For stort symfysemål?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. juni 2011

Kofoed.

Frøken J. skriver:

Kan du mærke hun sidder skægt egentlig?

Men ja, de vokser jo de basser. Kan også mærke sparkene bliver mere stædige og hårde. Lidt skægt

Vi skal ikke til flere scanninger på sygehuset. Alt forløber så normalt som det overhovedet kunne Men vi har købt en 3d scanning, som vi så skal til i starten af juli. Hvilket er meget heldigt, for så når vi lige at få dobbeltchecket det er en pige inden vi laver børneværelse  

Overhovedet ikke, takket være moderkagen... Ville ellers være fedt. Tilgengæld er skrækmærkerne begyndt og bevæge sig ned og blive bedre derinde. Sidebemærkning, hun har ben der er en uge længere end hun er, tihi.

Okay, men dejligt nok der ikke er noget i skal bekrymre jer om.

Wee glæder mig til billed af hendes smukke smukke hoved Hehe, det er jeg så meget færdig med til den tid, hehe, kan ikke vente længere, alt skal være på plads, NUUU

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juni 2011

Frøken J.

Kofoed33 skriver:

Overhovedet ikke, takket være moderkagen... Ville ellers være fedt. Tilgengæld er skrækmærkerne begyndt og bevæge sig ned og blive bedre derinde. Sidebemærkning, hun har ben der er en uge længere end hun er, tihi.

Okay, men dejligt nok der ikke er noget i skal bekrymre jer om.

Wee glæder mig til billed af hendes smukke smukke hoved Hehe, det er jeg så meget færdig med til den tid, hehe, kan ikke vente længere, alt skal være på plads, NUUU

Nååh, er den foranliggende? Eller bare "forkertliggende ift at kunne mærke det hele ordentligt"?

Ved du hvad, hun ender som topmodel! Sådan en smækker babe med lange stænger. Fyrene vil elske hende 

Jeg vil også have det på plads NU NU NU! Kan ikke finde ud af hvor mange opbevaringsting vi skal have til hendes værelse. Altså vi har vugge og puslebord. Og puslebordet har sådan 3 hylder nedenunder der kan trækkes ud. Så har vi fundet en kommode med 4 skuffer og nogle hylder til væggen. Men tænker sådan på, om jeg skal have en reol også.. Åh det er svært!

Anmeld

9. juni 2011

tazz

Kofoed33 skriver:

Må man spørge hvornår du tabte/mistede den ene tvilling? Har endnu ikke snakket med nogle, som har oplevet det samme som jeg har, men mangler lidt nogen der kender forløbet efter.

Jada. Det var dog ret tidligt i forløbet, han havde sat sig på den forkerte side af livmoderen (fik aldrig bekræftet at det var en dreng, det er jeg bare sikker på på en eller anden måde).

Han kom ud som en almindelig SA, da jeg var ca. halvvejs med Anna. 'Heldigvis' hvis jeg kan sige det sådan, gik han selv til, så jeg ikke skulle opereres og risikere at miste Anna. Men jeg blev fulgt rimelig tæt i starten indtil de var sikre på, at Anna ville overleve. Hendes hjerteslag startede nemlig ret sent.

Egentlig var jeg ikke ked af det - Anna var længe undervejs, og jeg var bare lykkelig for at jeg var gravid. Men et stykke tid efter fødslen blev jeg nødt til, at få hjælp, fordi jeg blev ved med, at drømme om ham. Jeg kunne jo ikke begrave ham, så jeg blev nødt til, at gennemføre et ritual, så jeg kunne sige farvel. Meget underligt, han nåede jo ikke rigtigt at blive til noget....

Anmeld

9. juni 2011

LC

I forhold til symfuse mål, så tror jeg ikke de er så vigtigt om man følger den ene eller anden kurve. tror de tal er ret individuelle.

Det der bliver lagt mest mærke til er om du pludselig stopper med at få større symfusemål. Det gjorde jeg nemlig da jeg var garvid sidst, så blev sendt til ekstra scanning fordi de ville være sikker på at hun voksede.

Var dog ikke selv nervøs, da jeg godt var klar over at min mave i de 3-4 uger hvor den ikke var voksede ud af, var blevet større ud til begge sider.

Så tror lægen vil fortælle at dit symfusemål er fint, så længe det vokser fra gang til gang, og der ikke sker noget unormalt iforhold til den kurve du følger.

