Hvilken allergimedicin virker for jer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. juni 2011

SussieThyssen

K&S skriver:

Hejsa

Jeg har de sidste mange år brugt Mildin-tabletter - mange gange suppleret med næsespray og øjendråber fra Livostin.

Men i år synes jeg slet ikke, det virker

Hvad bruger I? Tabletter, næsespray eller andet?

Jeg er allergisk overfor mange ting, men lige nu er det græspollen, der generer mig

Jeg bruger Benadryl depot 3 gange om dagen i slemme perioder..og så en næsespray der hedder Rhinocort + livostin øjendråber.
Det hjælper men supergodt bliver det aldrig.

Mange har det med at få det værre med alderen desværre, så du kan godt afprøve noget andet, men du skal ikke regne med det bliver bedre af den grund

En del kvinder skulle få det lidt bedre efter overgangsalderen, men ikke alle...så der er kun at håbe.

Kærligst
Sussie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juni 2011

K&S

SussieThyssen skriver:

Jeg bruger Benadryl depot 3 gange om dagen i slemme perioder..og så en næsespray der hedder Rhinocort + livostin øjendråber.
Det hjælper men supergodt bliver det aldrig.

Mange har det med at få det værre med alderen desværre, så du kan godt afprøve noget andet, men du skal ikke regne med det bliver bedre af den grund

En del kvinder skulle få det lidt bedre efter overgangsalderen, men ikke alle...så der er kun at håbe.

Kærligst
Sussie

Puha, der er alligevel langt til overgangsalderen

Jeg har ikke altid lidt af allergi, det er kommet indenfor de seneste 10 år (hos både min bror og jeg) - men jeg synes godt nok, det bliver værre og værre...!

Bortset lige fra sidste år, hvor jeg var gravid henover sommeren, der mærkede jeg INTET til allergi

Anmeld

8. juni 2011

Mira0911

Jeg kan nøjes med Benadryl når det er... Har ikke været påvirket af noget endnu... Og er også gravid, så ved slet ikke om jeg må bruge det benadryl, hvis det skulle ske... 

Anmeld

8. juni 2011

SussieThyssen

K&S skriver:

Puha, der er alligevel langt til overgangsalderen

Jeg har ikke altid lidt af allergi, det er kommet indenfor de seneste 10 år (hos både min bror og jeg) - men jeg synes godt nok, det bliver værre og værre...!

Bortset lige fra sidste år, hvor jeg var gravid henover sommeren, der mærkede jeg INTET til allergi

For piger kvinder, dukker det ofte op i løbet af puberteten og især hen omkring de 17-20 år..og så accelererer det stille og roligt.

Men ja..du har ret..mange kvinder oplever at deres allergi drosler ned under graviditet.

Anmeld

8. juni 2011

SussieThyssen

Mira0911 skriver:

Jeg kan nøjes med Benadryl når det er... Har ikke været påvirket af noget endnu... Og er også gravid, så ved slet ikke om jeg må bruge det benadryl, hvis det skulle ske... 

Jeg har brugt Benadryl både under nr 2 og nr 3 ikke meget men lidt.
Der skulle ikke være nogen fare i følge min læge..men snak lige med din egen om det alligevel.

Anmeld

8. juni 2011

Mira0911

SussieThyssen skriver:

Jeg har brugt Benadryl både under nr 2 og nr 3 ikke meget men lidt.
Der skulle ikke være nogen fare i følge min læge..men snak lige med din egen om det alligevel.

Jeps.. Skal heldigvis til lægen imorgen... 

Anmeld

8. juni 2011

samantha1986

Kæresten her er allergisk over for ALT. Og han tager lige nu mildin eller hvad de hedder. For ham virker benadryl og benaday ikke. Han bruger ikke næsespray eller andet. Til gengæld kan vi ikke have vinduerne åbne ret meget pga hans allergi

Anmeld

10. juni 2011

K&S

Tusind tak allesammen

Anmeld

10. juni 2011

quindelist

K&S skriver:

Hejsa

Jeg har de sidste mange år brugt Mildin-tabletter - mange gange suppleret med næsespray og øjendråber fra Livostin.

Men i år synes jeg slet ikke, det virker

Hvad bruger I? Tabletter, næsespray eller andet?

Jeg er allergisk overfor mange ting, men lige nu er det græspollen, der generer mig

Nu gider jeg ikke lige læse alle de andre svar igennem....  så med fare for at gentage andre.

Kestine -det er uforbeholdent de bedste antihistaminer jeg har haft fingre i -og har nok været +15 præparater igennem.

De fås i 2 styrker, 10 mg man kan få i håndkøb og 20 mg du skal have på recept.

Desværre må man ikke tage dem når man er gravid  så jeg får en hård hård høfeber sæson (jeg er svært allergisk overfor bynke og svampesporer så jeg har "højsæson" i august og september)

Anmeld

10. juni 2011

K&S

quindelist skriver:

Nu gider jeg ikke lige læse alle de andre svar igennem....  så med fare for at gentage andre.

Kestine -det er uforbeholdent de bedste antihistaminer jeg har haft fingre i -og har nok været +15 præparater igennem.

De fås i 2 styrker, 10 mg man kan få i håndkøb og 20 mg du skal have på recept.

Desværre må man ikke tage dem når man er gravid  så jeg får en hård hård høfeber sæson (jeg er svært allergisk overfor bynke og svampesporer så jeg har "højsæson" i august og september)

Du kan være heldig, at du ikke mærker noget særlig til din allergi, mens du er gravid - jeg var gravid henover sommeren sidste år og mærkede INTET til min allergi

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.