Hvad skal vi ha til aften??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. juni 2011

MyLove E

Lykkelig-Men-Travl-Mor skriver:

Hej Tauf.

Du får lige et forslag til en lynhurtig fiskeret, som er nem at lave med en baby på 4 uger (bliver helt misundelig - min den mindste er allerede 1½ år - det går bare ALT for stærkt (snøft!), så NYD DET )

Hvid fisk med rejer og asparges

ca. 500 g hvid fisk (f.eks. sej el. torsk eller hvad du nu lige har)

1 bæger ferske rejer

1 pose optøest spinat (hel eller hakket)

1 dåse aspargessnitter

2½ dl mager madlavningsfløde (evt. den nye fra Milda, som kun har 4% fedt - herligt!)

• Tænd ovnen på 200 grader.
  • Dryp spinaten af og læg den i et ovnfast fad. Læg fisken ovenpå.
  • Smelt lidt fedtstof i en gryde, og rør et par spsk. mel ud i det. Tilsæt væden fra asargessnitterne samt den magre fløde. Krydr med salt og peber.
  • Læg asparges og rejer over fiskene. Hæld saucen over og sæt fadet i ovnen i ca. 25 min.

Servér med nye kartofler eller ris. Velbekomme

Hvis du er interesseret, har jeg flere lignende opskrifter med meget få ingredienser, som kan laves nemt og hurtigt, når man har helt små børn (jeg har selv været der flere gange!!!).

Besøg evt. min hjemmeside 52nemme.dk, hvor du lige nu via nyhedsbrevet kan få en pragtfuld opskrift på en super hurtig gang kyllig i karry i fad, som også sagtens kan bruges som nem gæstemad.

Håber du har glæde af ovenstående, og ellers må du specificere lidt nærmere, hvad det er, du mangler idéer til. Skulle det heller have været laks eller en lidt mere sommerlig wok-ret med fisk?

Mange tak for din opskrift og har været på hjemme siden og kigge lidt, tro bestemt jeg kommer til at bruge den..

Jeg vil meget gerne at jeg har styr på aftensmad når min mand kommer hjem, men har ikke overskud til at både komme på ide og så handle 20 forskellige ting ind.. Så mange tak :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juni 2011

Mira0911

Her fisk vi rugbrødsmadder... med fisk, stegt torskerogn og æg... Mmmm....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.