Mette&Alexander skriver:
Ja hvordan med søvnen hjemme hos jer?
Vi har store problemer med vores ellers dejlige dreng Alexander på næsten 4 år, han vil simpelhen ikke overgiv sig til søvnen når han bliver lagt i seng, han kommer i seng omkring 19.30.
Der forinden har han fået nattøj/ble på og børsted tænder og når han kommer i seng læser jeg gerne en hoistorie/ 2 små bøger for ham også er det gonat, sometider vil han gerne at jeg bliver der, jeg plejer at sige jeg kan sidde 5 min så skal jeg ud og smørre madpakker/ordne tøj eller havd jeg nu lige skal og så går jeg, siger at hvis jeg skal bliver hos ham skal han være stille, det er ikke altid han er det og så begynder jeg at gå.
Som regl plejer han at ligger sig ellers også lunter han efter mig. Men når jeg så har siddet der lidt, eller er gået så begyndet showet han er vild/hopper/ larmer inden i sengen, lidt ligesom at han gør alt for at holde sig vågen og jo mere han gejler sig selv op jo mere vågen bliver han.
Det er meget svært at få ro på ham for han høre ikke meget af hvad vi siger.
Det er blevet rigtigt slemt efter der er blevet lys udenfor, selvom vi har fået mørklignings gardiner op.
Om eftermiddagen når han kommer fra børnehaven må vi sometider kæmpe for at holde ham vågen for der han tilgengæld mega træt og hvis han sidde lidt så falder han simpelhen hen i søvn, men når vi så har spist så er han i hopla.
Det er ret meget frustrende for vi er jo også trætte om aftenen og sometider bliver der råbt lige høj nok herhjemme det går ud over vores alles sammen humør. Men sådan en aften hvor han ikke vil overgive sig kan nemt strække sig fra 19.30 til 21.30 og det var så den aften...
Ville så gerne af aftnerne kunne foregå lidt mere stille og roligt, især nu hvor vi skal have en mere som også kommer til at tage en masse tid og kræfter, hvilke der bare ikke er overskud til som det ser ud nu...
Nå trængte mest til at komme af med lidt galde....
Har i perioder samme problem med min datter, men hvis jeg kan få rykket hendes sengetid frem til 18.30 18.45 ja så er der ingen problemer.. så her er det fordi hun bliver overtræt.. det er svært at lægge dem så tidligt i seng men her er det det eneste der virker.. for hun er også ved at falde i søvn så snart hun kommer fra børnehave kl. 16.00...