Kærlighed er ikke baseret på en perfekt krop. Der er mange ting der har større betydning. Jeg elsker min mand, og self. ville jeg blive glad, hvis han tabte sig noget omkring maven, men jeg elsker ham stadig for det han er, forstår du? Hvis han f.eks. blev ved og ved med at tage på og begyndte at være ud af kontrol, så ville jeg sige til ham, at nu er det for meget. Ikke kun fordi han ser alt for tyk ud, men fordi jeg (og børnene) ikke vil miste ham, for han skulle dø tidligt. Og så har man bare en bedre hver dag, når vægten ikke er voldsomt.
Det samme er med pigerne, som har været gravide. Alle dem jeg kender som har fået børn men som også har haft en god forhold, deres kærsterer/mænd har aldrig sagt noget som helst om deres vægt. Det er mest os der tænker meget på vores krop. Mænd akcepteret, at de har nu født og sådan er det bare. Min mand har ALDRIG sagt noget som helst og han var altid klar til noget fræk under dynen, det var mest mig som har været meget mere træt siden jeg har fået børn
Med alt det mener jeg, at du skal måske spørge til din kæreste om hvordan han har det som far og hvordan han har det som kæreste. Du behøver ikke noget drama (for ellers er du sikker på, at han ikke gider at snakke) men meget stille og rollig mens man vasker op eller mens man laver noget praktisk kan du spørge, om han kunne mærke noget ændring i det han føler, om han er ok med at være far og om han er stadig ok med at være sammen med dig. Det kunne være, at han er meget forvirret. Det kunne være, at der er noget i baggrunden som tager alt hans energi eller det kunne være, at han har fået lyst til at bo alene. Være ærlig med ham og åbnet og så kan I snakke stille og rollig om det. Jeg krydser fingre for dig og håber, at alt bliver godt igen!!!!
Anmeld