Ben&Jerry skriver:
jeg er af generation "Spice Girls" 90'
opvokset på en stille villavej, blandt ligusterhække og sjippende piger med rottehaler.
Slik og sodavand var forbeholdt fredag aften, (som vi fik serveret hvert sit krus) når der kom Disneysjov.
Der var ingen overnatninger i hverdage.
jeg havde en bestemt sengetid hverdag.
Lektierne kom før leg og noget andet.
Vi måtte hver vælge 2 fritidsaktiviteter som vi skulle passe.
vi hjalp til i huset gennem forskellige pligter fx. tømme opvasker, slå græs osv.
dette er bare en kort briefing af my childhood -tænkte om der er nogle der stadigvæk kan huske hvordan de blev opdraget og evt har viderebragt nogle af de faste rutiner man selv er vokset op med, ved opdragelse af egne børn. kan forestille mig at jeg selv ville genrbuge mange ting fordi det ligesom er gået hen og blevet "det rigtige" i min forståelse for opdragelse
trods jeg i min rebelske teenagerår syntes de var vanvittige
Ja og nej...nogle ting har jeg bragt videre andre ikke.
Som fx en ordentlig opførsel, respekt for voksne, høflighed over for andre, respekt for andres meninger, tolerance, smidighed, humor, at man kan sidde ordentligt ved bordet og huske at sige tak for mad, tonsvis af kærlighed, at man taler ordentligt til hinanden og den slags ting.
Det har jeg bragt videre til mine børn og jeg kan se at det bliver bragt videre til mine børnebørn.
Jeg er selv blevet opdraget med en stor portion frihed under ansvar, og jeg har yderligere udvidet dette til mine egne, så der har, under deres opvækst, været meget få regler.
Et nej har altid været et nej, men til gengæld har der været meget få af "nej'erne", så de virkeligt har haft betydning.
Mine unger har fra en tidlig alder, ligesom jeg selv, selv bestemt sengetid, hvad de havde lyst til at lave mht fritid, hvilke kammerater de ville være sammen med og hvornår, men jeg stod nu altid i baggrunden og guidede dem, så tingene ikke kørte ud på et sidespor.
Og jeg har altid passet på dem...så selvom de ind imellem har syntes jeg var dum (som alle børn synes om deres forældre ind imellem) så har de alligevel altid respekteret reglerne.
En af de ting jeg IKKE lærte, var ansvar for økonomi, men det har jeg selv lært mine egne unger fra en tidlig alder. De skulle ikke, som jeg, stå totalt uerfarne og komme i gæld pga uvidenhed, og de er alle sammen gode økonomer også den yngste på knapt 14, hvilket glæder mig meget.
Ja, vi er en speciel familie, der skiller os ret meget ud fra andre, ved at være meget private mennesker.
Vi er ikke udfarende med utallige fritidsinteresser eller faren rundt og besøge andre eller konstant have gæster. Vi holder af at være i fred og ro med hinanden og hvile i os selv. Vi elsker at hygge os og lave ting sammen herhjemme, snakke, spille spil, læse, studere og al den slags, så på mange punkter er vi nok ret nørdede. 
Selvfølgelig er der ting man SKAL og dem passer man så, men ikke af fornøjelse, kun af pligt.
Ja..lektierne skal passes, skolen skal passes, arbejdet skal passes, aftaler skal overholdes, men når det er gjort, så er der 100% frihed til at lave lige det man har lyst til, om det så er at sidde hele dagen med næsen i en bog, spille computer, sove eller hvad man nu ellers har lyst til.

Kærligst
Sussie