Hvordan sover jeres børn om aftnen.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. juni 2011

Alexander&Lærke

MoarHvidovre skriver:

Luka er 3 år og 8 mdr. Han får nattøj på og børstet tænder. Så bliver han puttet i sin seng og vi synge godnat-sangen og det er altid "det er en lille kattekilling" og "en lille undulat" - det gør jeg både for ham og hans lillesøster, hver for sig. De deler værelse. Så kysser vi godnat og sov godt. Han kalder nogen gange og skal have en tår vand, og som regel er der ro på deres værelse i løbet af 10-15 min. De kommer i seng omkring kl. 19.

Ja måske skal vi prøve at rygge tidspuktet tilbage til 19, der er han faktisk altid kommet i seng, men efter det er blevet så lyst er det svært at praktisere syntes jeg ved ikke hvorfor... Hvornår kommer dine op om morgen. Nu går jeg hjemme på barsel og før det stod vi op kl 6, nu stiller jeg uret til kl 7 så kalder jeg på ham der og han er som regl ikke til at drive op, så den kan godt blive 7.30 før han står op, men skal jo også selv i bad og have tøj på....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juni 2011

Alexander&Lærke

MoarHvidovre skriver:

Luka er 3 år og 8 mdr. Han får nattøj på og børstet tænder. Så bliver han puttet i sin seng og vi synge godnat-sangen og det er altid "det er en lille kattekilling" og "en lille undulat" - det gør jeg både for ham og hans lillesøster, hver for sig. De deler værelse. Så kysser vi godnat og sov godt. Han kalder nogen gange og skal have en tår vand, og som regel er der ro på deres værelse i løbet af 10-15 min. De kommer i seng omkring kl. 19.

Ja måske skal vi prøve at rygge tidspuktet tilbage til 19, der er han faktisk altid kommet i seng, men efter det er blevet så lyst er det svært at praktisere syntes jeg ved ikke hvorfor... Hvornår kommer dine op om morgen. Nu går jeg hjemme på barsel og før det stod vi op kl 6, nu stiller jeg uret til kl 7 så kalder jeg på ham der og han er som regl ikke til at drive op, så den kan godt blive 7.30 før han står op, men skal jo også selv i bad og have tøj på....

Anmeld

9. juni 2011

Alexander&Lærke

twinboys skriver:

ja nu er mine drenge jo godt nok 8år men siden de var små har vi pakket dem i nattøj, tisset af, børstet tænder, fået linser ud og en tår vand... Nogle gange godnathistorier og andre gange bare puttet dem...

De bliver lagt kl. 19.30 og nu er de begyndt at blive lagt mellem kl. 19.30 -20.00 og de ligger sig ind i drømmeland...

Dejligt nemt og enkelt...

Majbritt

Ej hvor skønt, hvorfår går den ikke herhjemme. Jeg synets også vi prøver at have den samme rutine hver aften....

Anmeld

9. juni 2011

Alexander&Lærke

Thalia skriver:

Sebastian som bliver 4 år om 1 uge sover typisk 3 minutter efter vi siger godnat til ham. Han bliver puttet mellem 19 og 20, afhængig af hvordan dagen er gået.

Lillebror på 2½ bliver puttet samtidig men har meget sværere ved at finde ro. Jeg mistænker dog lidt at det er fordi han nærmer sig alderen hvor middagsluren droppes, så jeg satser på at alt er nemmere om et års tid

Vi havde også et problem da han var omkring 3 fordi han sov til middag, da vi fjernet den havde han også en meget lang og dejlig periode hvor han sov 5 min efter han kom i seng, men nu er alt bare gået svævt

Anmeld

9. juni 2011

twinboys

Mette&Alexander skriver:

Ej hvor skønt, hvorfår går den ikke herhjemme. Jeg synets også vi prøver at have den samme rutine hver aften....

det skal nok komme

Anmeld

9. juni 2011

Anne85

Her har jeg nærmest det modsatte problem - de sidste 3 aftener er han bogstavelig talt faldet i søvn ned i aftensmaden og det har været UMULIGT at vække ham - så jeg har måtte tørre det værste boller i karry væk og så bære ham i seng - idag var jeg forberedt på det så jeg havde givet ungerne bad inden aftensmaden og puttet dem i nattøjet

Han bliver 4 til september..

Anmeld

9. juni 2011

Hansen97

Mette&Alexander skriver:

Ja hvordan med søvnen hjemme hos jer?

Vi har store problemer med vores ellers dejlige dreng Alexander på næsten 4 år, han vil simpelhen ikke overgiv sig til søvnen når han bliver lagt i seng, han kommer i seng omkring 19.30.

Der forinden har han fået nattøj/ble på og børsted tænder og når han kommer i seng læser jeg gerne en hoistorie/ 2 små bøger for ham også er det gonat, sometider vil han gerne at jeg bliver der, jeg plejer at sige jeg kan sidde 5 min så skal jeg ud og smørre madpakker/ordne tøj eller havd jeg nu lige skal og så går jeg, siger at hvis jeg skal bliver hos ham skal han være stille, det er ikke altid han er det og så begynder jeg at gå.

Som regl plejer han at ligger sig ellers også lunter han efter mig. Men når jeg så har siddet der lidt, eller er gået så begyndet showet han er vild/hopper/ larmer inden i sengen, lidt ligesom at han gør alt for at holde sig vågen og jo mere han gejler sig selv op jo mere vågen bliver han.

Det er meget svært at få ro på ham for han høre ikke meget af hvad vi siger. 

Det er blevet rigtigt slemt efter der er blevet lys udenfor, selvom vi har fået mørklignings gardiner op.

Om eftermiddagen når han kommer fra børnehaven må vi sometider kæmpe for at holde ham vågen for der han tilgengæld mega træt og hvis han sidde lidt så falder han simpelhen hen i søvn, men når vi så har spist så er han i hopla.

Det er ret meget frustrende for vi er jo også trætte om aftenen og sometider bliver der råbt lige høj nok herhjemme det går ud over vores alles sammen humør. Men sådan en aften hvor han ikke vil overgive sig kan nemt strække sig fra 19.30 til 21.30 og det var så den aften...

Ville så gerne af aftnerne kunne foregå lidt mere stille og roligt, især nu hvor vi skal have en mere som også kommer til at tage en masse tid og kræfter, hvilke der bare ikke er overskud til som det ser ud nu...

Nå trængte mest til at komme af med lidt galde....

Har i perioder samme problem med min datter, men hvis jeg kan få rykket hendes sengetid frem til 18.30 18.45 ja så er der ingen problemer.. så her er det fordi hun bliver overtræt.. det er svært at lægge dem så tidligt i seng men her er det det eneste der virker.. for hun er også ved at falde i søvn så snart hun kommer fra børnehave kl. 16.00...

Anmeld

10. juni 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Mette&Alexander skriver:

De bliver vækket omkring kl. 6.45.

Det fungere rigtig godt for os, at de kommer i seng  omkring kl. 19. Vi har prøvet senere, men så bliver det bare et show. Vi har mørklægning oppe og så har jeg fået syet sort stof bag på gardinerne, så der bliver endnu mere mørkt i deres værelse

Anmeld

10. juni 2011

Alexander&Lærke

Tror da vist vi må prøve at ligge ham tidligere, svært i weekenderne her om fredagen plejen han at se disney sjov fra 19-20 hvor han får lidt slik til. Han er så glad for at se det.... og lørdag plejer vi ofte at være på besøg hos bedsteforældre men må så prøve at køre tidligt så han kan komme hjem i seng.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.