NÆGTER at spise eller drikke i dp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.514 visninger
16 svar
0 synes godt om
9. juni 2011

Anne85

Min datter Nynne på knap 11 mdr er lige startet i dp i mandags. De første par dage var hun temmelig ked - men det er allerede meget bedre - dp moderen siger at hun er glad, "snakkende", smiler, giver krammere til hende, leger med de andre børn osv osv osv så det er jo dejligt
MEN hun nægter simpelthen at spise og drikker meget meget lidt (idag var det vist blevet til to små slurke mælk). Idag afleverede jeg hende kl 7.30 og hentede så igen kl 13.30 (hvor hun allerede var vågnet fra middagslur - hun sover nemlig også ekstremt korte lure derovre) - herhjemme havde hun fået havregrød kl 6.30 - det er 7 timer uden hverken vådt eller tørt Og hun er død sulten det er SÅ tydeligt - dels tænker jeg det er derfor hun vågner allerede efter 1/2-1 time (normalt plejer hun gerne at sove 3 timer i barnevognen) - og når jeg kommer har jeg haft en bolle med som hun ÆDER i løbet af ingen tid og så spiser hun helt vildt reten af eftermiddagen herhjemme, spiser godt til aften og tager en stor flaske vælling til nat.
Min kære moder (der har været dagplejemor i mange år) siger at det er helt normalt og at jeg skal tænke på at det er hendes eneste måde at "sige fra" overfor denne her situation (altså at vi har hevet hende væk fra hendes trygge omgivelser og at hun nu skal undvære sin mooooar)

Nu er Nynne bestemt ikke en lille undervægtig pige - så jeg er jo godt klar over at hun ikke tager skade af det sårn rent ernæringsmæssigt - men i næste uge starter jeg på job og så skal hun altså være der lidt over 8 timer hver dag - det blir så 9 timer fra morgenmaden og inden jeg kommer igen og DET er dælme længe - ved jo selv hvordan jeg har det hvis jeg ikke får mad - får hovedpine og bliver træt og uoplagt

Sikke en smøre hva  Egentlig ville jeg vist bare høre, om der mon er nogen af jer der har oplevet noget af det samme? Hvad gjorde I? Og hvornår gik det over?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juni 2011

MariaJ

Ja, vi oplevede lidt det samme. Johanna blev passet herhjemme seks timer om dagen fra hun var 8 1/2 måned og hun spiste også meget mindre end ellers og sov kun meget kort. Ellers var hun glad og tilfreds, og har helt tydeligt et nært og godt forhold til barnepigen. Hun spiste trods alt noget, så der har aldrig været optræk til akutte problemer, men hun kompenserede helt sikkert for det og spiste mere resten af dagen. Jeg er bange for at jeg ikke har så manmge opmuntrende forslag. Her fortsatte det i de to måneder pasningen varede. Siden har min mand været på barsel og Johanna har været hjemme sammen med ham, og i den periode har hun spist og sovet normalt. Hun er knapt 14 måneder nu.

Anmeld

9. juni 2011

Peps

Hejsa

Kan godt forstå, at du er berørt over det. Vi vil jo alle helst, at det bare køre fra start. Jeg er også dp og har haft et barn med lign problem. Det er svært at decideret gøre noget. Jeg er sikker på at din dp tilbyder hende mad op til flere gange. Jeg tror at det går over i takt med, at hun vænner sig til de nye omgivelser.

Du gør det helt rigtige ved, at hun ikke har så lange dage. Hun bliver jo stille og roligt kørt ind og så skal det andet nok følge med. Det er rigtig synd for din lille pus, at det er så svært for hende. Og som du selv skriver, kan hun jo heller ikke sove særlig godt på en tom mave.

Jeg håber, at det snart vender, så både du og lille Nynne kan få ro i sindet.

Mvh Susanne

Anmeld

9. juni 2011

merle2010

min datter har gået i vuggestue i i 6 mdr, og nægter stadig at drikke og spise derovre... det er simpelthen forfærdligt... hun er ved at DØ af sult og tørst når hun kommer hjem, og er simpelthen så ked..

er virkelig i syv sind og meget ked på min datters vegne.. hun får en bolle inden vuggestue ved 8 tiden, bliver afleveret og hentet igen 15.30 - 16.00.. det er sku lang tid uden mad og drikke.. åårhh bare jeg kunne hjælpe dig.. men er selv frustreret..

Anmeld

9. juni 2011

Anne85

merle2010 skriver:

min datter har gået i vuggestue i i 6 mdr, og nægter stadig at drikke og spise derovre... det er simpelthen forfærdligt... hun er ved at DØ af sult og tørst når hun kommer hjem, og er simpelthen så ked..

er virkelig i syv sind og meget ked på min datters vegne.. hun får en bolle inden vuggestue ved 8 tiden, bliver afleveret og hentet igen 15.30 - 16.00.. det er sku lang tid uden mad og drikke.. åårhh bare jeg kunne hjælpe dig.. men er selv frustreret..

