Har brug for godt råd!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.255 visninger
15 svar
0 synes godt om
11. juni 2011

Anonym trådstarter

Jeg har et barn på 3 mdr..

Men mine bryster løber ikke længere, så jeg bruger faktisk slet ikke ammeindlæg.

Mitt barn kan blive lagt til og så sutte men efter 3 sut bliver H*n gal.

Barnet har tabt sig men min sp var ikke nervøs, nu prøvede jeg selv at veje barnet og min vægt siger nu -100g mere.. Er så bange for der ikke er mælk nok, vil så gerne amme, giv mig gode råd kan jeg selv forøge mælken eller?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juni 2011

Mille83

Anonym skriver:

Men mine bryster løber ikke længere, så jeg bruger faktisk slet ikke ammeindlæg.

Barnet har tabt sig men min sp var ikke nervøs, nu prøvede jeg selv at veje barnet og min vægt siger nu -100g mere.. Er så bange for der ikke er mælk nok, vil så gerne amme, giv mig gode råd kan jeg selv forøge mælken eller?

NU er jeg ikke ekspert, da min amning overhovedet ikke duede. Men de råd jeg fik var at ligge barnet til så ofte som muligt, ryd din kalender i en uge derhjemme og brug tiden til og amme, også er der vist også noget der hedder amme the så vidt jeg ved.

Et andet godt råd er en halv øl om dagen det skulle også øge. 

Pøj pøj med det, håber det lykkedes for dig, jeg kender godt til det der med og gerne vil amme, så jeg krydser herfra 

Anmeld

11. juni 2011

Anonym trådstarter

Mille83 skriver:

NU er jeg ikke ekspert, da min amning overhovedet ikke duede. Men de råd jeg fik var at ligge barnet til så ofte som muligt, ryd din kalender i en uge derhjemme og brug tiden til og amme, også er der vist også noget der hedder amme the så vidt jeg ved.

Et andet godt råd er en halv øl om dagen det skulle også øge. 

Pøj pøj med det, håber det lykkedes for dig, jeg kender godt til det der med og gerne vil amme, så jeg krydser herfra 

Ved du hvad the'en hedder?

Anmeld

11. juni 2011

Mumto3

Mit bedste råd er drop vægten!!! Jo mere du fokusere på hvor mange ml dit barn får at drikke og om det taber sig/tager på i vægt, jo mere trægt går det med mælkeproduktionen.

Det eneste der virkelig øger mælkeproduktionen er når brysterne bliver stimuleret, atlså at du lægger barnet til ofte, og så hud til hud kontakt. Nogle går direkte i ammelejr. Det går ud på at man en hel dag ligger nøgen i sengen sammen emd baby. Både mor og baby skal være nøgne (altså dog med ble) og så ligger man bare der og hygger og brysterne er tilgengængelige hele tiden. Det er en smule kedeligt, så sørg for at have en stak gode dameblade o.ling med i seng til når baby sover. Men efter sådan en massiv stimulering, så hjælper det virkelig på mælkeproduktionen.

Derudover er det selvfølgelig vigtigt at du selv får nok at drikke, vand vand og atter vand, så du har noget at danne mælk af.

Det er helt naturligt at dine bryster ikke drypper mere. Det er ikke et tegn på at der er for lidt mælk! STol på din SP, hvis hun ikke er bekrymret så er der ingen grund til det!!! husk også på at babyer ikke tager lige så hurtigt på nu, som de gjorde i starten, så baby skal ikke tage så meget på!!!

hvordan går det med natamningen? Skriger han også der efter 3 sug?

Anmeld

11. juni 2011

Anonym trådstarter

Mumto3 skriver:

Mit bedste råd er drop vægten!!! Jo mere du fokusere på hvor mange ml dit barn får at drikke og om det taber sig/tager på i vægt, jo mere trægt går det med mælkeproduktionen.

Det eneste der virkelig øger mælkeproduktionen er når brysterne bliver stimuleret, atlså at du lægger barnet til ofte, og så hud til hud kontakt. Nogle går direkte i ammelejr. Det går ud på at man en hel dag ligger nøgen i sengen sammen emd baby. Både mor og baby skal være nøgne (altså dog med ble) og så ligger man bare der og hygger og brysterne er tilgengængelige hele tiden. Det er en smule kedeligt, så sørg for at have en stak gode dameblade o.ling med i seng til når baby sover. Men efter sådan en massiv stimulering, så hjælper det virkelig på mælkeproduktionen.

Derudover er det selvfølgelig vigtigt at du selv får nok at drikke, vand vand og atter vand, så du har noget at danne mælk af.

Det er helt naturligt at dine bryster ikke drypper mere. Det er ikke et tegn på at der er for lidt mælk! STol på din SP, hvis hun ikke er bekrymret så er der ingen grund til det!!! husk også på at babyer ikke tager lige så hurtigt på nu, som de gjorde i starten, så baby skal ikke tage så meget på!!!

hvordan går det med natamningen? Skriger han også der efter 3 sug?

vores aftener var sådan der var seng tid imellem 22-23 sov til omkring kl 5 nogle gange længere og så spise og sove videre igen..

Men nu skrev jeg fx. ned i nat alle tidspunkter H*n var oppe og spise kl 3-6 og halv otte..

Der er ingen skriger i om natten, er bare bange for at H*n sutter sig træt og ikke er mæt.

Anmeld

11. juni 2011

Isabella_mor

prøv evt at ligge hud mod hud?

Anmeld

11. juni 2011

Anonym trådstarter

isabellamor skriver:

prøv evt at ligge hud mod hud?

h*n bliver utilfreds og vil have sutte,

Anmeld

11. juni 2011

Isabella_mor

Dobbelkonfekt..

Anmeld

11. juni 2011

Isabella_mor

Anonym skriver:

h*n bliver utilfreds og vil have sutte,

tror du ikke du evt skulle kontakte din sundhedsplejerske så.. fordi at det er IKKE godt hvis h*n taber sig og det er ikke godt hvis h*n ikke får nok at spise, så kan det være du skal over på flaske.. 

har du evt forsøgt at malke ud for at se om du evt havde nok... et barn i den alder skal vel have omkring 120 ml... ca.. pr gang..

Anmeld

11. juni 2011

JustAnotherName

Jeg tror at h*n slipper og "bliver gal" af frustration over, at det ikke bare "vælter ud i munden" NU!!! ......Min datter blev også dybt hidsig.

Men du må bevare roen, og fortsat ligge til brystet.
De skal sutte, og selv sørge for at øge mælkeproduktionen.

Der sker jo sådanne nogle "appetit-spring", hvor børnene kræver mere mad .....Men de skal "arbejde for maden" ....De skal sutte mere (forgæves) for at få mere mælk ud.
Og din mælk kommer også i "portioner", så det kan nemt ske, at h*n bliver sur, når h*n er "imellem to portioner" ...Hvis du forstår, hvad jeg mener?

Du skal ikke give op, og blive usikker. Du kan GODT amme!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.