Anmeld

9. juni 2011

Kofoed.

Frøken J. skriver:

Nååh, er den foranliggende? Eller bare "forkertliggende ift at kunne mærke det hele ordentligt"?

Ved du hvad, hun ender som topmodel! Sådan en smækker babe med lange stænger. Fyrene vil elske hende 

Jeg vil også have det på plads NU NU NU! Kan ikke finde ud af hvor mange opbevaringsting vi skal have til hendes værelse. Altså vi har vugge og puslebord. Og puslebordet har sådan 3 hylder nedenunder der kan trækkes ud. Så har vi fundet en kommode med 4 skuffer og nogle hylder til væggen. Men tænker sådan på, om jeg skal have en reol også.. Åh det er svært!

Øhh den er forant/sideliggende, men det er i den side hendes fødder er. Men venstre side er fri nu, men der har hun bare ryggen op mod.

Det håber jeg, hehe.

Haha. Jeg har pt en kommode med 4 store og 2 små skuffer og en 12 rums rumdeler og en tremmeseng stående inde på værelset. Derudover for vi en puslereol med 7 hylder (både hylder over og under puslepladen) og en kommode mere, så opbevarings plads kommer der til, at være masser af, men med alt det tøj vi har, så er der også et kæmpe beov for det, hehe.

Men nu skal jeg liige ha lavet 12 kasser der passer i rumdelerne, så har jeg en masse små farve prøver, som forsiden af kassen skal males med, så skal resten bare være hvid. Så der er nogle småting der stadig skal ordnes, men det kommer snart, hehe.

Anmeld

9. juni 2011

Kofoed.

tazz skriver:

Jada. Det var dog ret tidligt i forløbet, han havde sat sig på den forkerte side af livmoderen (fik aldrig bekræftet at det var en dreng, det er jeg bare sikker på på en eller anden måde).

Han kom ud som en almindelig SA, da jeg var ca. halvvejs med Anna. 'Heldigvis' hvis jeg kan sige det sådan, gik han selv til, så jeg ikke skulle opereres og risikere at miste Anna. Men jeg blev fulgt rimelig tæt i starten indtil de var sikre på, at Anna ville overleve. Hendes hjerteslag startede nemlig ret sent.

Egentlig var jeg ikke ked af det - Anna var længe undervejs, og jeg var bare lykkelig for at jeg var gravid. Men et stykke tid efter fødslen blev jeg nødt til, at få hjælp, fordi jeg blev ved med, at drømme om ham. Jeg kunne jo ikke begrave ham, så jeg blev nødt til, at gennemføre et ritual, så jeg kunne sige farvel. Meget underligt, han nåede jo ikke rigtigt at blive til noget....

Okay, så dit er desværre heller ikke helt det samme.

Min b skal fødes, så det bliver brast til den tid.

Det er også senreaktionen jeg frygter mest, det er skide hårdt nu, men frygter det er ingenting i forhold til hvad det bliver efter fødslen. Godt du fik taget hånd om det hele, så du ikke fik det endnu værre.

Anmeld

9. juni 2011

132319

Frøken J. skriver:

Okay, så er jeg mere tryg! Synes egentlig bare ikke lægen var VILDT informativ i dag. Tror hun havde travlt med at være irriteret over, at jeg ikke havde kunne tisse til urinprøven inden jeg kom ind, og at jeg havde taget for meget på. Ak

Det er læger sjældent til den slags, jeg kan ærligt ikke rigtig se hvad de lægebesøg skal til for. Til mit 2. lægebesøg kunne hun ikke finde hjertelyden -Jamen tak for at gøre mig nervøs  Jeg fik dog et puf fra Kamille lige da vi var gået fra, så alt var naturligvis ok 

Mht. symfysemål, så kan jeg ikke helt forstå hvorfor det skal måles. I min første graviditet havde jeg, omvendt dig, et symfysemål der lå langt langt under gennemsnittet og både læger og jordemødre var sikre på at jeg ville få en lille baby -Ud kom en dreng på 2320 gram i uge 34, lidt over gennemsnittet 

Anmeld

9. juni 2011

Madam Blå

Frøken J. skriver:

Nej, man kan godt mærke de bare går ud fra nogle forskrifter.. Lidt ligesom de følger en opskrift, og falder man lidt uden for, så er det galt!

