Hvordan sover jeres børn om aftnen.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.487 visninger
18 svar
0 synes godt om
9. juni 2011

Alexander&Lærke

Ja hvordan med søvnen hjemme hos jer?

Vi har store problemer med vores ellers dejlige dreng Alexander på næsten 4 år, han vil simpelhen ikke overgiv sig til søvnen når han bliver lagt i seng, han kommer i seng omkring 19.30.

Der forinden har han fået nattøj/ble på og børsted tænder og når han kommer i seng læser jeg gerne en hoistorie/ 2 små bøger for ham også er det gonat, sometider vil han gerne at jeg bliver der, jeg plejer at sige jeg kan sidde 5 min så skal jeg ud og smørre madpakker/ordne tøj eller havd jeg nu lige skal og så går jeg, siger at hvis jeg skal bliver hos ham skal han være stille, det er ikke altid han er det og så begynder jeg at gå.

Som regl plejer han at ligger sig ellers også lunter han efter mig. Men når jeg så har siddet der lidt, eller er gået så begyndet showet han er vild/hopper/ larmer inden i sengen, lidt ligesom at han gør alt for at holde sig vågen og jo mere han gejler sig selv op jo mere vågen bliver han.

Det er meget svært at få ro på ham for han høre ikke meget af hvad vi siger. 

Det er blevet rigtigt slemt efter der er blevet lys udenfor, selvom vi har fået mørklignings gardiner op.

Om eftermiddagen når han kommer fra børnehaven må vi sometider kæmpe for at holde ham vågen for der han tilgengæld mega træt og hvis han sidde lidt så falder han simpelhen hen i søvn, men når vi så har spist så er han i hopla.

Det er ret meget frustrende for vi er jo også trætte om aftenen og sometider bliver der råbt lige høj nok herhjemme det går ud over vores alles sammen humør. Men sådan en aften hvor han ikke vil overgive sig kan nemt strække sig fra 19.30 til 21.30 og det var så den aften...

Ville så gerne af aftnerne kunne foregå lidt mere stille og roligt, især nu hvor vi skal have en mere som også kommer til at tage en masse tid og kræfter, hvilke der bare ikke er overskud til som det ser ud nu...

Nå trængte mest til at komme af med lidt galde....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juni 2011

132319

Mette&Alexander skriver:

Vi har store problemer med vores ellers dejlige dreng Alexander på næsten 4 år, han vil simpelhen ikke overgiv sig til søvnen når han bliver lagt i seng, han kommer i seng omkring 19.30.

Der forinden har han fået nattøj/ble på og børsted tænder og når han kommer i seng læser jeg gerne en hoistorie/ 2 små bøger for ham også er det gonat, sometider vil han gerne at jeg bliver der, jeg plejer at sige jeg kan sidde 5 min så skal jeg ud og smørre madpakker/ordne tøj eller havd jeg nu lige skal og så går jeg, siger at hvis jeg skal bliver hos ham skal han være stille, det er ikke altid han er det og så begynder jeg at gå.

Som regl plejer han at ligger sig ellers også lunter han efter mig. Men når jeg så har siddet der lidt, eller er gået så begyndet showet han er vild/hopper/ larmer inden i sengen, lidt ligesom at han gør alt for at holde sig vågen og jo mere han gejler sig selv op jo mere vågen bliver han.

Det er blevet rigtigt slemt efter der er blevet lys udenfor, selvom vi har fået mørklignings gardiner op.

Om eftermiddagen når han kommer fra børnehaven må vi sometider kæmpe for at holde ham vågen for der han tilgengæld mega træt og hvis han sidde lidt så falder han simpelhen hen i søvn, men når vi så har spist så er han i hopla.

Det er ret meget frustrende for vi er jo også trætte om aftenen og sometider bliver der råbt lige høj nok herhjemme det går ud over vores alles sammen humør. Men sådan en aften hvor han ikke vil overgive sig kan nemt strække sig fra 19.30 til 21.30 og det var så den aften...

Ville så gerne af aftnerne kunne foregå lidt mere stille og roligt, især nu hvor vi skal have en mere som også kommer til at tage en masse tid og kræfter, hvilke der bare ikke er overskud til som det ser ud nu...

Hjalte er på samme måde -De sidste mange aftener er den blevet 21.30-22 før han sover. Hvilket resulterer i en møggnaven dreng, både om morgenen og om eftermiddagen efter børnehave. I forgårs holdte jeg ham ganske enkelt hjemme fordi jeg ikke ville være bekendt at sende en så sur dreng afsted 

I dag gik han kold på gulvet af arrigskab fordi han ikke gad at spise aftensmad og selvom han er kommet i seng på tom mave, håber jeg at han sover til i morgen (Han fik en bolle og en gulerod ved 16.30 tiden.) Vi skal til sommerfest i børnehaven og jeg orker ikke en sur, gnaven dreng i søvnunderskud 

Ved ikke om det er pga. varmen eller hvad det er der gør det? 

