Stem

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. juni 2011

Camillee

Vores minimand skal starte i privat DP her den 1 august.

Vi har fundet en fantatisk sted med de samme holdninger som os, med 2 udd pædagoger og plads til 8 børn.

har kopieret dette fra deres hjemmeside, www.frulykke.dk

• En kærlig, omsorgsfuld, rolig og tryg hverdag.
  • Gode naturoplevelser, lige fra ture i skoven/naturen til at finde en bille hjemme i haven.
  • Leg og bevægelse med fokus på motorikken.
  • Musik, sang, guitarspil og leg med rytmiske instrumenter.
  • Et dejligt rækkehus på 110 m2 at boltre os på, med garderobe, stue/legerum, køkken, badeværelse/puslerum, tre værelser og en dejlig havestue.
  • Økologisk mælk, frugt og grønsager.
  • Dit barn skal IKKE i gæstedagpleje, ved sygdom vil der komme en vikar.
  • Et ikke ryger hjem.
  • Ingen kommune grænser.
  • Dit barn skal først i Børnehave når I er klar til det, og ikke når pladsanvisningen mener I er klar!!
  • Privat Børnepasning er omfattet af regler om kommunal søskende rabat.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juni 2011

Vingummien

Vuggestue, der kan de altid komme, og risikere ikke at komme 20 forskellige steder hen på en mdr hvis dagplejeren er syg.

Anmeld

11. juni 2011

Sitrani

Har stemt vuggestue.. For det skal vores lille gå i, når den tid kommer..

Men jeg synes bestemt også, at dagpleje er fint, men foretrækker vuggestue, da jeg synes det er en del mere socialt for børns udvikling, dog får de ikke lige så meget opmærksomhed, som hos en dagplejer..

Anmeld

11. juni 2011

JustAnotherName

Vores minimand skal starte i privat DP her den 1 august.

Vi har fundet en fantatisk sted med de samme holdninger som os, med 2 udd pædagoger og plads til 8 børn.

har kopieret dette fra deres hjemmeside, www.frulykke.dk

• En kærlig, omsorgsfuld, rolig og tryg hverdag.
  • Gode naturoplevelser, lige fra ture i skoven/naturen til at finde en bille hjemme i haven.
  • Leg og bevægelse med fokus på motorikken.
  • Musik, sang, guitarspil og leg med rytmiske instrumenter.
  • Et dejligt rækkehus på 110 m2 at boltre os på, med garderobe, stue/legerum, køkken, badeværelse/puslerum, tre værelser og en dejlig havestue.
  • Økologisk mælk, frugt og grønsager.
  • Dit barn skal IKKE i gæstedagpleje, ved sygdom vil der komme en vikar.
  • Et ikke ryger hjem.
  • Ingen kommune grænser.
  • Dit barn skal først i Børnehave når I er klar til det, og ikke når pladsanvisningen mener I er klar!!
  • Privat Børnepasning er omfattet af regler om kommunal søskende rabat.

Det er desværre langt fra alle som kan/vil tilbyde det - er min erfaring.
Og i såfald, så er det een ting, hvad der står på papiret, og en anden, hvad der så i virkeligheden bliver overholdt.

Men der findes selvfølgelig også en masse skønne dagplejere, som rent faktisk formår at give børnene alle disse ting. Og jeg håber inderligt, at det er en størstedel af ALLE dp'ere der findes.

Men det er desværre bare ikke det indtryk, og den erfaring, som jeg har.

Anmeld

11. juni 2011

Camillee

Det er desværre langt fra alle som kan/vil tilbyde det (er min erfaring)
Og i såfald, så er det een ting, hvad der står på papiret, og en anden, hvad der så i virkeligheden bliver overholdt.

Men der findes selvfølgelig også en masse skønne dagplejere, som rent faktisk formår at give børnene alle disse ting. Og jeg håber inderligt, at det er en størstedel af ALLE dp'ere der findes.

Men det er desværre bare ikke det indtryk, og den erfaring, som jeg har fået.

Det er selvfølgelig også rigtigt! tror det er meget forskæl på de div DPer og vuggestuer.  Vi har været ude og besøge en flere steder, bla en vuggestue, synes der var urtolige mange børn og meget uro. Vi valgte vuggestuen fra da den ikke passede til Elias.

Anmeld

11. juni 2011

mor-til-vanessa

JustAnotherName skriver:

Har haft den ene i dagpleje, og flyttede hende sidenhen til vuggestue.
Vores andet barn kom (heldigvis) i vuggestue med det samme.

