Gør jeg det rigtigt? (amning)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.415 visninger
13 svar
0 synes godt om
11. juni 2011

Minmio

Vores søn er 7 dage gammel, og jeg har valgt at amme den her gang.

Han plejer at sutte 15-20 på det ene bryst og 15-20 min på det andet. dvs 30-40 min i det hele, hver gang. Og han holder sig mæt i 1 1/2- 2 timer.

Jeg snakkede med min veninde igår som har ammet sin søn i lang tid, og hun siger at jeg giver ham for meget og at han skal sutte kun ved det ene bryst ad gangen.

dvs. Højre ved et måltid og venstre ved det næste osv.

Nu er jeg tvivl, er det 1 eller 2 babser man skal bruge på et måltid?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juni 2011

Laura.

tatii72 skriver:

Han plejer at sutte 15-20 på det ene bryst og 15-20 min på det andet. dvs 30-40 min i det hele, hver gang. Og han holder sig mæt i 1 1/2- 2 timer.

Jeg snakkede med min veninde igår som har ammet sin søn i lang tid, og hun siger at jeg giver ham for meget og at han skal sutte kun ved det ene bryst ad gangen.

Jeg mener at du skal lægge ham ved det andet bryst, når han giver slip og har tømt det første... så det er begge...

Anmeld

11. juni 2011

AnneBJ

Jeg vil også mene at det er helt fint og rigtig hvad du gør!

Måske ændrer det sig når han bliver lidt ældre, at han muligvis bliver mæt kun ved et, men stadig bruger 20 min, eller han skal have begge, men er færdig efter 2x10 min!

Mærk efter i dgi selv, hvis det fungerer (altså  brystet er tømt, og din søn mæt og glad) så er det det rigtige!

Tillykke med ham!

Anmeld

11. juni 2011

Minmio

Jeg vil også mene at det er helt fint og rigtig hvad du gør!

Måske ændrer det sig når han bliver lidt ældre, at han muligvis bliver mæt kun ved et, men stadig bruger 20 min, eller han skal have begge, men er færdig efter 2x10 min!

Mærk efter i dgi selv, hvis det fungerer (altså  brystet er tømt, og din søn mæt og glad) så er det det rigtige!

Tillykke med ham!

Takker

Altså han sutter 20 min på hver, dvs 40 min i alt.

Og min veninde siger at det er for meget, og at han kun skal have et bryst ad gangen :O er vildt forvirret nu.

Anmeld

11. juni 2011

Janni.

Jeg fik af vide at begge skulle tømmes hvis det var muligt, så jeg vil mene du gør det rigtig. 

Anmeld

11. juni 2011

AnneBJ

tatii72 skriver:

Takker

Altså han sutter 20 min på hver, dvs 40 min i alt.

Og min veninde siger at det er for meget, og at han kun skal have et bryst ad gangen :O er vildt forvirret nu.

Det kan jeg godt forstå, men jeg mener helt bestemt at du gør det rigtige!!

Anmeld

11. juni 2011

DenLykkelige

tatii72 skriver:

Du skal bare bruge begge bryster under én amning, lissom du gør nu.. Ellers kan du få forfærdeligt ondt i det bryst som ikke bliver brugt pga det ikke bliver tømt, det ved jeg min mor gjorde da hun ammede mig.. Fordi hun aldrig fik a vide hvordan man ammede..

Så fortsæt med det du gør Hvis din søn er glad og mæt, så gør du det rigtigt...

Anmeld

11. juni 2011

Minmio

Mange tak for jeres svar, så vil jeg fortsætte som jeg gør

Anmeld

11. juni 2011

JustAnotherName

Mange tak for jeres svar, så vil jeg fortsætte som jeg gør

Der er ikke noget der er "DET ENESTE RIGTIGE"...
Du skal blot stole på dig selv, og gøre det som DU føler er mest rigtigt.

Når han ikke er ældre/større endnu, så er han heller ikke så hurtig til at sutte og tømme brystet for mælk. Hvis du har overskudet til det, så gør det da ingenting, at det ikke er overstået på 10-20 min. Vel?!?

Det er DIN søn, og dine fornemmelser der gælder 

Anmeld

13. juni 2011

Moar2011

jeg ville også mene at det er fint det du gør, for samtidlig med det får du taget "trygget" der kommer når han begynder og spise med mere tid imellem.. (hvis du forsår) ..

min dreng bliver 2mdr på torsdag, og jeg gvier ham også af begge bryster, og det sidste bryst han har lagt ved, er det han starter ved næste gang.. for på den måde undgår jeg bryst spænninger og knuder ved at give ham ved hver bryst .. 

på den anden side set, så er der jo ikke en opskrift på hvad der er rigtig og forkert, det handler om at du finder e rytme sammen med din søn som du synes er godt for jer ..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.