Snottet baby :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.615 visninger
18 svar
0 synes godt om
10. juni 2011

Sakris

Min lille pige på 5 måneder begyndte at hoste helt vildt i nat. Og vi kunne høre vejrtrækningen blev "hivende", fordi hun kæmpede med forstoppet næse. Øv hun er blevet forkølet. Og her har jeg den sidste uge været bange for at hun blev overophedet. Synes jeg har været så opmærksom om at hun ikke måtte blive kold. Men hun har altid haft kolde hænder og fødder, så har altid gået efter nakkens temperatur. Tænker at hun har fået træk.

Øv har så dårlig samvittighed! Det burde jeg have kunne forhindre :-(

Er der overhovedet noget at gøre for det lille pus?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juni 2011

2babygirls

Sakris skriver:

Min lille pige på 5 måneder begyndte at hoste helt vildt i nat. Og vi kunne høre vejrtrækningen blev "hivende", fordi hun kæmpede med forstoppet næse. Øv hun er blevet forkølet. Og her har jeg den sidste uge været bange for at hun blev overophedet. Synes jeg har været så opmærksom om at hun ikke måtte blive kold. Men hun har altid haft kolde hænder og fødder, så har altid gået efter nakkens temperatur. Tænker at hun har fået træk.

Øv har så dårlig samvittighed! Det burde jeg have kunne forhindre :-(

Er der overhovedet noget at gøre for det lille pus?

Hun kunne have fået det hvor som helst.. Hun lever jo ikke et isoleret liv

Men babyer har kolde hænder og fødder fordi blodcirkulationen ikke er så god der endnu.

Anmeld

10. juni 2011

Sofia

Alfred er også blevet snottet! Jeg har en bog under sengen så han ligger med hovedet hævet og så drypper jeg næsen med saltvand, som opløser snot. Modermælk skulle virke bedst, men jeg ammer ikke så har ikke den mulighed. God bedring til hende

Anmeld

10. juni 2011

Sakris

Tina&Martin skriver:

Hun kunne have fået det hvor som helst.. Hun lever jo ikke et isoleret liv

Men babyer har kolde hænder og fødder fordi blodcirkulationen ikke er så god der endnu.

Ja det har du nok ret i. Vidste faktisk ikke alle babyer havde kolde hænder og fødder. Men godt at vide 

Anmeld

10. juni 2011

Sakris

Sofia skriver:

Alfred er også blevet snottet! Jeg har en bog under sengen så han ligger med hovedet hævet og så drypper jeg næsen med saltvand, som opløser snot. Modermælk skulle virke bedst, men jeg ammer ikke så har ikke den mulighed. God bedring til hende

Jeg har puttet en pude under liftens hovedende (den sover hun stadig i ;-) Men er også forlægst holdt op med at amme. Køber du saltvand på apoteket?

Anmeld

10. juni 2011

2babygirls

Sakris skriver:

Ja det har du nok ret i. Vidste faktisk ikke alle babyer havde kolde hænder og fødder. Men godt at vide 

Det er derfor de tit er helt lilla på hænderne i starten.. Men det bliver bedre. Madeleine kan godt have dejligt varme babyhænder, men de kan lige så hurtigt blive kolde.

Vi har konsekvent altid hævet tremmesengen med to små kasse i hovede-enden, og så saltvands dråber i næsen... ikke at hun synes om det, men det hjælper

Anmeld

10. juni 2011

kamtok

Saltvand kan købes på apoteket. Fåes både som dråber og spray.

Forkølelse er jo en virus som er meget smitsom, så hvis nogen I har været sammen med, har haft bare en lille uskyldig forkølelse, så kan hun jo have fået det derfra. Man bliver ikke forkølet af at blive lidt kold - men forkølelser opstår oftest mellem efterår og forår. Iflg. min læge skal man helt hen i midten af juni før forkølelsessæsonen er forbi.  

http://www.netdoktor.dk/sygdomme/fakta/forkoelelse.htm

Bliv du endelig ved med at mærke på hende i nakken og evt. halsen og brystkassen, og forsæt som du har gjort indtil nu.

Anmeld

10. juni 2011

Sakris

kamtok skriver:

Saltvand kan købes på apoteket. Fåes både som dråber og spray.

Forkølelse er jo en virus som er meget smitsom, så hvis nogen I har været sammen med, har haft bare en lille uskyldig forkølelse, så kan hun jo have fået det derfra. Man bliver ikke forkølet af at blive lidt kold - men forkølelser opstår oftest mellem efterår og forår. Iflg. min læge skal man helt hen i midten af juni før forkølelsessæsonen er forbi.  

http://www.netdoktor.dk/sygdomme/fakta/forkoelelse.htm

Bliv du endelig ved med at mærke på hende i nakken og evt. halsen og brystkassen, og forsæt som du har gjort indtil nu.

Tusind tak. Jeg må på apoteket. For hun er helt udmattet. Efter jeg har hævet hovedenden har hun sovet formiddagslur. Indtil videre i 2 timer. Og hun plejer maks at sove en time af gangen om dagen. Så hun har virkelig sovet elendigt i nat. Må prøve saltvand. Vi skal ud og flyve i aften, så det må være rarest for hende hvis det er løsnet lidt. 

Tak for råd!

Anmeld

10. juni 2011

kamtok

Sakris skriver:

Tusind tak. Jeg må på apoteket. For hun er helt udmattet. Efter jeg har hævet hovedenden har hun sovet formiddagslur. Indtil videre i 2 timer. Og hun plejer maks at sove en time af gangen om dagen. Så hun har virkelig sovet elendigt i nat. Må prøve saltvand. Vi skal ud og flyve i aften, så det må være rarest for hende hvis det er løsnet lidt. 

Tak for råd!

Hvis I skal ud og flyve vil jeg klart anbefale spray'en, den kommer jo ligesom op og løsner helt oppe igennem, hvor dråberne har lidt sværere ved at komme helt op.

Giv hende gerne 2 gange her i løbet af dagen og så giv hende lige inden flyet letter og igen inden I begynder nedflyvningen til landing.

Og husk for guds skyld flaske og sutter...

Anmeld

10. juni 2011

Sofia

Sakris skriver:

Jeg har puttet en pude under liftens hovedende (den sover hun stadig i ;-) Men er også forlægst holdt op med at amme. Køber du saltvand på apoteket?

Ja du kan købe sådan nogle små pipetter som er nemme at "sprøjte" med, så du kan ramme op i næsen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.