Svar fra Riget på start af behandling

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. juni 2011

Jemion

Krydser alt hvad jeg kan får at i kan komme igang hurtigst muligt!!!  Jeg ved i mit hjerte at storken er på vej til jer den har bare været meget lang tid undervejs

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juni 2011

Putomanen

Jemion skriver:

Krydser alt hvad jeg kan får at i kan komme igang hurtigst muligt!!!  Jeg ved i mit hjerte at storken er på vej til jer den har bare været meget lang tid undervejs

Åhhh, hvor er du bare sød!!! Det er virkelig sødt skrevet  Jeg håber inderligt, at du har ret!!

Vi må åbenbart have fået storken med hængemave, dårlig kondi og skæve vinger, siden den er så lang tid undervejs

Anmeld

10. juni 2011

modesty

Har Riget ikke sommerferielukket i juli? Det havde de sidste år da vi var i behandling. Ja, ventetiden er så anstrengende...

Nå, men anyways, pøj pøj med det Og vi har været SÅ glade for vores forløb på riget. De er skidesøde og kompetente.

Anmeld

12. juni 2011

Putomanen

modesty skriver:

Har Riget ikke sommerferielukket i juli? Det havde de sidste år da vi var i behandling. Ja, ventetiden er så anstrengende...

Nå, men anyways, pøj pøj med det Og vi har været SÅ glade for vores forløb på riget. De er skidesøde og kompetente.

Jeg ved faktisk ikke, hvornår de holder sommerferielukket, det har de ikke skrevet noget om. Kun at vi ville være godkendt til behandling i juli måned. Men det ville da passe godt, hvis de gør det

Og det er dejligt at høre om gode erfaringer med Riget! Det betyder meget

Anmeld

13. juni 2011

nielsen80

for at I kan komme i gang noget før, og ikke mindst at lykken er med jer i første forsøg! Ufrivillig ventetid er faktisk det værste i det her forløb.

Anmeld

13. juni 2011

Putomanen

nielsen80 skriver:

for at I kan komme i gang noget før, og ikke mindst at lykken er med jer i første forsøg! Ufrivillig ventetid er faktisk det værste i det her forløb.

Tusind tak for det

Ja, jeg synes at den ventetid er ved at gå mig godt og grundigt på nerverne nu... Men jeg må fokusere på de små ting, som at vi snart skal til infomøde

Får du nydt sommeren og din pause?

Anmeld

13. juni 2011

nielsen80

Putomanen skriver:

Tusind tak for det

Ja, jeg synes at den ventetid er ved at gå mig godt og grundigt på nerverne nu... Men jeg må fokusere på de små ting, som at vi snart skal til infomøde

Får du nydt sommeren og din pause?

Det kan jeg godt forstå - I har også ventet meget længe nu! Er sikker på, det nok skal lykkes for jer i første hug, også vil dette behandlingshelvede lige pludselig være meget langt væk. Tror det er rigtig fornuftigt at se frem i små skridt - som i næste infomøde, næste prøve etc.

Min pause går rigtig godt, jeg nyder det virkelig. Glæder mig til en sommerferie uden skuffelser og hormoner med fokus på min kæreste og jeg....og mulighed for at gå på pub og få en kold fadøl(skal til London).

Men tilgengæld forventer jeg så også en positiv test i aug/sep

Anmeld

13. juni 2011

Putomanen

nielsen80 skriver:

Det kan jeg godt forstå - I har også ventet meget længe nu! Er sikker på, det nok skal lykkes for jer i første hug, også vil dette behandlingshelvede lige pludselig være meget langt væk. Tror det er rigtig fornuftigt at se frem i små skridt - som i næste infomøde, næste prøve etc.

Min pause går rigtig godt, jeg nyder det virkelig. Glæder mig til en sommerferie uden skuffelser og hormoner med fokus på min kæreste og jeg....og mulighed for at gå på pub og få en kold fadøl(skal til London).