Anmeld

9. juni 2011

Alexander&Lærke

132319 skriver:

Hjalte er på samme måde -De sidste mange aftener er den blevet 21.30-22 før han sover. Hvilket resulterer i en møggnaven dreng, både om morgenen og om eftermiddagen efter børnehave. I forgårs holdte jeg ham ganske enkelt hjemme fordi jeg ikke ville være bekendt at sende en så sur dreng afsted 

I dag gik han kold på gulvet af arrigskab fordi han ikke gad at spise aftensmad og selvom han er kommet i seng på tom mave, håber jeg at han sover til i morgen (Han fik en bolle og en gulerod ved 16.30 tiden.) Vi skal til sommerfest i børnehaven og jeg orker ikke en sur, gnaven dreng i søvnunderskud 

Ved ikke om det er pga. varmen eller hvad det er der gør det? 

Ja Alexander var også møg sur igår da han kom fra børnehave, han fik en halv rugbrød  og ville så have mere, hvilke jeg syntes da vi skulle have aftensmad ikke ret længe efter så ville have have noget at drikke og fik det, men gik så ind i stuen hvor han spildte det ud over vores sofatæppe, det fik faren til at råber lidt højt også blev han godt sur/mopset og gik ud i gangen og skreg og smed sig på en måtte, vi måtte ikke komme til ham og lod ham derfor være det resluteret i at han lagde sig til at sove Så træt var han der....  sov dog kun 5 min højst så tog jeg ham med ind men det blev han også sur over.....

Anmeld

9. juni 2011

ann-kristina

Jeg tør næsten ikke skrive det, men her børster vi tænder, læser en historie, giver en tår vand, slukker lyset og siger godtnat. Og så sover Emilie (næsten 4 år) efter 5 minutter. Hun har tidligere fået lov at høre lav musik, når hun skulle sove (kaj og andrea osv). Det fungerede også godt. De enkelte gange hvor hun har sagt at hun ikke er træt får hun lov at ligge og kigge lidt i en bog. Så lægger hun sig selv til at sove kort efter.

Anmeld

9. juni 2011

Alexander&Lærke

ann-kristina skriver:

Jeg tør næsten ikke skrive det, men her børster vi tænder, læser en historie, giver en tår vand, slukker lyset og siger godtnat. Og så sover Emilie (næsten 4 år) efter 5 minutter. Hun har tidligere fået lov at høre lav musik, når hun skulle sove (kaj og andrea osv). Det fungerede også godt. De enkelte gange hvor hun har sagt at hun ikke er træt får hun lov at ligge og kigge lidt i en bog. Så lægger hun sig selv til at sove kort efter.

ja det lyder da nemt, hvordan er hun så om eftermiddagen? Er hun træt der eller er hun frisk nok? Tænker at det ligesom min når at bliver overtræt, men havd gør man lige ved det...

Anmeld

9. juni 2011

tinasmor

Mette&Alexander skriver:

Tænker om I måske kunne spise lidt tidligere. måske i en periode prøve at spise f.eks rugbrød eller færdiglavet mad og så sidde med ham indtil I spiser f.eks kl 17 hvis han så stadigvæk er træt derefter så start rutinen der og når han så ligger i sencen f.eks kl 19 så har han lige en halv time til selv at falde i søvn?

Anmeld

9. juni 2011

ann-kristina

Jamen det er lidt forskelligt hvor træt hun er. Som regel får de lov at sidde og se Tv en lille times tid når vi kommer hjem fra arbejde/skole/børnehave, mens de får lidt mad. Hun falder aldrig i søvn på sofaen. Hvis hun er meget træt kommer hun enkelte gange i seng kl 18.30. Men ellers er den som regel 19-19.20. Hun står op kl 6.30 og sover ikke til middag.

I sidste weekend havde vi gæster 2 dage i træk, hvor der blev leget til ca kl 22. Der sov hun til hhv kl 9.15 og 10.30!!!! Det er aldrig sket før. Men vi er vist bare heldige tror jeg

Anmeld

9. juni 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Luka er 3 år og 8 mdr. Han får nattøj på og børstet tænder. Så bliver han puttet i sin seng og vi synge godnat-sangen og det er altid "det er en lille kattekilling" og "en lille undulat" - det gør jeg både for ham og hans lillesøster, hver for sig. De deler værelse. Så kysser vi godnat og sov godt. Han kalder nogen gange og skal have en tår vand, og som regel er der ro på deres værelse i løbet af 10-15 min. De kommer i seng omkring kl. 19.

Anmeld

9. juni 2011

twinboys

ja nu er mine drenge jo godt nok 8år men siden de var små har vi pakket dem i nattøj, tisset af, børstet tænder, fået linser ud og en tår vand... Nogle gange godnathistorier og andre gange bare puttet dem...

De bliver lagt kl. 19.30 og nu er de begyndt at blive lagt mellem kl. 19.30 -20.00 og de ligger sig ind i drømmeland...

Dejligt nemt og enkelt...

Majbritt

Anmeld

9. juni 2011

Thalia

Sebastian som bliver 4 år om 1 uge sover typisk 3 minutter efter vi siger godnat til ham. Han bliver puttet mellem 19 og 20, afhængig af hvordan dagen er gået.

Lillebror på 2½ bliver puttet samtidig men har meget sværere ved at finde ro. Jeg mistænker dog lidt at det er fordi han nærmer sig alderen hvor middagsluren droppes, så jeg satser på at alt er nemmere om et års tid

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.