Tror I jeg kan få den byttet (puslebord)?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. juni 2011

sarahb

bullerbassen skriver:

Ja det syntes jeg også - tror da jeg vil prøve og høre igen

Nu kan jeg selvfølgelig ikke huske nøjagtig hvad han sagde .

Men han nævnte nået med 1 år og 2 år . Spurgte om det ikke skulle dække når den er under 2 år og det sagde han nej til

Altså reklamation er: hvis fejlen har været der fra start, fx ed dårlige syninger osv.
Garantien er hvis det ikk har været fra starten men at det er selvforskyldt og at de siger at varekurven kun har en levetid på 1 år. Hvilken der skulle være mærkeligt eftersom en barnevogn ikke kun bruges i et år, den skulle ha væsentligt længere levetid.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juni 2011

LC

Anonym skriver:

Vi har et puslebord, som er købt i babysam, fra ny.

Der er en skuffe øvers hvor plastikskinnen som skuffen kører i er revnet. Det er ikke noget jeg selv har gjort, og der er ikke blevet hevet/hængt i skuffen, ingen tunge ting i skuffen, kun skumvaskeklude, flaskesutter og alm sutter.

Jeg har kvitteringen på den. Den er præcist 1 år gammel, men vi har kun brugt den siden oktober 2010, så ca i 8 mdr har den været i brug.

Men tror I de vil bytte den, når den er 1 år gammel? Evt rep?

For det er lidt træls at man ikke rigtig kan bruge skuffen og den har da kostet 1200 kr, det er da også en slags penge..

Ville gå ned og spørge efter en ny skinne i babysam. Det tror jeg der er større chance for at i får end i får hele puslebordet byttet.

Men det burde ikke være et problem at få lavet, hvis den var flækket allerede da i fik puslebordet.

Anmeld

10. juni 2011

bullerbassen

sarahb skriver:

Altså reklamation er: hvis fejlen har været der fra start, fx ed dårlige syninger osv.
Garantien er hvis det ikk har været fra starten men at det er selvforskyldt og at de siger at varekurven kun har en levetid på 1 år. Hvilken der skulle være mærkeligt eftersom en barnevogn ikke kun bruges i et år, den skulle ha væsentligt længere levetid.

Kan se LC har beskrevet reglerne - jeg kan jo ikke bevise det er dårlige syninger - men bruger kun vare kurven meget sjældent til pusletaske osv ( handler ikke med den ) så syntes jo den skulle kunne holde mere end et år. Det skete faktisk sidste sommer - fik bare ikke taget mig sammen før lige før jul hvor det var efter 1 år

Anmeld

10. juni 2011

bullerbassen

LC skriver:

Der er altid kun ½års garanti, og 2års reklamationsret.

Ved garanti, så skal babysam bevise at du har brugt barnevognen forkert(hvilket de sjældent kan). Ved reklamation skal du kunne bevise at det er fordi babysam har leveret en barnevogn af for dårlig kvalitet, og ikke dig selv der har stillet den ude i regn og blæst(hvilket er svært for dig at bevise)

Så du har 2års reklamationsret, men hvis ikke du kan bevise den vare de har leveret var for dårlig da du fik den, så dækker det ikke. Hvis syningerne går op og det må betegnes som almindelig slitage, så dækker det ikke.  

Det var nok det han forklarede mig - men syntes jo de skulle kunne holde mere end et ½ år -- Kan jo ikke bevise det er en fejl - men syntes da det er mystisk at det er syningerne

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.