Føler det hele vælter!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

964 visninger
13 svar
0 synes godt om
11. juni 2011

Anonym trådstarter

Undskyld, men er nødt til lige at få lidt luft, for kæresten forstår ikke helt min frustration...

Jeg var 19 år da jeg gravid, og da boede både mig og kæresten hjemme hos de gamle, men vi valgte jo så at få bebsi og flyttede hjemmefra uden en krone på lommen, faktisk med gæld begge to.

Vi havde INGENTING og samtlige møbler var fra venlige familiemedlemmer eller billigt genbrug (og det er det i øvrigt stadig).

Nu har vi så klaret os i to år, uden at låne penge i banken eller af forældre og lignende, vi studerer begge, så der har jo ikke været meget at gøre med, og der har da også været større eller mindre overtræk hver måned. MEN, det er bare altid gået alligevel..

Af en eller anden grund går det bare ikke mere. Vi havde en misforståelse med banken der gjorde at de havde lagt vores budget forkert, så pludselig havde vi brugt penge vi ikke havde og vi måtte låne 1500 kr af min mor for at dække overtrækket på budgetkontoen, så blev vi enige om at prøve på en "frisk" start og lånte 2000 kr af min far for at gøre op med det resterende overtræk på forbrugskontoen.

Så blev hesten, som ingen vil købe, syg for 117 gang og det var selvfølgelig i en weekend, regning = 2900 kr.
Spurgte banken om de ville hjælpe, men det ville de ikke, så måtte låne flere penge af min heldigvis gavmilde far, men bryder mig bare ikke om det

Derudover kom der 2x tandlægeregning, en cykel der gik i stykker, udgifter til en brugt barnevogn til bebs nummer to der kommer om to måneder, så kontoen er nu i minus igen igen igen... Eller, der er ca. 800 kr tilbage og så vil vi køre ud på overtræk igen...

I dag har vi så modtaget et brev om at nogen har klaget over voes kat og vi har 5 dage til at skaffe os af med den.. Hvem er det liiiige der vil have en voksen kat ? Hmm ? Så vi kan nok se frem til at aflive den (ikke sjovt, plus flere udgifter)...

Suk...

Det kan godt være vi ikke skylder flere 100 tusinde kroner væk, men det er bare så stort et nederlag for mig at vi pludselig ikke kan klare os selv længere, og kan simpelthen ikke se hvordan vi skal kunne komme ovenpå økonomisk igen før hesten er blevet solgt.. Det hjælper self lidt med de ekstra børnepenge der begynder at komme ind, men til den tid vil hullet jo kun være blevet dybere...

Igen, undskyld.. Men det hjalp da lidt...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juni 2011

Trinemusen

Søde ven da.. du får lige en

Det lyder bare til at være en hård omgang det dér!!

Ved du hvad jeg gør når jeg ingen penge har? Jeg kigger alt mit tøj igennem i skabet, og finder det pæneste og så sælger jeg simpelthen ud af det.

Har en profil på Trendsales. Var det en mulighed for dig/jer??

Man ligger ofte inde med noget der godt kan sælges til en fornuftig pris.

Jeg plejer på den måde godt at kunne tjene en 500-1000 kr.

det behøver ikke være tøj, men smykker også?

Bare en idé.. det kunne jo være det kunne give en lille smule luft.

Men heldigvis får I lidt flere penge når bebse nr 2 kommer.

Syntes ikke du skal være så flov/ked over at have lånt af din far.

Han er din far, og han vil helt sikkert til enhver tid hjælpe sin datter i sådan en situation, du er jo også under udd. og kommer til at tjene gode penge når du er færdig uddannet!

kan godt se det er håbløst lige nu..

men..

Efter regn kommer der som oftes solskin søde.

Håber det bedste for dig/jer

Anmeld

11. juni 2011

N&J

Altså jeg ville tage SU lån indtil tingene kører på skinner igen, (det kan jo tages med tilbagevirkende kraft (fra det skoleår i er i) og så må de penge betales tilbage igen når I er færdige. 

