Cyklus efter fødsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.365 visninger
16 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
11. juni 2011

Kløver

Hvordan var jeres cyklus efter fødslen, gik den med det samme tilbage til sin vante gang eller blev den uregelmæssig eller blev den længere/kortere.

Min cyklus lå før på 6 uger så gjorde mig ik noget hvis den blev kortere, har så haft den første mens efter vores skønne søn kom til verden, og er nu gået 1 mdr, så er jo lidt spændt på hvornår den har tænkt sig at dukke op igen

hvordan har det været hos jer piger

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juni 2011

maria_wlt

Maja84 skriver:

Hvordan var jeres cyklus efter fødslen, gik den med det samme tilbage til sin vante gang eller blev den uregelmæssig eller blev den længere/kortere.

Min cyklus lå før på 6 uger så gjorde mig ik noget hvis den blev kortere, har så haft den første mens efter vores skønne søn kom til verden, og er nu gået 1 mdr, så er jo lidt spændt på hvornår den har tænkt sig at dukke op igen

Mener der gik 6 mdr før jeg fik mens igen sidste gang.. Det hele var som før..

Nu ammer jeg min datter (6 uger) så har ingen forventning om mens i noget tid endnu 

Anmeld

11. juni 2011

Kløver

maria_wt skriver:

Mener der gik 6 mdr før jeg fik mens igen sidste gang.. Det hele var som før..

Nu ammer jeg min datter (6 uger) så har ingen forventning om mens i noget tid endnu 

så dvs at da du fik din mens igen efter fødslen, var den med det samme normal og som før graviditeten ?

Anmeld

11. juni 2011

maria_wlt

Maja84 skriver:

så dvs at da du fik din mens igen efter fødslen, var den med det samme normal og som før graviditeten ?

Ja helt normal igen.. Det var kejsersnit... Denne her gang har jeg født normalt, så er selv lidt spændt på at se om det har nogen god eller dårlig betydning når min mens kommer igen..

Anmeld

11. juni 2011

Krussedulle

Maja84 skriver:

Jeg fik min første mens 8 uger og 1 dag efter fødslen.. og har brugt p-piller lige siden, så aner ikke hvor lang den er

det finder jeg ud af når vi engang skal igang med at lave nr 3

Anmeld

11. juni 2011

Kløver

Sinore skriver:

Jeg fik min første mens 8 uger og 1 dag efter fødslen.. og har brugt p-piller lige siden, så aner ikke hvor lang den er

det finder jeg ud af når vi engang skal igang med at lave nr 3

hehe okay, ja jeg fandt jo også ud af før den førtste at jeg havde lang cyklus efter ca 8 år på p-piller, inden havde den jo været normal, så er jo lidt spændt på om det har ændret noget at være gravid

Anmeld

11. juni 2011

Kløver

maria_wt skriver:

Ja helt normal igen.. Det var kejsersnit... Denne her gang har jeg født normalt, så er selv lidt spændt på at se om det har nogen god eller dårlig betydning når min mens kommer igen..

mit var også kejsersnit, så kan jo håbe min cyklus er normal igen, eller kortere, så ved jeg da ca hvornår jeg skal forvente mens

Anmeld

11. juni 2011

SussieThyssen

Maja84 skriver:

Min cyklus har altid været regelmæssig ved at være uregelmæssig.
Et sted mellem 35 dage og 3 mdr.
Da jeg havde fået min datter faldt den fra 7 dage til 6 og jeg fik også mindre menssmerter.
Efter nr 2 barn fik jeg en del flere menssmerter , men fortsatte min uregelmæssige regelmæssighed og lå på de 6 dage.
Efter nr 3 faldt jeg i regelmæssighed til mellem 30 og 35 dage, 6 dagen og næsten igen gener overhovedet.

Nu hvor jeg nærmer mig overgangsalderen og også har nået et hormonspring eller to pga kroppens egne biorytmer, har jeg 7 dages mens og præcis 23 dage imellem.

Kærligst
Sussie

Anmeld

11. juni 2011

Kløver

SussieThyssen skriver:

Min cyklus har altid været regelmæssig ved at være uregelmæssig.
Et sted mellem 35 dage og 3 mdr.
Da jeg havde fået min datter faldt den fra 7 dage til 6 og jeg fik også mindre menssmerter.
Efter nr 2 barn fik jeg en del flere menssmerter , men fortsatte min uregelmæssige regelmæssighed og lå på de 6 dage.
Efter nr 3 faldt jeg i regelmæssighed til mellem 30 og 35 dage, 6 dagen og næsten igen gener overhovedet.

Nu hvor jeg nærmer mig overgangsalderen og også har nået et hormonspring eller to pga kroppens egne biorytmer, har jeg 7 dages mens og præcis 23 dage imellem.

Kærligst
Sussie

tak for svar, håber det hele falder på plads så, men dog ikke at den bliver lige så lang som den første, for den lå på 8 dage, og normalt plejer den kun at ligge på 3-4 dage

Anmeld

11. juni 2011

SussieThyssen

Maja84 skriver:

tak for svar, håber det hele falder på plads så, men dog ikke at den bliver lige så lang som den første, for den lå på 8 dage, og normalt plejer den kun at ligge på 3-4 dage

Første og anden gangs mens efter en graviditet, kan man aldrig helt regne med, da kroppen lige skal igang igen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.