Har haft den ene i dagpleje, og flyttede hende sidenhen til vuggestue.
Vores andet barn kom (heldigvis) i vuggestue med det samme.
Der findes helt sikkert en MASSE fantastiske dagplejemødre.
Men der er flere forskellige fordele i forhold dertil, som har ændret mig til enorm fortaler for vuggestue.
¤ Det er samme hus, og samme gruppe børn og voksne de møder.
¤ Ved sygdom skal de ikke pludselig hen til en anden/ny, og forholde sig til et nyt hjem, en ny voksne, og andre børn.
¤ Der er uddannelse bag, handleplaner som skal følges, og tiltag som har pædagogisk indhold og mening for deres udvikling.
¤ Vi personligt oplevede en DP'er som ikke virkede til at holde af sit job, og så er det svært!! ....Der var mange ting, som vi ikke følte os sikre på. Men der var KUN hende! .....I vuggestuen er der flere, og man kan lettere gå til dem uden at blive "bussemand", fordi man er utilfreds med en ting.
¤ Børnene bliver bedre stimuleret, og brugt fysisk.
¤ Kosten er mere varrieret (ihvertfald end det vi var vant til hos DP)
¤ Jeg frygtede at vuggestue ville være for overvældende, da der jo er flere børn, og mere "gang i den" ....men jeg tog fejl, da jeg troede, at det ville være bedre, at vælge DP, fordi det var en lille gruppe børn .......De var aldrig bare hjemme i egen lille gruppe - de skulle altid ud og være sammen med andre - hver dag!! ....Og vuggestuen viste sig at passe godt til mine børn, stik mod mine forventninger.
Så jeg har selvfølgelig stemt vuggestue.
Og jeg vil slet ikke tvivle i mit valg, hvis vi får et barn mere.
Så skal han/hun helt sikkert også passes i en vuggestue! 
Anmeld