Ej puha  Hvad siger de til det i vuggestuen? Og hvad prøver det da gøre for at hjælpe din datter. Er hun glad og tilfreds i den tid hun er der så?

Anmeld

9. juni 2011

Anne85

Peps skriver:

Hejsa

Kan godt forstå, at du er berørt over det. Vi vil jo alle helst, at det bare køre fra start. Jeg er også dp og har haft et barn med lign problem. Det er svært at decideret gøre noget. Jeg er sikker på at din dp tilbyder hende mad op til flere gange. Jeg tror at det går over i takt med, at hun vænner sig til de nye omgivelser.

Du gør det helt rigtige ved, at hun ikke har så lange dage. Hun bliver jo stille og roligt kørt ind og så skal det andet nok følge med. Det er rigtig synd for din lille pus, at det er så svært for hende. Og som du selv skriver, kan hun jo heller ikke sove særlig godt på en tom mave.

Jeg håber, at det snart vender, så både du og lille Nynne kan få ro i sindet.

Mvh Susanne

Hvor er du bare sød  Desværre har vi lidt travlt med indkøring  Havde pladsen fra 1. juni og jeg skal starte d. 15. juni - men med weekend og 2 x helligdag har det faktisk kun givet 7 dage til indkøring  Der er ingen tvivl om at det også kan være en del af problemet - at vi har måtte gå lidt aggressivt til værks med indkøring - men det kan desværre ikke gøres anderledes.

Det bar du havde der opførte sig på samme måde - hvor længe varede det? Og hvad gjorde I?

Anmeld

9. juni 2011

merle2010

Anne85 skriver:

Ej puha  Hvad siger de til det i vuggestuen? Og hvad prøver det da gøre for at hjælpe din datter. Er hun glad og tilfreds i den tid hun er der så?

hun er kun glad og tilfreds hvis hun har fået sovet.. og hun kan kun sove hvis de har fået lidt mad i hende hun er tit utrøstelig derovre.. hun klamrer sig til mig når jeg kommer.. jamen det er bare uholdbart.. ville ønske at jeg kunne gå hjemme med hende.. men det kan jeg desværre ikke mere.. men hun er ikke glad for sin vuggestue..

Anmeld

9. juni 2011

Anne85

MariaJ skriver:

Ja, vi oplevede lidt det samme. Johanna blev passet herhjemme seks timer om dagen fra hun var 8 1/2 måned og hun spiste også meget mindre end ellers og sov kun meget kort. Ellers var hun glad og tilfreds, og har helt tydeligt et nært og godt forhold til barnepigen. Hun spiste trods alt noget, så der har aldrig været optræk til akutte problemer, men hun kompenserede helt sikkert for det og spiste mere resten af dagen. Jeg er bange for at jeg ikke har så manmge opmuntrende forslag. Her fortsatte det i de to måneder pasningen varede. Siden har min mand været på barsel og Johanna har været hjemme sammen med ham, og i den periode har hun spist og sovet normalt. Hun er knapt 14 måneder nu.

Skøre unger hva  Nynne har altid været lidt sær mht maden - min mor har fx aldrig måtte give hende mad (eller andre for den sags skyld) så vi har aldrig fået hende passet. I lang tid måtte min mand heller ikke gi hende  Dp moderen siger at "hun skal nok spise når hun blir sulten" men nej, det tror jeg faktisk ikke - hun er en bestemt dame på det punkt.

Anmeld

9. juni 2011

Anne85

merle2010 skriver:

hun er kun glad og tilfreds hvis hun har fået sovet.. og hun kan kun sove hvis de har fået lidt mad i hende hun er tit utrøstelig derovre.. hun klamrer sig til mig når jeg kommer.. jamen det er bare uholdbart.. ville ønske at jeg kunne gå hjemme med hende.. men det kan jeg desværre ikke mere.. men hun er ikke glad for sin vuggestue..

Åh hvor er det synd  Hvad siger pædagogerne til det?

Det "sjove" er jo at Nynne egentlig virker glad for dp moderen - giver hende krammere og vil meget gerne hænge ved hende - så det er jo ikke fordi hun har set sig sur på hende

Årh - får helt ondt i hjertet når jeg tænker på din datter - kan du ikek rådføre dig med din sundhedsplejerske? Det har jeg allerede overvejet og her har det kun stået på i 4 dage

Anmeld

9. juni 2011

MariaJ

Anne85 skriver:

Skøre unger hva  Nynne har altid været lidt sær mht maden - min mor har fx aldrig måtte give hende mad (eller andre for den sags skyld) så vi har aldrig fået hende passet. I lang tid måtte min mand heller ikke gi hende  Dp moderen siger at "hun skal nok spise når hun blir sulten" men nej, det tror jeg faktisk ikke - hun er en bestemt dame på det punkt.

Ja, Johanna har også en stærk vilje. De ved tydeligvis hvordan de vil have det de små. Håber det bliver lidt bedre hos jer, så hun i hvert fald spiser lidt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.