Kære tøser
Skriver som ano da PB er dybt hemmeligt
Men vi er et par, der gerne vil starte PB med vores første barn. Vi er sidst i 20'erne og jeg er på p-piller men vil stoppe indenfor et par uger.
Der er dog det at faren skal udstationeres med arbejde i November-Februar (begge måneder inkl.). Dette er fint med mig (altså jeg ville da hellere have ham herhjemme
) men vi er begge vant til at bo hver for sig i perioder og har 'klaret' det mange gange før i vores meget lange forhold. Og jeg synes også det er fint at han får denne mulighed før baby begrænser det lidt.
Men nu kan vi ikke finde ud af om det er for tidligt at gå i gang med PB nu (sidste p-pille tages om en uge). Dvs. at hvis vi er heldige og der er gevindst i første forsøg vil barnet have termin i slutningen af marts og faren vil så gå glip af hele den sidste del af graviditeten, - det vil både han og jeg synes er lidt ærgeligt. Jeg bekymrer mig mest om og faren 'knytter' sig til sit barn inden fødslen hvis han ikke er med på sidelinjen i graviditeten og om barnet knytter sig til far når han ikke kan høre hans stemme etc. inde i maven?
Omvendt vil jeg også rigtig gerne starte nu, da der jo risikerer at gå nogle måneder og tænk hvis vi ikke har succes inden han skal afsted? Jeg vil jo gerne sørge for at være gravid inden så vi ikke skal vente endnu længere...
Vi har mulighed for at besøge hinanden i begrænset omfang i de fire måneder (dvs. formentligt 1-2 gange i alt, - han skal ret langt væk).
På baggrund af dette, hvad tænker I? Skal vi bare komme igang (
) eller vil I synes det er for hårdt at risikere at være væk fra hinanden de sidste måneder og hellere vente lidt med risiko for slet ikke at 'nå' og blive gravid i denne omgang
?
På forhånd MANGE tak for svar
Anmeld