Men tilgengæld forventer jeg så også en positiv test i aug/sep

Det ville bare være skønt, hvis det lykkes i første hug  

Men jeg må indrømme, at jeg er lidt bange for at håbe på det, når jeg har læst om jer alles prøvelser herinde, så ville det være ret heldigt... Men man håber jo altid

Det lyder rigtig dejligt! Det er skønt at høre, at du nyder det. Og det er rigtig godt at få fokus over på noget andet nogle gange... Og det er bare SÅ skønt at kunne nyde noget med alkohol igen, det nød jeg også meget da vi havde en lille pause...

Så vil jeg  i august/september, det vil være en god afslutning på en dejlig ferie.

Anmeld

14. juni 2011

modesty

Det er selvfølgelig forskelligt fra person til person hvordan man tackler behandlingen bedst. Men jeg ville absolut IKKE være "sikker" på at det lykkes i første hug. Gør op med dig selv at det godt kan tage lang tid. Og at det er okay hvis det tager lang tid. Som min læge sagde til mig - menneskekroppen er ikke en matematisk udregning.

Alting ved mine og min kærestes forhold så rigtig fine ud. Vores eneste problem var at mine æggeledere ikke virkede, ellers var alt super. Jeg "burde" have været en af dem hvor det lykkedes hurtigt. Jeg fik en biokemisk i første forsøg, men så tog det altså et fryseforsøg, endnu en hormonbehandling og så igen et fryseforsøg inden det lykkedes. 

Man kan bare ikke vide. Og hvis jeg havde gået rundt og tænkt "denne gang lykkes det helt sikkert" hver gang, så havde jeg da fået en depression undervejs.

Det hjalp helt klart mig igennem at tænke "Det skal nok lykkes. Måske ikke denne gang, men det skal nok lykkes". Og det var den helt rigtige indstilling for mig.

Anmeld

14. juni 2011

Putomanen

modesty skriver:

Det er selvfølgelig forskelligt fra person til person hvordan man tackler behandlingen bedst. Men jeg ville absolut IKKE være "sikker" på at det lykkes i første hug. Gør op med dig selv at det godt kan tage lang tid. Og at det er okay hvis det tager lang tid. Som min læge sagde til mig - menneskekroppen er ikke en matematisk udregning.

Alting ved mine og min kærestes forhold så rigtig fine ud. Vores eneste problem var at mine æggeledere ikke virkede, ellers var alt super. Jeg "burde" have været en af dem hvor det lykkedes hurtigt. Jeg fik en biokemisk i første forsøg, men så tog det altså et fryseforsøg, endnu en hormonbehandling og så igen et fryseforsøg inden det lykkedes. 

Man kan bare ikke vide. Og hvis jeg havde gået rundt og tænkt "denne gang lykkes det helt sikkert" hver gang, så havde jeg da fået en depression undervejs.

Det hjalp helt klart mig igennem at tænke "Det skal nok lykkes. Måske ikke denne gang, men det skal nok lykkes". Og det var den helt rigtige indstilling for mig.

Ja, jeg ved godt at det er farligt at håbe på, at det lykkes i første hug... Jeg har heldigvis ikke været så fokuseret på, at det skulle lykkes hver måned, og dermed er jeg heller ikke røget helt ned i kulkælderen hver gang, jeg har fået min mens. Jeg gik også igang med PB med forventningen om, at det minimum ville tage ½ år, før det ville lykkes, og det kunne nemt tage op til 1 år. Det har nok også hjulpet mig lidt.

Jeg håber, at jeg kan holde fast i dette, når vi starter i behandling, for jeg tror du har helt ret i, at det har en stor betydning.

Jeg er ked af at høre, at I skulle igennem så mange forsøg, før det lykkedes for jer! Men jeg er glad for, at det lykkedes!  Og jeg vil bestemt tage sætningen med mig, at "Det skal nok lykkes". Og vi skal nok blive forældre en dag

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.