Min dreng på 4 år SKRIGER når han skal i bad??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. juni 2011

Anonym trådstarter

aya-zia skriver:

min datter på 3 ½ er nøjagtig som din søn.... men hun har så bare haft et problem med bad siden hun var 1 og vi ved heller ik hvorfor... svømmehal er slet ik noget problem

MEN I BAD.... nix det er en KAMP.... men jeg tror jeg har venet mig så meget til det at jeg simpelhen bare siger DET SKAL DU... hun slår og sparker også men det hjælper altså ik noget i bad det SKAL hun...

hun har EN gang faldet under bruseren da hun var 2½ ca fordi hun ik ville stå stille... (hun slog sig ik ret meget da jeg sådan halvvejs greb hende) men siden den gang har hun stået stille når hun ENDELIG er kommet under bruseren...

jeg har desværrer ik rigtig nogen mirakel kur... tror bare man må sætte sig i hovedet at man slet ik vil diskuter det og så ENDELIG ik bliv vred eller noget... bare bliv BESTEMT... for det er JER der ved bedst...

tusind tak for svar.. er glad for at jeg ikke er den eneste med barn, som pludselig har vandskræk.. men kun derhjemme..

puha.. jeg har siddet og tænkt, mens jeg har skrevet her, og I har ret når I skriver at der SKAL man bare!

må lige samle mig selv sammen!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juni 2011

Anonym trådstarter

Eva. skriver:

Prøv at tale stille og roligt...sig at du godt kan mærke han ikke gider men at det skal vi altså nu...og ellers bare leve med overgangen, der vil altid være noget som ikke lige bliver på den måde man kunne ønske..

JA, du har ret..

tusind tak for hjælpen!

Anmeld

8. juni 2011

Aves.

Anonym skriver:

JA, du har ret..

tusind tak for hjælpen!

Jamen, det var virkelig så lidt da....jeg skal have badet mine i aften og da vi ikke har bad er det over ved mine forældre...orker næsten ikke at sige det for så kommer al det brok.. men ja, det skal jo gøres....

God aften..

Knus..

Anmeld

8. juni 2011

Pigent

Anonym skriver:

HJÆLP!!

Min dreng er 4 år, og i noget tid har han råbt og skreget og tudet når han har fået af vide at nu skal han i bad..

Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre af mig selv.. han har ALDRIG været ude for noget traumatisk som har med vand at gøre..

årh jeg føler mig SÅ magtesløs!  han skriger mig ind i hovedet, og slå ud med armene.. hans far kan heller ikke bade ham..

fra en frustreret og forvirret mor..

Jeg passer en dreng på 4 og han havde også en periode hvor han skreg og ikke ville i bad. Bare jeg sagde nu skal du i bad så løb han væk. Jeg gjorder meget for at skulle være hyggeligt for ham at være i bad, altså han fik lov til at lege, vi vaskede hår med en kop så han ikke fik vand hovedet eller han selv fik lov til det. 
Han er stadig ikke helt tryg ved bruseren, men kan i dag selv komme og sige jeg vil gerne i bad selvom han lige har været det.
Så jeg tror altså bare det noget de skal igennem(:  

Anmeld

8. juni 2011

LC

Anonym skriver:

Han får valget mellem selv at vaske håret under bruseren eller at jeg gør det.. ingen af delene siger han så..

blev virkelig så frustreret en dag at jeg sagde til ham at nu måtte han gå i bad, og ellers røg han bare i seng..  så gik han ind i sin seng..

virkelig skidt gjort af mig,, han er nemlig helt ligeglad med konsekvensen, for bade det skal han bare ikke,..

Er det generelt hårvask der er et problem eller generelt at stå under bruseren.

Min datter vil gerne lege i både badekar og under bruseren, men bliver ked af at få vasket hår. fordi hun nogle gange har fået lidt sæbe i øjnene...

Men nu har vi købt sådan en bade hætte ting til hende, så får man ikke sæbe i øjnene. Det er et hit nogle dag og nogle dage gide hun ikke have den på, Men hun er også kun 1år, og man kan ikke helt forklare hende at den hjælper til ikke at få sæbe i øjnene, men det vil man jo godt kunne forklarer en på 4...

Fandt lige et billed af en, de kan købes til 50kr i Babysam...

Anmeld

8. juni 2011

aya-zia

Anonym skriver:

tusind tak for svar.. er glad for at jeg ikke er den eneste med barn, som pludselig har vandskræk.. men kun derhjemme..

puha.. jeg har siddet og tænkt, mens jeg har skrevet her, og I har ret når I skriver at der SKAL man bare!

må lige samle mig selv sammen!

hel og lykke til dig og et kram her fra

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.