diverse forlystelsesparker er ret høje, specielt for familier der er afsted med 3-4 børn, så løber det sq hurtigt op. Og synes ikke det er fair overhovedet, for der er klart mange mennesker som altså ikke vil have råd til at skulle betale de ekstra penge, som måske i forvejen går og sparer et helt år eller noget for at tage deres familie med sådan et sted, og for andre er de ekstra penge bare et knips med fingrene og slet ikke noget man lægger mærke til, hvordan kan det være fair at de skal få en sjovere/bedre dag, fordi de kan hoppe foran ved alle forlystelserne, og dermed få prøvet tingene flere gange på samme tid.

Nej det er bare en rigtig skidt ting, og så kommer det virkelig til at handle om penge, penge, penge. Synes de burde skamme sig overhovedet at overveje sådan noget, og så endda at indføre det, nej! 

Anmeld

12. juni 2011

Kløver

Jeg synes ikke om ideén. alle betaler jo men synes man snyder dem som har betalt ved at sælge quickpassene til merpris, og de kan snyde sig foran igen og igen, selovm de andre også har betalt. Synes også det er at vise børnene at hvis man tjener mere så kan man købe sig til alt. Synes bestemt det er ok at løre børn at tingene koster penge, men her er der jo ikke tale om en matriel ting, men morskab for hele familien, og at man ved at have flere penge kan komme foran i køen. Kedelig tendens synes jeg, fremfor at alle som jo har betalt for en meget dyr billet, kan få mulighed for forlystelserne i legoland, og at det er ens for alle

jeg kan jo heller ik lade være med at tænke at hvis mange køber quickpassene og der ender med der at være lang kø, så kommer dem med almindelige måske lige pludselig ikke til at kunne få mulighed for at prøve, ved ik om i kan følge mig

Anmeld

12. juni 2011

2babygirls

trunte89 skriver:

I Disney land koster fast tickets ikke noget, der er bare et bestemt antal man kan tage om dagen vidst.

Okay, det er over 10år siden jeg var der og skolen betalte.

Anmeld

12. juni 2011

trunte89

Tina&Martin skriver:

Okay, det er over 10år siden jeg var der og skolen betalte.

Ok, var der nede for en måned siden, og der stak vi bare vores billet ind i maskinen, og fin sådan en fast ticket ud.
Havde nemlig også regnet med at det ville koste penge, men blev positivt overrasket.

Anmeld

12. juni 2011

MosterA

For mig gør det ikke nogen forskel om de er der eller ej. Jeg kan ikke andet end grine af dem der syntes, at deres tid er så meget mere værd end andres, at de gider at lade sig rippe for komme foran.

Der er så mange andre steder i livet hvor, dem der vil betale, kan komme foran, f.eks. når man flyver med Ryanair. Det er vel ok at lære sine børn at nogle har penge til at gøre noget jeg/vi ikke kan.

Det er jo også dem der har flest penge der sidder på de bedste pladser i teateret og til fodbold. Så skal alle også til at betale det samme fordi det er den samme "forestilling" man ser?

Jeg syntes da også det er træls at jeg ikke kan gøre altid det dem der har flere penge kan, men jeg har valgt at acceptere det og så få det bedste ud af det. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.