Genbruger i jeres egen opdragelse, på jeres børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.228 visninger
20 svar
0 synes godt om
11. juni 2011

Ben&Jerry

jeg er af generation "Spice Girls" 90'

opvokset på en stille villavej, blandt ligusterhække og sjippende piger med rottehaler.

Slik og sodavand var forbeholdt fredag aften, (som vi fik serveret hvert sit krus)  når der kom Disneysjov. 

Der var ingen overnatninger i hverdage.

jeg havde en bestemt sengetid hverdag.

Lektierne kom før leg og noget andet.

Vi måtte hver vælge 2 fritidsaktiviteter som vi skulle passe.

vi hjalp til i huset gennem forskellige pligter fx. tømme opvasker, slå græs osv.

dette er bare en kort briefing af my childhood -tænkte om der er nogle der stadigvæk kan huske hvordan de blev opdraget og evt har viderebragt nogle af de faste rutiner man selv er vokset op med, ved opdragelse af egne børn. kan forestille mig at jeg selv ville genrbuge mange ting fordi det ligesom er gået hen og blevet "det rigtige" i min forståelse for opdragelse trods jeg i min rebelske teenagerår syntes de var vanvittige

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juni 2011

qp

NEJ!

Anmeld

11. juni 2011

ekzunz

Ha ha - der er ikke meget forandret her..... Vi har teenagere og de vokser da vist op som dig.

Vi bor på en stille villavej med ligusterhæk, der er så ikke så mange der sjipper - og især ikke vores teenagedrenge, men de spiller fodbold. De må ikke have overnattende gæster på skoledage, de skal være hjemme kl. 21.30 på hverdage, der er slik hver fredag til disneysjov - som serveres i små skåle De skal tømme opvaskeren og lave lektier før de kaster sig over ps3'en.....

Lyder det bekendt.....

Anmeld

11. juni 2011

Ben&Jerry

Znuzke skriver:

Ha ha - der er ikke meget forandret her..... Vi har teenagere og de vokser da vist op som dig.

Vi bor på en stille villavej med ligusterhæk, der er så ikke så mange der sjipper - og især ikke vores teenagedrenge, men de spiller fodbold. De må ikke have overnattende gæster på skoledage, de skal være hjemme kl. 21.30 på hverdage, der er slik hver fredag til disneysjov - som serveres i små skåle De skal tømme opvaskeren og lave lektier før de kaster sig over ps3'en.....

Lyder det bekendt.....

hahahah er du min MOR????

Anmeld

11. juni 2011

onlyme

Ben&Jerry skriver:

opvokset på en stille villavej, blandt ligusterhække og sjippende piger med rottehaler.

Slik og sodavand var forbeholdt fredag aften, (som vi fik serveret hvert sit krus)  når der kom Disneysjov. 

vi hjalp til i huset gennem forskellige pligter fx. tømme opvasker, slå græs osv.

dette er bare en kort briefing af my childhood -tænkte om der er nogle der stadigvæk kan huske hvordan de blev opdraget og evt har viderebragt nogle af de faste rutiner man selv er vokset op med, ved opdragelse af egne børn. kan forestille mig at jeg selv ville genrbuge mange ting fordi det ligesom er gået hen og blevet "det rigtige" i min forståelse for opdragelse trods jeg i min rebelske teenagerår syntes de var vanvittige

Det håber jeg ikke jeg kommer til, men jeg er næsten 100% sikker på det kommer til at ske alligeveld,.

Anmeld

11. juni 2011

-Sigrid-

Ben&Jerry skriver:

Jeg er også opdraget sådan :I - og mit barn skal også 

Anmeld

11. juni 2011

ekzunz

Ben&Jerry skriver:

hahahah er du min MOR????

Ha ha - det lyder faktisk ret frygteligt når man pludselig ser det på skrift.....  Jeg svor jeg aldrig ville blive sådan, men det er jo sådan det fungerer.....

Jeg kan endda høre mig selv sidde og sige "man må kun tage 2 frikadeller til xxx antal kartofler" og andet fis som jeg var sååååå træt af at min mor sagde.....

Og jeg havde også forbud mod dyner i stuen (lige som da jeg var barn) indtil ungerne en dag spurgte hvorfor.....øhhhh - "fordi mormor siger det" er bare ikke en gyldig grund, så nu må de gerne......

Anmeld

11. juni 2011

Ben&Jerry

Znuzke skriver:

Ha ha - det lyder faktisk ret frygteligt når man pludselig ser det på skrift.....  Jeg svor jeg aldrig ville blive sådan, men det er jo sådan det fungerer.....

Jeg kan endda høre mig selv sidde og sige "man må kun tage 2 frikadeller til xxx antal kartofler" og andet fis som jeg var sååååå træt af at min mor sagde.....

Og jeg havde også forbud mod dyner i stuen (lige som da jeg var barn) indtil ungerne en dag spurgte hvorfor.....øhhhh - "fordi mormor siger det" er bare ikke en gyldig grund, så nu må de gerne......

hahahahahahah sikke jeg griner... det er jo helt utroligt hvor morsomt det egentlig er at se.. jeg fik også alle de der:

"hovedet ind over tallerkenen når du spiser"

"vi spiser ved bordet"

"læg dit tøj ordentlig sammen i skabet"

også den der "hvis du ikke er ordentlig kommer du ud i bilen"!! åhh hvor jeg hadede det..

den væreste var " FORDI AT JEG ER DEN VOKSNE" -har lovet mig selv aldrig at bruge den, men nogle gange skal ting man siger nej til ikke altid have en forklaring, så ender nok med at bruge det selv..

Anmeld

11. juni 2011

-Sigrid-

Ben&Jerry skriver:

hahahahahahah sikke jeg griner... det er jo helt utroligt hvor morsomt det egentlig er at se.. jeg fik også alle de der:

"hovedet ind over tallerkenen når du spiser"

"vi spiser ved bordet"

"læg dit tøj ordentlig sammen i skabet"

også den der "hvis du ikke er ordentlig kommer du ud i bilen"!! åhh hvor jeg hadede det..

den væreste var " FORDI AT JEG ER DEN VOKSNE" -har lovet mig selv aldrig at bruge den, men nogle gange skal ting man siger nej til ikke altid have en forklaring, så ender nok med at bruge det selv..

Min mor sagde altid at hvis jeg ikke fik ryddet op om max en time, ville hun komme med den sorte sæk. Oh ve, oh rædsel!  

Og jeg troede ikke på hende engang da jeg blev lidt større, og så gjorde hun det faktisk 

Anmeld

11. juni 2011

Ben&Jerry

haha den sorte sæk -hvor er der bare ikke langt fra vores opdragelser den har jeg også hørt.. men syntes virkelig at det er svært at afvige fra den metode ens forældre brugte når jeg vurdere "den rigtige" opdragelse.. utroligt når jeg forestillede mig  min mor var den eneste   der opdragede sådan.. syntes ellers at huske at tænke venindernes mødre var "bedre"

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.