Hvordan kan det være fair?!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. juni 2011

Nettemor

Den lykkelige skriver:

Gjorde jeg også men de fandt et smuthul i lovgivningen som de brugte som undskyldning og fagforeningen endte med ikke at kunne gøre noget..

hvad var det for et smuthul? for som hovedregel fyrer de slet ikke hvis de ved du er gravid. på trods af at det var en anden grund der gjorde at de valgte at fyre dig. netop fordi de ikke rigtig kan bevise at det ikke var pga din graviditet..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juni 2011

Den lykkelige

hvad var det for et smuthul? for som hovedregel fyrer de slet ikke hvis de ved du er gravid. på trods af at det var en anden grund der gjorde at de valgte at fyre dig. netop fordi de ikke rigtig kan bevise at det ikke var pga din graviditet..

Det var fordi det firma jeg var ansat af gik konkurs (eller lukkede i hvert fald) og alle blev fyret.. men de andre blev så genansat.. i samme slags firma bare andet navn.. undtagen mig.. så fagforeningen kunne ikke gøre mere

Anmeld

10. juni 2011

Nettemor

Den lykkelige skriver:

Det var fordi det firma jeg var ansat af gik konkurs (eller lukkede i hvert fald) og alle blev fyret.. men de andre blev så genansat.. i samme slags firma bare andet navn.. undtagen mig.. så fagforeningen kunne ikke gøre mere

ja okay. hmm. det gjorde de ellers smart. men voldsom meget påstyr..

Anmeld

10. juni 2011

A.

øv det lyder ikke godt..men det er sådan kun din egen skyld at du ikke har læst regler ordenlig så kan du ikke sige at det er ikke fair at du har betalt og får ikke noget,når man er på su så gælder de helt andre regler og i alle a kasser skal man ha 1924 timer når man er fuldtidsforsikret desværre her kan du ikke give andre skylden..selvom jeg kan godt forstår at det er øv

Anmeld

10. juni 2011

A.

SussieThyssen skriver:

Det er vist forskelligt fra a-kasse til a-kasse, hvordan reglerne og den slags er.

det er det faktisk ikke regler og dagpengesatser er nøjagtigt det samme i alle a kasser

Anmeld

10. juni 2011

SussieThyssen

A. skriver:

det er det faktisk ikke regler og dagpengesatser er nøjagtigt det samme i alle a kasser

Ja NOGLE af dem er.
Men der er forskel på fx om de har dimitendatser..hvor længe du skal være medlem før du opnår ret til dagpenge osv osv..så derfor er det altid en god ide at tjekke op på alle detaljer med den a-kasse man vil ind i, og ind imellem tjekke op på om de skulle have lavet nogle af reglerne om.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.