Stem

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvad fortrækker i

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.327 visninger
21 svar
0 synes godt om
11. juni 2011

Anonym trådstarter

Begrund gerne jeres svar

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juni 2011

DLM

Jeg fortrækker kommunal dagpleje. Der er mere ro omkring børnene og tid til dem. og der er en mere personlig tæthed og vi er så glade for vores dagplejemor.

Anmeld

11. juni 2011

Siljes Mor

Når den tid kommer, så tror jeg at jeg vælger kommunal dagplejer. Pga at der er mere ro end i en vuggestue, færre børn at forholde sig til, mere hjemligt. Jeg ved ikke noget om privat dagpleje.. hvad betingelserne er der, eller om det er det samme som kommunalt.?

Anmeld

11. juni 2011

Nemesis

Jeg har stemt vuggestue. Men vi har også en helt fantastisk vuggestue med kun 10 børn og 3 voksne, så det er et helt fantastisk sted.

som manden som smukt udtrykte det: hele institutionen virker som den er fanget i en tidslomme og stadig fungerer som i 60´erne...tid, ro og overskud. ture, kreativitet, natur.

Det gælder også for vuggestuen.

Jeg er SÅ glad for mine ungers institution hvor vuggestuen er en del.

:-) Sisse

Anmeld

11. juni 2011

svanen73

Mine snart 18 årige tøser gik i vuggestue og det skal min ufødte søn oz.

Bedre stimulering og oplevelser der ruster til kommende børnehave og skole.

Anmeld

11. juni 2011

KamillaT

Min datter skal i dagpleje. der er mere ro & ikke alt for mange børn

Anmeld

11. juni 2011

Lou87

Har stemt privat DP, men det ku også godt ha været kommunel..

Jeg fortrækker den private pga prisen og da jeg ikk har problemer med og få hende passet hvis DP er syg.. Såå..

Anmeld

11. juni 2011

wamse

Mine 3 har alle været i kommunal dagpleje

Anmeld

11. juni 2011

JustAnotherName

Har haft den ene i dagpleje, og flyttede hende sidenhen til vuggestue.
Vores andet barn kom (heldigvis) i vuggestue med det samme.

Der findes helt sikkert en MASSE fantastiske dagplejemødre.
Men der er flere forskellige fordele i forhold dertil, som har ændret mig til enorm fortaler for vuggestue.

¤ Det er samme hus, og samme gruppe børn og voksne de møder.
¤ Ved sygdom skal de ikke pludselig hen til en anden/ny, og forholde sig til et nyt hjem, en ny voksne, og andre børn.
¤ Der er uddannelse bag, handleplaner som skal følges, og tiltag som har pædagogisk indhold og mening for deres udvikling.
¤ Vi personligt oplevede en DP'er som ikke virkede til at holde af sit job, og så er det svært!! ....Der var mange ting, som vi ikke følte os sikre på. Men der var KUN hende! .....I vuggestuen er der flere, og man kan lettere gå til dem uden at blive "bussemand", fordi man er utilfreds med en ting.
¤ Børnene bliver bedre stimuleret, og brugt fysisk.
¤ Kosten er mere varrieret (ihvertfald end det vi var vant til hos DP)
¤ Jeg frygtede at vuggestue ville være for overvældende, da der jo er flere børn, og mere "gang i den" ....men jeg tog fejl, da jeg troede, at det ville være bedre, at vælge DP, fordi det var en lille gruppe børn .......De var aldrig bare hjemme i egen lille gruppe - de skulle altid ud og være sammen med andre - hver dag!! ....Og vuggestuen viste sig at passe godt til mine børn, stik mod mine forventninger.

Så jeg har selvfølgelig stemt vuggestue.
Og jeg vil slet ikke tvivle i mit valg, hvis vi får et barn mere.
Så skal han/hun helt sikkert også passes i en vuggestue!

Anmeld

11. juni 2011

Carina:-)

Helt bestemt vuggestue.

Der er ingen gæste dp,der er uddannet personale,.

Og så er jeg farvet af at jeg selv måtte anmelde den dpmor jeg havde til den ældste,.

Og så hører man bare mange grimme historier om dpmødre der ikke er gode ved børnene .

Så får vi en mere,og skal bruge pasning bliver det vs

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.