Dansk Svensk Gårdhund - familiehund?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. juni 2011

Maria.

Vi har haft en ds og hun var noget af det mest fantastiske!! Skal jeg nogensinde have hund igen. bliver det klart en ds igen!!

Min mor skal have en i starten af næste måned.. Glæder mig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juni 2011

Anonym trådstarter

Lyder super dejligt med alt den positive respons
Ejeren spiller selvfølgelig en meget stor rolle når det gælder hund, generelt alle dyr Men er vant til dyr i det hele taget, og er ikke i tvivl om hvilket som helst hund ville være en god familiehund, hvis den blev opdraget til det

men dejlige billeder af dem der er kommet, har altid syntes en DS var super dejlig!

Anmeld

9. juni 2011

ano14316

Vil lige høre jer der har/har haft Dansk Svensk Gårdhund, hvordan har i oplevet de er med børn?

Håber der kommer lidt gode råd og historier med på vejen

Jeg tror det er meget forskelligt fra hund til hund i den race, da de er meget forskellige.. 

Vi har haft 5 dansk/svenske og Tezza, den ældste hun og min lillebror var jævnaldrende, så jeg har været 2 da vi fik hende.. og der har aldrig været problemer - ikke før hun blev gammel og døv, og man derfor kunne komme til at forskrække hende.. 

Så har vi haft Plet, mens jeg var 5 år, hun blev kun et år pga. kræft, men kunne også sagtens håndtere børn. 

Herefter havde vi Fister, og ham måtte vi skille os af med, efter at han havde "klippet" 2-3 børn, ikke noget alvorligt, men det kunne jo måske være sket. - Det hører så med til historien, at han var en af Tezzas hvalpe, som vi måtte tage retur, fordi familien bare slet ikke kunne finde ud af at have en hundehvalp. De spærret den inde på et badeværesle hele dagen, fordi den bed i sko, og kradsede i tapetet, vi snakker altså en 10 ugers hvalp. 

Så har vi min brors hund Skipper han er meget ængstelig, og bryder sig ikke om børn, men ved godt at man ikke må gøre dem noget.. 

Og så min hund Lillefix, som jeg er meget spændt på hvordan hun reagere påa t jeg får et barn, for hun er altså ikke god til børn, hun kan ikke lide dem. Hun gør det er hun går væk, men hvis børnene ikke respektere det, så kan hun godt sige fra. hun har aldirg bidt nogen, men børnene bliver meget forskrækket. Men tror måske det er noget andet når det er børn af flokken. 

mrn fælles for alle hundene har været at de går når de ikke vil tale, og så skal man respektere det, børn som voksne. 

Men jeg vil ikke kalde dem egnet familie hunde, jeg synes det er en "en mands" hund, de er utrolig pålidlige overfor føren. 
Men hvis de er opvokset med børn, så kan de sagtens være gode familie hunde..  

Til sidst vil jeg sige at man skal huske at disse hunde bliver rigtig gamle. Tezzas mormor var 22 år, Tezza var 18 da hun blev aflivet. Fister er 14-15 år, Lillefix og Skipper bliver 11 til skt. hans, og man kan ikke mærke på dem at de er ved at blive "gamle".

Anmeld

9. juni 2011

benthe :-)

Anonym skriver:

Vil lige høre jer der har/har haft Dansk Svensk Gårdhund, hvordan har i oplevet de er med børn?

vi har en og hun elsker børn
benthe

Anmeld

9. juni 2011

benthe :-)

Anonym skriver:

her er hun
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.