Hvordan kan det være fair?!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.119 visninger
15 svar
0 synes godt om
10. juni 2011

*Sofie*

Ja, jeg ka sq ikk se det....

Jeg har betalt til min fagforening og a-kasse i 2 år nu. Har betalt fuldt kontengent (staves?), også mens jeg har været på su, men fordi jeg ikk har optjent 1924 lønberettigede timer, så kan jeg ikk få udbetalt dagpenge i 2 måneder. Jamen tak for lort da!!
Latterlige regler!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juni 2011

Den lykkelige

Ja det noget møg.. Det samme for mig.. jeg har betalt i 3 år men har heller ikke nok.. Så blev jeg fyret fordi jeg var gravidog er nu på kontanthjæp på barsel.. Så ærgeligt!!

Anmeld

10. juni 2011

serinasmor

hmmm ... det forstår jeg ikke ... har du været studmedlem?? eller alm medlem ..

jeg har netop meldt mig ind i a-kasse for at nå at tjene point op (skal være stud. medlem i 1 år) til at kunne på dagpenge når jeg er færdig ... hvis jeg da ikke lige har fået et job

Anmeld

10. juni 2011

SussieThyssen

serinasmor skriver:

jeg har netop meldt mig ind i a-kasse for at nå at tjene point op (skal være stud. medlem i 1 år) til at kunne på dagpenge når jeg er færdig ... hvis jeg da ikke lige har fået et job

Det er vist forskelligt fra a-kasse til a-kasse, hvordan reglerne og den slags er.

Anmeld

10. juni 2011

*Sofie*

serinasmor skriver:

Nej ganske alm. medlem i FOA. Det blev jeg rådet til for et år siden, og hun sagde også at jeg ikk skulle flytte til HK (den jeg bør stå i).
I dag fik jeg så at vide at der åbenbart er forskel på uddannelser, når man ska optjene dagpenge. I deres øjne er HG nul og nix værd.

Anmeld

10. juni 2011

Nettemor

Den lykkelige skriver:

Ja det noget møg.. Det samme for mig.. jeg har betalt i 3 år men har heller ikke nok.. Så blev jeg fyret fordi jeg var gravidog er nu på kontanthjæp på barsel.. Så ærgeligt!!

hvis du er blevet fyret pga graviditet skal du gå til din fagforening og få dem til at hjælpe dig med en retsag! for det er hamrende ulovligt!!!

Anmeld

10. juni 2011

Nettemor

*Sofie* skriver:

Nej ganske alm. medlem i FOA. Det blev jeg rådet til for et år siden, og hun sagde også at jeg ikk skulle flytte til HK (den jeg bør stå i).
I dag fik jeg så at vide at der åbenbart er forskel på uddannelser, når man ska optjene dagpenge. I deres øjne er HG nul og nix værd.

hg, hhx, hf og gym gælder ikke fordi det ikke er direkte erhvervsuddannelse. du er jo ikke færdig med at studere. disse udd. giver dig bare adgang til videreudd. så det er desværre rigtig nok..

Anmeld

10. juni 2011

serinasmor

*Sofie* skriver:

hmm pis ...

håber det løser sig

Anmeld

10. juni 2011

Den lykkelige

hvis du er blevet fyret pga graviditet skal du gå til din fagforening og få dem til at hjælpe dig med en retsag! for det er hamrende ulovligt!!!

Gjorde jeg også men de fandt et smuthul i lovgivningen som de brugte som undskyldning og fagforeningen endte med ikke at kunne gøre noget..

Anmeld

10. juni 2011

Hertzum77

nettemor skriver:

Det var lige mine tanker da jeg læste det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.