Gør jeg det rigtigt? (amning)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. juni 2011

Tulle28

Glem hvad din veninde siger, du gør det helt rigtige Husk, at der er en ammerådgiver her på siden og også nogle rigtig gode artikler om amning.

Tillykke med ham

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juni 2011

Bavianis

Hej med dig. Jeg har fået a vide at det er bedst at tømme det ene bryst før man skifter. Jeg ved ikke om han tømmer det ene bryst før han skifter til det andet?

Det er noget med at det mælk der kommer til sidst er mere fed end det første - der derimod slukker tørst. Jeg bruger kun 1 bryst hver gang, og jeg oplever ikke at han "tømmer" det, på trods af at han sutter i 20-40 min. Næste gang tager jeg det andet bryst etc, etc..

Men det er sikkert forskelligt fra kvinde til kvinde - hvad siger din SHP?

Held og lykke med amningen - som faktisk er lidt af en videnskab, puha!

Anmeld

17. juni 2011

raca

jeg er ny her og har sammenlagt ammet i ca 5år,

små børn kan amme meget ofte. men alle børns ammerytme er meget forskellige.

min den første ammede ca hver 3 time døgnet rundt den første mdr godt og vel. dvs han sov 2 timer og ammede i knapt 1 time...

den lille ammede 10-20 min og sov så 2-5 timer.. begge dele er normal.

det er vigtigt de når helt i bund i det første bryst, da det er den fede slut mælk der mætter.. om der skal skiftes bryst er der vist ingen klare vejledninger på.. men en fornemmelse..

jeg er sikker på at din søn ammer helt normalt.. hvorfor skifter du bryst?

det kan være en fordel at amme skifte amme også holde ham lidt til ved nus under fødder og i hånden...

jeg har brugt 1 bryst til hver måltid.. ingengang da min søn var 8mdr havde han behov for mere end 1 bryst ved et amme måltid

min datter zapper bryst når hun ammer morgen og aften.. men hun er også stor

Anmeld

19. juni 2011

hekran

tatii72 skriver:

Vores søn er 7 dage gammel, og jeg har valgt at amme den her gang.

Han plejer at sutte 15-20 på det ene bryst og 15-20 min på det andet. dvs 30-40 min i det hele, hver gang. Og han holder sig mæt i 1 1/2- 2 timer.

Jeg snakkede med min veninde igår som har ammet sin søn i lang tid, og hun siger at jeg giver ham for meget og at han skal sutte kun ved det ene bryst ad gangen.

dvs. Højre ved et måltid og venstre ved det næste osv.

Nu er jeg tvivl, er det 1 eller 2 babser man skal bruge på et måltid?

tror det er meget individuelt. Min datter er 8 dage gammel. Hun får kun et bryst pr. måltid medmindre hun ikke er blevet mæt. Så tilbyder jeg hende toppen af det andet bryst, indtil hun falder i søvn. Jeg bliver lige ved et par gange at give hende det samme bryst for at sikker på, at hun har fået det tømt. Det kan godt tage hende 40 minutter om at tømme brystet, nogle gange også afbrudt af bøvs og bleskift.

Sådan kører vores rytme og det fungerer for os. I nat har hun sovet fra 22-2.30 og så vågen igen kl 5.30. Vi stod op kl 8 og kl 9 blev hun lagt til igen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.