Billig og god maling til møbler

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.735 visninger
13 svar
0 synes godt om
12. juni 2011

CA

Vi skal male triptrap-stolen og vores andre køkkenstole. 5 farver skal vi ha, og jeg synes 200kr. pr. bøtte er liiige i overkanten. Nogen der evd, hvor man kan finde billig maling der også holder?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juni 2011

CA

12. juni 2011

AnneBJ

12. juni 2011

Caroline86

hvad med at købe farveprøver og bruge dem? det kommer selvfølgelig an på hvor meget I skal bruge

http://flugger.dk/Maling/Farveproeve/Farveproeve_3_farver_med_maling_og_pensel%28E%20FARVEPRO%29.aspx?gclid=CIGcmu2GsKkCFcce3godanwlJg

Anmeld

12. juni 2011

numsefisk

Profilbillede for numsefisk

Det er jo nok træ maling du skal bruge til stolen

Og det mener jeg ikke de laver farve prøver i med farve.

Så du køber en helt alm hvid træmaling, også køber du noget akryl maling f.eks i søster gerane (staves??) og blander op i 5 bøtter, så du har de fem farver du vil have.

Det er sådan vi har gjort med en del af vores træmøbler..

http://miniministeren.blogspot.com/

Anmeld

12. juni 2011

CA

Caroline86 skriver:

hvad med at købe farveprøver og bruge dem? det kommer selvfølgelig an på hvor meget I skal bruge

http://flugger.dk/Maling/Farveproeve/Farveproeve_3_farver_med_maling_og_pensel%28E%20FARVEPRO%29.aspx?gclid=CIGcmu2GsKkCFcce3godanwlJg

Tak for tippet! Så vidt jeg kan se, er det der vægmaling? Og der kommer ikke særlig meget, så det er heller ikke nok til en stol, hvis det er maling til møbler. Jeg har før købt en farveprøve til Johannes´ kommode og det blev ikke særlig godt - malingen der er bare ikke lavet til at holde. Men tak for tippet 

Anmeld

12. juni 2011

CA

numsefisk skriver:

Det er jo nok træ maling du skal bruge til stolen

Og det mener jeg ikke de laver farve prøver i med farve.

Så du køber en helt alm hvid træmaling, også køber du noget akryl maling f.eks i søster gerane (staves??) og blander op i 5 bøtter, så du har de fem farver du vil have.

Det er sådan vi har gjort med en del af vores træmøbler..

Lyder som en genial ide, men er det blevet godt så? Tænker om akrylmaling og træmaling arbejder godt sammen, eller om det "deler" sig og skaller? Er det nemt at få klare farver på den måde, eller blir den blå babyblå? For den hvide må alligevel lysne en del..?

Anmeld

12. juni 2011

Caroline86

Carina87 skriver:

Tak for tippet! Så vidt jeg kan se, er det der vægmaling? Og der kommer ikke særlig meget, så det er heller ikke nok til en stol, hvis det er maling til møbler. Jeg har før købt en farveprøve til Johannes´ kommode og det blev ikke særlig godt - malingen der er bare ikke lavet til at holde. Men tak for tippet 

du kan forsøge dig med en tur i farvehandelen og bede om farveprøver til møbler jeg fandt bare lige det første og bedste link på google for at vise hvad jeg mente med farveprøver

Anmeld

12. juni 2011

numsefisk

Profilbillede for numsefisk
Carina87 skriver:

Lyder som en genial ide, men er det blevet godt så? Tænker om akrylmaling og træmaling arbejder godt sammen, eller om det "deler" sig og skaller? Er det nemt at få klare farver på den måde, eller blir den blå babyblå? For den hvide må alligevel lysne en del..?

Ja vores stole er blevet så flotte

Og farven bestemmer du jo selv, alt efter hvor meget farve du hælder i

Og det skaller ikke, da acryl jo kun er med til at give den farven, så lagt støreste delen er jo træ maling

http://miniministeren.blogspot.com/

Anmeld

12. juni 2011

CA

Caroline86 skriver:

du kan forsøge dig med en tur i farvehandelen og bede om farveprøver til møbler jeg fandt bare lige det første og bedste link på google for at vise hvad jeg mente med farveprøver

He he Vil smutte ned og se, hvad de har at byde på. Tak for hjælpen!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.