Anmeld

11. juni 2011

Anonym trådstarter

Tak for jeres søde ord. Jeg har allerede su-lån på den højest mulige sats så det er jo desværre ikke en 'ekstra' mulighed... Og i de to år vi har boet for os selv har jeg ikke fået andet nyt tøj end hvad der har været tvingende nødvendigt... Vi har stort set ikke noget af værdi udover vores computere... Og så hesten, som jeg virkelig håber snart bliver solgt, da det jo vil fjerne en stor del udgifter....

Anmeld

11. juni 2011

Lady Marion <3

Hvor er det synd for dig

Jeg tænker at det jo er hamrende dyrt med hest og hvois ingen vil købe den hvad så med at udlåne den ?

Låner betaler alt for hesten   det fungerer godt her på sjælland.

Hvis du bor på Sjælland kan jeg måske hjælpe med at finde en god familie

Anmeld

11. juni 2011

Lou87

Øv hvor lyder det dog som en trist og hård sitution..
Og man kan jo altid undre sig og stille spørgsmål ved hvorfor i med så stram en økonomi vælger og få barn nr to også...
Men det er der ingen grund til og vade i og sket er sket.

Du har ikke en hobby - male, sy, et eller andet du ku tjene ved?
Eller kæresten måske?

Hva med hans forældre.. ku de ikk hjælpe lidt til også?

Har i prøvet og snakke med andre banker?

Ku i evt finde noget billigere og bo i? Har i boligstøtte?

Kunne du måske "låne/leje" din hest ud? Eller evt sælge den billigere? Selvom du måske mister lidt på den, så det vel bedst.

Anmeld

11. juni 2011

Momster89

Først et stort  til dig.

Jeg ved hvordan det er med små penge.

kunne i evt. leje hesten ud til en rideskole? eller hvad med en halvpart?

Jeg ville ønske jeg kunne hjælpe med mere, men det er lige det eneste jeg kan komme på

Jeg håber alt flasker sig for jer

Anmeld

11. juni 2011

charlottekri

hejsa, send mig nogle oplysninger om katten, for har en svigerinde der leder efter en kat, d hun lige har mistet en...

har desværre ikke andre gode råd, men håber at jeg kan hjælpe med kattesituationen

knus charlotte

Anmeld

11. juni 2011

Anonym trådstarter

Bare lige som lidt forklaringer så har hesten været lånt ud, men er nu kommet tilbage pga. sygdom ved låneren, og derfor prøver jeg nu på at få den solgt, for at komme helt af med udgifterne...
Det er også den der er den største årsag til at økonomien pludselig er blevet så stram, da den nu to gange indenfor de sidste par måneder har valgt at blive syg i en weekend..

Og så selvfølgelig også fordi vi er unge og det tager tid for at finde ud af hvordan man får alting til at fungere, ingen af os havde jo prøvet at leve på egen hånd før vi blev "tvunget" til det.
Det er bestemt ikke fordi vi er tabt bag en vogn eller noget, men vi havde jo ingen erfaring med at ligge budgetter osv.

Min kærestes forældre har desværre ikke mulighed for at hjælpe os økonomisk.

Og jeg er desværre overhovedet ikke den mindste smule kreativ. Jeg har tegnet og malet engang, men det er ved at være mange år siden nu...

Anmeld

11. juni 2011

Anonym trådstarter

charlottekri skriver:

hejsa, send mig nogle oplysninger om katten, for har en svigerinde der leder efter en kat, d hun lige har mistet en...

har desværre ikke andre gode råd, men håber at jeg kan hjælpe med kattesituationen

knus charlotte

Katten er en hvid hunkat på 2 år, hun er ikke steriliseret og heller ikke vaccineret og har været indekat altid, og trives godt nok med det, men ville da sikkert være glad for at kunne komme ud. Hun har fået et kuld killinger, og generelt altid været en meget stilfærdig kat...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.