Der findes helt sikkert en MASSE fantastiske dagplejemødre.
Men der er flere forskellige fordele i forhold dertil, som har ændret mig til enorm fortaler for vuggestue.

¤ Det er samme hus, og samme gruppe børn og voksne de møder.
¤ Ved sygdom skal de ikke pludselig hen til en anden/ny, og forholde sig til et nyt hjem, en ny voksne, og andre børn.
¤ Der er uddannelse bag, handleplaner som skal følges, og tiltag som har pædagogisk indhold og mening for deres udvikling.
¤ Vi personligt oplevede en DP'er som ikke virkede til at holde af sit job, og så er det svært!! ....Der var mange ting, som vi ikke følte os sikre på. Men der var KUN hende! .....I vuggestuen er der flere, og man kan lettere gå til dem uden at blive "bussemand", fordi man er utilfreds med en ting.
¤ Børnene bliver bedre stimuleret, og brugt fysisk.
¤ Kosten er mere varrieret (ihvertfald end det vi var vant til hos DP)
¤ Jeg frygtede at vuggestue ville være for overvældende, da der jo er flere børn, og mere "gang i den" ....men jeg tog fejl, da jeg troede, at det ville være bedre, at vælge DP, fordi det var en lille gruppe børn .......De var aldrig bare hjemme i egen lille gruppe - de skulle altid ud og være sammen med andre - hver dag!! ....Og vuggestuen viste sig at passe godt til mine børn, stik mod mine forventninger.

Så jeg har selvfølgelig stemt vuggestue.
Og jeg vil slet ikke tvivle i mit valg, hvis vi får et barn mere.
Så skal han/hun helt sikkert også passes i en vuggestue!

jeg hopper med her

til ts. min gik i dp til at starte med, men at nu rykket i vs pga vil skal flytte og vi fik en plads. jeg var rigtig glad for min dp, og hun var super sød og vanessa hold også af hende. men det er altså bare super godt i vs. forskelligt mad og bedre stimulering og mange andre ting

Anmeld

11. juni 2011

L.J.L

Tror det er et spørgsmål om temperament. Mange vælger så for at få mere ro, andre vuggestue fordi der sker mere. Vi har valgt vuggestue. Jeg kan godt lide ideen om at der netop er mange børn at lege med, og flere pædagoger om børnene. Og så kan de altid blive passet samme sted uanset hvad.

Anmeld

11. juni 2011

JustAnotherName

Det er desværre langt fra alle som kan/vil tilbyde det - er min erfaring.

Men det er desværre bare ikke det indtryk, og den erfaring, som jeg har.

Ja. Vi besøgte også en integeret vuggestue/børnehave, som vi troede kunne være noget. Men min oplevelse var bare, at der var alt for meget tumult, larm og uro ....Det var alt for kaotisk for en 1-årig!! (ihvertfald for vores datter, syntes jeg). Så det valgte vi fra.

Men idag har vi dem begge i en integreret institution, som fungere mere opdelt, og hvor der er mere ro på, end der var det andet sted.
Den store går i børnehaven og den mindste går i vuggestue - samme sted. Og det passer bare helt perfekt til dem. De er glade for det.
Og så er det også praktisk og nemt for os mht. aflevere og hente dem

Anmeld

11. juni 2011

B&J

vores er i en dagpleje dog ikke privat, men elsker vores dagpleje mor kun har 3børn også nr 4 med vores af se efter og ind i mellem et gæste barn de får så meget opmærksomhed og min søn elsker det og der er så god forhold til det sted, kan jo ikke svar om det er det bedste da jeg ikke har prøvet de andre

Anmeld

11. juni 2011

serinasmor

har stemt kommunal dagpleje ...

Serina går i kommunal dp og er lykkelig for hende hun er rigtig dygtig og til tider for bekymret  men hun giver jo også børnene alt sin omsorg og kærlighed hele dagen lang

Jeg kan bedst med at det er en dagpleje da der så ikke er mange børn serina skal frholde sig til .. det giver selvfølgelig lidt uro når dp er syg eller har fri og hun skal andre steder hen .. men det sker ikke særlig tit ...

Jeg ville helst ikke have en privat dp da hvis kemien ikke passede eller der var andet galt havde jeg ikke andet valg end at løse det selv ... med en kommunal kan du få hjælp af kommunen hvis det går i hårknude og få henvist en ny plads hvis kemien ikke passer ..  desuden er jeg ret sikker på jeg ikke ville kunne forstå den der tilskudsordning der er...

ved privat dp ville vi også være nødt til at tage fri hver gang dp var syg .. og nogle er altså syge en gang om ugen .. og det har vi ikke råd til

det var mine holdninger og begrundelser

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.