Min dreng på 4 år SKRIGER når han skal i bad??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.575 visninger
15 svar
0 synes godt om
8. juni 2011

Anonym trådstarter

HJÆLP!!

Min dreng er 4 år, og i noget tid har han råbt og skreget og tudet når han har fået af vide at nu skal han i bad..

Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre af mig selv.. han har ALDRIG været ude for noget traumatisk som har med vand at gøre..

årh jeg føler mig SÅ magtesløs!  han skriger mig ind i hovedet, og slå ud med armene.. hans far kan heller ikke bade ham..

fra en frustreret og forvirret mor..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juni 2011

eliasogmor

Anonym skriver:

HJÆLP!!

Min dreng er 4 år, og i noget tid har han råbt og skreget og tudet når han har fået af vide at nu skal han i bad..

Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre af mig selv.. han har ALDRIG været ude for noget traumatisk som har med vand at gøre..

årh jeg føler mig SÅ magtesløs!  han skriger mig ind i hovedet, og slå ud med armene.. hans far kan heller ikke bade ham..

er han evt i gang med noget leg eller lign spændende ting , når han skal i bad... jeg har altid problemer med elias når han er i gang med noget og så skal i bad....

Anmeld

8. juni 2011

Aves.

Mine gider heller aldrig....kan du ikke lave noget belønnings/gulerods pædagogik... det gør jeg med mine sure unger når ikke de gider....og hvis de er så sure der som din, så bliver det bare på en måde som ikke er rar for ham heller for bades skal de.

Plejer at sige der er den gode og dårlige måde....de plejer at vælge den gode..

Anmeld

8. juni 2011

Anonym trådstarter

eliasogmor skriver:

er han evt i gang med noget leg eller lign spændende ting , når han skal i bad... jeg har altid problemer med elias når han er i gang med noget og så skal i bad....

Årh, vi har prøvet ALT! legetøj, vandpistol, fællesbad endda svømmebriller og intet virker..

han VIL bare ikke i bad!  men når han har været i børnehave og rullet sig i jord, og har hovedbunden fuld af snd.. så er han jo nødt til at bade!

er godt nok i vildrede..

Anmeld

8. juni 2011

Anonym trådstarter

Eva. skriver:

Mine gider heller aldrig....kan du ikke lave noget belønnings/gulerods pædagogik... det gør jeg med mine sure unger når ikke de gider....og hvis de er så sure der som din, så bliver det bare på en måde som ikke er rar for ham heller for bades skal de.

Plejer at sige der er den gode og dårlige måde....de plejer at vælge den gode..

Han får valget mellem selv at vaske håret under bruseren eller at jeg gør det.. ingen af delene siger han så..

blev virkelig så frustreret en dag at jeg sagde til ham at nu måtte han gå i bad, og ellers røg han bare i seng..  så gik han ind i sin seng..

virkelig skidt gjort af mig,, han er nemlig helt ligeglad med konsekvensen, for bade det skal han bare ikke,..

Anmeld

8. juni 2011

Mormilla

Anonym skriver:

HJÆLP!!

min søn var os meget ked for at komme i badekar og græd  hver gang. nu går han i brugsebad uden problemer

Anmeld

8. juni 2011

Aves.

Anonym skriver:

Han får valget mellem selv at vaske håret under bruseren eller at jeg gør det.. ingen af delene siger han så..

blev virkelig så frustreret en dag at jeg sagde til ham at nu måtte han gå i bad, og ellers røg han bare i seng..  så gik han ind i sin seng..

virkelig skidt gjort af mig,, han er nemlig helt ligeglad med konsekvensen, for bade det skal han bare ikke,..

Jamen, det er jo ikke til diskussion...bad skal man bare og når jeg mener den gode eller dårlige, så handler det om hvordan du er over for ham...om det er hyggeligt eller du bare gør det kort og kontant...jeg ville ikke begynde at hidse mig op eller sende ham i seng, det er jo ok og sundt nok at sige fra til det man ikke gider...men visse ting skal man bare, uden diskussion og uden en masse ord og valg.

Anmeld

8. juni 2011

aya-zia

Anonym skriver:

HJÆLP!!

min datter på 3 ½ er nøjagtig som din søn.... men hun har så bare haft et problem med bad siden hun var 1 og vi ved heller ik hvorfor... svømmehal er slet ik noget problem

MEN I BAD.... nix det er en KAMP.... men jeg tror jeg har venet mig så meget til det at jeg simpelhen bare siger DET SKAL DU... hun slår og sparker også men det hjælper altså ik noget i bad det SKAL hun...

hun har EN gang faldet under bruseren da hun var 2½ ca fordi hun ik ville stå stille... (hun slog sig ik ret meget da jeg sådan halvvejs greb hende) men siden den gang har hun stået stille når hun ENDELIG er kommet under bruseren...

jeg har desværrer ik rigtig nogen mirakel kur... tror bare man må sætte sig i hovedet at man slet ik vil diskuter det og så ENDELIG ik bliv vred eller noget... bare bliv BESTEMT... for det er JER der ved bedst...

Anmeld

8. juni 2011

Anonym trådstarter

Eva. skriver:

Jamen, det er jo ikke til diskussion...bad skal man bare og når jeg mener den gode eller dårlige, så handler det om hvordan du er over for ham...om det er hyggeligt eller du bare gør det kort og kontant...jeg ville ikke begynde at hidse mig op eller sende ham i seng, det er jo ok og sundt nok at sige fra til det man ikke gider...men visse ting skal man bare, uden diskussion og uden en masse ord og valg.

Du har helt ret.. og jeg har aldrig lagt op til at 'det her bad, det bliver bare helvede for dig'.. er altid afslappet og vi tager det stille og roligt..

men når han så begynder og skrige og råbe.. så tager jeg bruseren og så vasker jeg bare hans hår og hans krop, slukker og så ud! siger ikke så meget, men gør det bare.. og det er bare 3 minutter i helved for MIG!

har det bare SÅ dårligt med det.. er næsten grædefærdig bagefter, føler mig som sådan en skidt mor..  (OG ja, det kan da godt være at det er fordi jeg er ung??)

Anmeld

8. juni 2011

Aves.

Anonym skriver:

Du har helt ret.. og jeg har aldrig lagt op til at 'det her bad, det bliver bare helvede for dig'.. er altid afslappet og vi tager det stille og roligt..

men når han så begynder og skrige og råbe.. så tager jeg bruseren og så vasker jeg bare hans hår og hans krop, slukker og så ud! siger ikke så meget, men gør det bare.. og det er bare 3 minutter i helved for MIG!

har det bare SÅ dårligt med det.. er næsten grædefærdig bagefter, føler mig som sådan en skidt mor..  (OG ja, det kan da godt være at det er fordi jeg er ung??)

Prøv at tale stille og roligt...sig at du godt kan mærke han ikke gider men at det skal vi altså nu...og ellers bare leve med overgangen, der vil altid være noget som ikke lige bliver på den måde man kunne ønske..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.