Bange for at miste......

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. juni 2011

twinny

Kofoed33 skriver:

Det forstår jeg vidst bedre end mange andre, men nu var jeg uheldig, hvorfor skulle du så blive det? Det sker ikke særlig tit, at det ene tvilling går til så sent. Så er sikker på du for to lækre drenge indenfor de næste 3½ måned

Jaah det var uheldigt...  har i vendt jer til tanken om en tøse pige?

Jaah det håber vi da på der gør...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juni 2011

Kofoed.

Baby-støv skriver:

Jaah det var uheldigt...  har i vendt jer til tanken om en tøse pige?

Jaah det håber vi da på der gør...

Nej og der går nok noget tid før det sker. Vi er alt for vant til at sige tøserne, tvillinger, dem og de. Det bliver heller ikke nemmer af, at vi ser lille b hver gang vi er til scanning og vi hele tiden skal snakke om hende, men man kan vel også sige, at der kommer to og ikke en, desværre kun en der er levedygtig. Tror ikke vi bliver helt van til det før vi kun har en i armen på vej ind af hoveddøren.

Hvordan har du det med meget fortidlig fødsel, er det noget du tænker over?

Anmeld

10. juni 2011

baby012

Anonym skriver:

jeg har foreslået manden at vi betaler for en tidlig scanning selv, men det synes han ikke om.. for hvis nu man ser et lille foster og så det går galt efter scanning, så bliver man jo bare endnu mere ked af det, siger han.. Men det tror jeg ikke man kan blive..

Det ligner jo slet ikke et barn endnu det eneste man kan se på skanningen er en lille reje lignende ting. som ikke bevæger sig eller noget, det eneste der hentyder til at der er et lille nyt liv, er hjertet der slår.. 

men ser ingen grund til at betale det, du kan bare gå op til lægen og bede om en trygheds skanning .. det er der altså mange der får det er efter min mening bedere end at man så kommer til første skanning i uge 10, og så viser det sig pludselig at foster har været død i lang tid.. se det er ikke sjovt, personligt er jeg til skanning hver 14. dag. og det er netop for at undgå den der med at have gået og glædet sig i mange uger og så får man a vide at der ikke er noget hjerte at se.. syns bestemt du skal få en skanning så du kan blive tryg .. hvis manden syns det er ubehageligt, så lad være med at tage ham med første gang. 

Anmeld

10. juni 2011

twinny

Kofoed33 skriver:

Nej og der går nok noget tid før det sker. Vi er alt for vant til at sige tøserne, tvillinger, dem og de. Det bliver heller ikke nemmer af, at vi ser lille b hver gang vi er til scanning og vi hele tiden skal snakke om hende, men man kan vel også sige, at der kommer to og ikke en, desværre kun en der er levedygtig. Tror ikke vi bliver helt van til det før vi kun har en i armen på vej ind af hoveddøren.

Hvordan har du det med meget fortidlig fødsel, er det noget du tænker over?

Det kan jeg godt forstå og følge jer i...

Nej det er ikk noget jeg har fået noget af vide om. Og har egentlig heller ikk tænkt på det endnu. Men det kommer nok, når jeg kommer lidt længere hen...

Anmeld

10. juni 2011

Anonym trådstarter

gravid20 skriver:

Det ligner jo slet ikke et barn endnu det eneste man kan se på skanningen er en lille reje lignende ting. som ikke bevæger sig eller noget, det eneste der hentyder til at der er et lille nyt liv, er hjertet der slår.. 

men ser ingen grund til at betale det, du kan bare gå op til lægen og bede om en trygheds skanning .. det er der altså mange der får det er efter min mening bedere end at man så kommer til første skanning i uge 10, og så viser det sig pludselig at foster har været død i lang tid.. se det er ikke sjovt, personligt er jeg til skanning hver 14. dag. og det er netop for at undgå den der med at have gået og glædet sig i mange uger og så får man a vide at der ikke er noget hjerte at se.. syns bestemt du skal få en skanning så du kan blive tryg .. hvis manden syns det er ubehageligt, så lad være med at tage ham med første gang. 

Ja, og det er endda først i uge 12 man kommer til scanning første gang  der er endnu længere tid til.. Jeg skal til lægen på tirsdag for at snakke om nogle smerter jeg har haft i bughulen i lang tid, og så vil jeg tage en snak med hende om det..

Og ja, manden kan da bare blive hjemme hvis det.. Det må da betyde noget for ham, hvis jeg får lidt mere ro på

Anmeld

10. juni 2011

baby012

Anonym skriver:

Ja, og det er endda først i uge 12 man kommer til scanning første gang  der er endnu længere tid til.. Jeg skal til lægen på tirsdag for at snakke om nogle smerter jeg har haft i bughulen i lang tid, og så vil jeg tage en snak med hende om det..

Og ja, manden kan da bare blive hjemme hvis det.. Det må da betyde noget for ham, hvis jeg får lidt mere ro på

hehe, ja nemlig  

håber du får en tid så .. det er forfærdeligt at gå og være bange for om den bette nu også har det godt derinde . og fantastisk at se at det har den faktisk..  

bliver nu dejligt når man begynder at kunne mærke den dagligt

Anmeld

10. juni 2011

Kofoed.

Baby-støv skriver:

Det kan jeg godt forstå og følge jer i...

Nej det er ikk noget jeg har fået noget af vide om. Og har egentlig heller ikk tænkt på det endnu. Men det kommer nok, når jeg kommer lidt længere hen...

Det kan godt være. Det var/er min store bekymring. Men mon ikke du klare det hele så fint?

Anmeld

10. juni 2011

twinny

Kofoed33 skriver:

Det kan godt være. Det var/er min store bekymring. Men mon ikke du klare det hele så fint?

Jaah jeg har også tænkt den tanke. Men eftersom de vokser som enkelte babyer i maven og jeg bliver tjekket hele tiden. Så sætter det heldigvis tingene lidt ned.

Anmeld

10. juni 2011

Nitz - <3 David

Jeg har også frygten. Jeg mistede desværre en graviditet i marts. Og er nu i uge 8. Jeg var til scanning i onsdags, og alt så super godt ud. Men frygten bliver nok desværre siddende. Lægen anbefalede også en tryghedsscanning. Fordi der er aaaalt for langt tid til første scanning.

Der er vel egentlig ikke rigtig noget man kan gøre. Denne gang har jeg ikke fortalt ret mange om det endnu. Det giver mig lidt ro. og så er der jo heller ingen der snakker og spørger en hele tiden.

Folk plejer at sige "Slap af og nyd at du kan blive gravid, det skal nok gå helt efter bogen" Og selvf. gør det også det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.