Jer med børn på 10-11 måneder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. juni 2011

Sofia24

LilyMarleen skriver:

Min er kommet i dagpleje. Og gud hvor er det bare SÅ GODT for ham. Han er en helt anden dreng at få hjem.  Det er mere de dage hvor dagplejen har lukket, og de her lange weekender, der hurtigtig bliver kedelig for ham, hvor mutterfit her skal være lidt kreativ i sin tankegang. For hans legetøj er bestemt ikke særlig sjovt længere.

det lyder godt! når du siger det er en helt anden dreng du får hjem, mener du så mere glad/træt på den gode måde/osv

jeg må indrømme at jeg også glæder mig til Silas skal starte dp

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juni 2011

maria_wlt

Sofia24 skriver:

Hej Damer!
Ja nu har jeg snart sommerferie fra studiet og skal gå hjemme fuld tid med vores 10 1/2 mdr gamle dreng - han skal nemlig først starte i dp efter vores kommende dp-mor har holdt sommerferie, så det bliver fra 1. august.
Indtil nu er han blevet passet ved sin farmor og mormor 3-4 dage om ugen og så har jeg været hjemme de resterende dage - det har fungeret rigtig godt for os alle sammen
De dage hvor jeg så har været hjemme med ham en hel dag - nogle gange et par dage i træk - syns jeg at jeg har ku mærke at jeg keder ham og ikke mindst hans legetøj keder ham Det på trods af at vi leger meget sammen nede på gulvet... Jeg har den sidste uge ikke kunnet gå fra ham uden han er blevet pylret og er styrtet afsted efter mig i den retning jeg går...
Han elsker dog at gå ture og komme ud og kigge, så det gør vi 2 gange i løbet af en dag... Og så har han stadig brug for at sove 2 lure i løbet af dagen, så det går der da også lidt tid med.

Men jeg frygter lidt at det bliver nogle laaaange dage her i sommer indtil farmand også skal holde ferie... Så vil høre hvad I laver med Jeres børn på 10-11 mdr og modtager gerne råd til hvad vi kan lave herhjemme

Jeg kunne sagtens køre i Zoo den ene dag og i rosengårdscentret den næste, men det ku bare hurtigt blive halvdyrt når man som jeg er på SU
På forhånd tak og rigtig god dag til Jer alle

Jeg havde præcis det samme problem med Tristan i den alder, og også nu for at det ikke skal være løgn.. Og der er kun 1 ting der dur... UDENFOR og lege.. Han er ligeglad hvor det er, bare man er med

Det er netop alt for kedeligt at sidde indenfor med det samme kedelige legetøj..

Anmeld

9. juni 2011

Gaia

Sofia24 skriver:

sikke MANGE gode ideer

vi har faktisk boet i Højby en gang, men er aldrig stødt på en musiklegeplads... det var også inden vi fik barn, men hvor ligger den henne?

Du skal gå hen ad den vej der ligger lige efter brugsen (den vej hvor jernbanenoverskæringen ligger). Når du når halvejs op til jernbaneoverskæringen kommer der en grussti (hvor der sikkert er et skilt til "højby hus" sådan en økologisk forretning. (kunne forestille mig at de har skilt opppe). Du går hen ad stien og forbi højby hus og forbi nogle køer (de stod der i hvert fald sidste år) så følger du ellers bare grusstien og du kan næsten ikke undgå at se legepladsen, der ligger midt ude på marken Håber du kan finde det . Vi boede også i højby inden vi fik barn og inden vi flyttede til Viborg. Dejlig by synes jeg.

Anmeld

9. juni 2011

tweety2060

hejsaBlev lige lidt nysgerrig og læste med:-) jeg ved at der flere steder er legestue, bla. ved anskar kirke, ved fredens kirke. Super gode lokaler med personale, legetøj, mulighed for at spise madpakker mm. Det koster en lille skilling som går til hjælp når de arrangere ture ud af huset. Sidst var der en sangpædagog ved anskar kirke/anlæg. Hver anden tirsdag ( mener det er i lige uger) er der baby brunch i kulturmaskinens café om formiddagen ellers byt legetøj med en jævnaldrende kan også være et hit. Selvom de begge har fx tlf så er det jo en anderledes modelHåber det kunne give lidt inspiration

Anmeld

9. juni 2011

Mille84

Hej.Har selv sammen problem, Magne er snart 11 måneder, starter først dagpleje om en måned, så vi har rigtig lange dage her hjemme. Jeg bor selv i Årslev, har hørt fra min sundhedsplejerske at der skulle være legestue i Nr. Lyndelse, det er i hvert fald noget jeg selv skal have undersøgt.

Anmeld

10. juni 2011

Sofia24

maria_wt skriver:

Jeg havde præcis det samme problem med Tristan i den alder, og også nu for at det ikke skal være løgn.. Og der er kun 1 ting der dur... UDENFOR og lege.. Han er ligeglad hvor det er, bare man er med

Det er netop alt for kedeligt at sidde indenfor med det samme kedelige legetøj..

vi må bare ud og lege også
tak for dit svar

Anmeld

10. juni 2011

Sofia24

Gaia skriver:

Du skal gå hen ad den vej der ligger lige efter brugsen (den vej hvor jernbanenoverskæringen ligger). Når du når halvejs op til jernbaneoverskæringen kommer der en grussti (hvor der sikkert er et skilt til "højby hus" sådan en økologisk forretning. (kunne forestille mig at de har skilt opppe). Du går hen ad stien og forbi højby hus og forbi nogle køer (de stod der i hvert fald sidste år) så følger du ellers bare grusstien og du kan næsten ikke undgå at se legepladsen, der ligger midt ude på marken Håber du kan finde det . Vi boede også i højby inden vi fik barn og inden vi flyttede til Viborg. Dejlig by synes jeg.

Ja ja det kender jeg godt, altså vejen og stedet, men ikke legepladsen

Der må vi en tur hen...! Den gårdbutik/bager åbnede faktisk mens vi boede i byen og vi snakkede så tit om at gå ned og drikke en kop kaffe dernede
Vi boede i det der hedder Ugletoften Ja en dejlig by at bo i

Anmeld

10. juni 2011

Sofia24

Mille84 skriver:

Hej.Har selv sammen problem, Magne er snart 11 måneder, starter først dagpleje om en måned, så vi har rigtig lange dage her hjemme. Jeg bor selv i Årslev, har hørt fra min sundhedsplejerske at der skulle være legestue i Nr. Lyndelse, det er i hvert fald noget jeg selv skal have undersøgt.

Naiii en fynbo og endda fra mit lokalområde - jeg bor i Ringe og så er Nr Lyndelse jo lige rundt om hjørnet! ¨
Jeg ku jo self også ringe og spørge min sundhedsplejerske ad om der var noget her i Ringe...

Anmeld

10. juni 2011

Mille84

yep  Min sundhedsplejerske siger der vidst ikke er legestue i Ringe, men i Nr. Lyndelse om mandagen fra kl. 9.30 til 12, kontaktperson er Dorthe tlf. 25373050. Ved ikke om du har prøvet babysvømning, det er et hit her, i Faaborg melder man sig bare til fra gang til gang, på deres hjemmeside, det er hver tirsdag og fredag.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.