julehjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.881 visninger
15 svar
0 synes godt om
27. november 2008

moniquesmor

julehjælp til enlig..
er der nogen der ved hvad man kan få og hvor man får det henne..
jeg er fra lolland så kan man få noget her nede

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. november 2008

eliasogmor

moniquesmor skriver:

julehjælp til enlig..
er der nogen der ved hvad man kan få og hvor man får det henne..
jeg er fra lolland så kan man få noget her nede

ja havde enlig det samme spørgsmål..og jeg er fra kolding....men tror det er forsent at søge nu....

Anmeld

27. november 2008

Frederikke80

Profilbillede for Frederikke80
Ja, jeg tror faktisk også at det er for sent at søge nu. Husker dog ikke helt datoen, men ved det var i november engang.

Rikke.

Anmeld

27. november 2008

A.

vidste ikke at der findes sådan noget

Anmeld

27. november 2008

Bastian

Du kan stadig søge Frelsens Hær:

Hvis man vil søge julehjælp fra Frelsens Hær, skal man henvende sig i den nærmeste afdeling. Frelsens Hær er blevet moderne. For første gang i år kan man udfylde ansøgningsskemaet elektronisk. Man kan også hente et ansøgningsskema i en af Frelsens Hærs Genbrugsforretninger. Det foregår lige nu – normalt er skemaerne ude 1. november – og man skal aflevere ansøgningen inden 1. december.

Det er lidt forskelligt, hvad den enkelte Frelsens Hær-afdeling giver, men frem for kontanter er det enten en julekurv med mad til julemiddagen, en kolonialkurv eller et gavekort på julemad. For at komme i betragtning, skal man have en lav indkomst. Det kan godt være en enlig mor eller far på SU eller en enlig forsørger med et lavt betalt job.

Anmeld

27. november 2008

Bastian

agnieszka skriver:

vidste ikke at der findes sådan noget

Normalt er det velgørende foreninger, kirker mm, der via indsamlinger har en lille fond til at kunne yde de mest underbemidlede familier støtte til julehjælp. Der er utrolig mange, der søger, og det er kun de allermest trængende der får hjælp. Jeg giver altid en skilling til de forskellige organisationer, for det er en super ide.

KH Lise

Anmeld

27. november 2008

MorCamilla

Her på Mors hvor jeg bor. Ved jeg at man kan søge en julekurv eller sådan noget i den stil.. Hvor der er lidt juleslik, jule mad, lidt pynt og vist nok en chek på 500 eller 1000 kroner..
Jeg ved ikke om man kan søge det i andre kommuner...

Anmeld

27. november 2008

Honningblomst

Nogen der ved hvor lidt man skal have at leve for, for at komme i betragtning,....jer der vil søge, hvd har I at leve for inkl. børnepengene hver 3. måned, som jo også skal medregnes..
Knus Eva..som søgte da min ældste var bette og fik 300kr fra kommunen...

Anmeld

27. november 2008

BellaT

Er det egentligt kun enlige der kan få julehjælp?

Anmeld

27. november 2008

Honningblomst

BellaT skriver:

Er det egentligt kun enlige der kan få julehjælp?

Nej...eller måske hos mødrehjælpen, de andre steder er til værdigt trængende familier...
Knus..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.