Frøken J. skriver:
Jeg kan godt forstå du er nærtagende omkring det. Man bliver nemlig sådan lidt "jeg vil slet ikke sættes i bås med de unge mødre", fordi mange har et lidt stereotypt billede af sådanne pga. det TV-program.. Sådan har jeg haft det, men der er ikke én, hverken læge eller jordemoder der har nævnt noget. Måske netop pga. uddannelse? Så kan godt forstå du har været lidt "nå", når nu du også normalt er i gang med uddannelse.
Altså evolutionært set er det mest fornuftigt at få børn i vores alder. Også biologisk set. Det er jo kun fordi, at samfundet har bygget en masse ovenpå, så det nu er "meningen", at man skal fulduddannes og have job først. Men det betyder jo til gengæld også, at der er sygt mange der kæmper mod barnløshed, fordi de venter for længe.
Så jeg holder fast i, at vores alder som mødre er perfekt!
Ja, tror det er programmet, der dominerer min tanke om "unge mødre".. Og dem vil jeg nemlig ikke sættes i bås med. Kan godt se, at vi godt kunne have ventet et år, for så ville jeg være færdiguddannet. Meeen - så står jeg efter barsel, og skal søge arbejde, hvor der er kommet to hold nye pædagoger ud i mellemtiden. Så for os, er det helt klart bedst lige nu
Vi har heller ikke hørt noget for det andre steder, så blev lidt paf da hun nævnte det. Hun sagde, "fordi du er under 23, har jeg pligt til at oplyse dig om nogle ekstra tilbud, som i kan benytte jer af, eller lade være". Og der sprang jeg jo nærmest op af stolen
Var vist liiiige en tand for hurtig.. Måske min egen fordom, der dominerede der.... 
Ja netop, rent biologisk er det nu, vores kroppe er bedst i stand til både at blive gravide, og til at gennemgå en graviditet og fødsel bedst muligt
Så jeg holder også fast på, at vi har fat i noget rigtigt 
Anmeld