Men ja, netop. Man ved jo godt hvordan man taber sig. Og det er i grunden der jeg er mest irriteret, for hvis nu der var tale om en MEGET overvægtig kvinde, som havde taget alt for meget på, og generelt var lidt ligegyldig med kost og sådan i det hele taget, så kunne jeg forstå bekymringen.

Men min læge VED, at jeg har været igennem en stor livsstilsændring og vægttab, og jeg ved, hvad der er godt for kroppen. Og at jeg jævnligt dyrker motion - Som jeg sagde havde der bare ikke været tid og overskud pga. eksamen. Og jeg er jo ikke fed eller noget. Maksimalt en ANELSE buttet. Det er derfor jeg er træt af, at hun ikke forholder sig til min specifikke sag, men bare ser jeg ikke passer ind i et eller andet vægtskema. tsk

(Mener vi havde læge samme sted?)

Når du siger hun, så går jeg ud fra at det er H..? Synes hun plejer at være lidt diffus.. Og meget sjældent forholder sig til mig og min historie, men ofte bare som du siger, går ud fra forskrifterne.

Synes det er så flot, at du har tabt dig så meget! Så selvfølgelig får du bugt med det, hvis der skulle komme lidt ekstra på under graviditeten. Kan være jeg lige har brug for assistance til vægttab når jeg engang har født

Anmeld

9. juni 2011

Frøken J.

Madam Blå skriver:

(Mener vi havde læge samme sted?)

Når du siger hun, så går jeg ud fra at det er H..? Synes hun plejer at være lidt diffus.. Og meget sjældent forholder sig til mig og min historie, men ofte bare som du siger, går ud fra forskrifterne.

Synes det er så flot, at du har tabt dig så meget! Så selvfølgelig får du bugt med det, hvis der skulle komme lidt ekstra på under graviditeten. Kan være jeg lige har brug for assistance til vægttab når jeg engang har født

Jep, lige netop H. Men netop. Sådan lidt ikke-helt-forholden sig til det man siger. Jeg startede også med at snakke om, at jeg tog vitaminer og kalk. Og da vi så snakker om halsbrand og jeg siger jeg drikker mælk mod det siger hun det er godt, fordi jeg ellers ikke ville få nok kalk. Jamen for søren, tager jo tilskud Nå, pyt. Så længe hun checker hjertelyd, urin og blodtryk er jeg ligeglad med det andet. Føler jordemoder er vigtigere for mig

Tak! Og ved du hvad, du siger bare til. Vi tager sku en slankerunde bagefter Dog self. med forbehold for amning. Hehe. Hvem har du egentlig som jordemoder, hvis jeg må spørge?

Anmeld

9. juni 2011

Madam Blå

Frøken J. skriver:

Jep, lige netop H. Men netop. Sådan lidt ikke-helt-forholden sig til det man siger. Jeg startede også med at snakke om, at jeg tog vitaminer og kalk. Og da vi så snakker om halsbrand og jeg siger jeg drikker mælk mod det siger hun det er godt, fordi jeg ellers ikke ville få nok kalk. Jamen for søren, tager jo tilskud Nå, pyt. Så længe hun checker hjertelyd, urin og blodtryk er jeg ligeglad med det andet. Føler jordemoder er vigtigere for mig

Tak! Og ved du hvad, du siger bare til. Vi tager sku en slankerunde bagefter Dog self. med forbehold for amning. Hehe. Hvem har du egentlig som jordemoder, hvis jeg må spørge?

Hehe - ja, det lyder som hende! Hun er meget sød og forstående. Men lyttende? Nej.. Ja, så længe hun tjekker, at det er som det skal være, så er det i orden Men man kan somme tider undre sig over, hvad der skete derinde, når man går ud derfra

Ja, jordemoderen er meget bedre end lægen under en graviditet!

Det er da det vi gør! Jeg vil i hvert fald viiirkelig gerne være lækker og slank til næste sommer. Jeg elsker min mave, men for søren hvor jeg bare gerne vil være flad igen

Hun hedder Julie Schal-et eller andet Eriksen. Først syntes jeg hun var en sjov en, men endte med at synes helt godt om hende Så det var jo heldigt Tror det var det med stemplet UNG MOR der irriterede mig lidt. Men heldigvis var hun rigtig sød og forstående og havde selvfølgelig ingen betænkeligheder ved at vi skal være forældre.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.