Hvad skal vi ha til aften??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.346 visninger
11 svar
0 synes godt om
8. juni 2011

MyLove E

Hej

Nogen der kan hjælpe mig med ide til hvad vi skal havde det aften?? Jeg er helt blankt, men vil gerne lave noget godt mad til min kære mand til aften. Det skal ikke være noget der tager flere timer at lave da, vi har en lille en på 4uger..

Håber der er nogen der har nogle gode opkrifter. Noget med fisk er altid godt.... :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juni 2011

132319

Vi skal have kyllingfilet fyldt med feta og ovnbagte grøntsager til.... Uhm!!

Anmeld

8. juni 2011

akskovmose

I aften står den på risengrød  Manden kommer først hjem fra job kl 22.30 og en af børnene skal til fødbold fra 17-18, så det skal være nemt.. 

Anmeld

8. juni 2011

FruHolm <3

vi skal have tarteletter med høns i asparges

Anmeld

8. juni 2011

Sabsy

Hjemmelavet koldskål med jordbær og ristede havregryn på toppen Den er god hvis det er varmt

Anmeld

8. juni 2011

Fenja09

Idag står den på "koldt bord" dvs. godt rugbrød og lækkert pålæg.

Vi spiser fisk en gang ugentlig og sidst købte vi fiskefars ved fiskehandleren og lavede fiskefrikadeller - det smagte himmelsk  men ellers er ovnbagt laks også ret lækkert og det er NEMT og hurtigt at lave både laksen og tilbehøret

Anmeld

8. juni 2011

kamtok

Har lige set de lækreste opskrifter i bladet LIME fra Netto.

Ristet makrel med rustik mos og krydderolie:

Rustik mos:
½ kg. nye kartofler
salt
3 forårsløg
2 spsk. smør
2 spsk. olivenolie
revet peberrod

Sprød salat:
1 lille bundt radiser
2 hjertesalater
1 bundt dild
olivenolie
æbleeddike
salt og peber

Fisk og krydderolie:
4-5 spsk. olivenolie
fintrevet skal af ½ citron (udbehandlet eller øko)
2 spsk. citronsaft
1 håndfuld bredbladet persille, hakket
2 dobbelte makrelfileter
lidt olie til stegning
flagesalt
peber

Kartofler vaskes/skrubbes og kommes i en gryde med saltet kogende vand. Lad dem koge i ca. 10-12 min, og lad dem herefter trække i ca. 8 minutter (eller til de er møre).
Hak forårsløg, dræn vandet fra kartoflerne, og mos dem groft med et piskeris eller en gaffel. Mosen skal være grov. Vend smør, olie, forårsløg og peberrod (efter smag) i og smag til med salt.
Skær radiserne i tynde skiver, imens dine kartofler koger. Pluk salat, dild og vend salat, radiser og dild med lidt olie og eddike lige inden servering. Smag til med salt og peber.
Rør 3 spsk. olivenolie med citronskal, citronsaft og persille til en krydderolie.
Dup makrellen tør med køkkenrulle, steg den med skindsiden nedad i olie på en meget varm pande i 3-4 minutter (eller til den er næsten gennemstegt). Tag panden af varmen, vend fisken og lad den stege færdig på eftervarmen. Krydr med salt, peber og anret med krydderolie, mos og salat.

Anmeld

8. juni 2011

Topp

vi skal have svensk pølseret

Anmeld

15. juni 2011

Lykkelig-Men-Travl-Mor

Tauf skriver:

Hej

Nogen der kan hjælpe mig med ide til hvad vi skal havde det aften?? Jeg er helt blankt, men vil gerne lave noget godt mad til min kære mand til aften. Det skal ikke være noget der tager flere timer at lave da, vi har en lille en på 4uger..

Håber der er nogen der har nogle gode opkrifter. Noget med fisk er altid godt.... :-)

Hej Tauf.

Du får lige et forslag til en lynhurtig fiskeret, som er nem at lave med en baby på 4 uger (bliver helt misundelig - min den mindste er allerede 1½ år - det går bare ALT for stærkt (snøft!), så NYD DET )

Hvid fisk med rejer og asparges

ca. 500 g hvid fisk (f.eks. sej el. torsk eller hvad du nu lige har)

1 bæger ferske rejer

1 pose optøest spinat (hel eller hakket)

1 dåse aspargessnitter

2½ dl mager madlavningsfløde (evt. den nye fra Milda, som kun har 4% fedt - herligt!)

• Tænd ovnen på 200 grader.
  • Dryp spinaten af og læg den i et ovnfast fad. Læg fisken ovenpå.
  • Smelt lidt fedtstof i en gryde, og rør et par spsk. mel ud i det. Tilsæt væden fra asargessnitterne samt den magre fløde. Krydr med salt og peber.
  • Læg asparges og rejer over fiskene. Hæld saucen over og sæt fadet i ovnen i ca. 25 min.

Servér med nye kartofler eller ris. Velbekomme

Hvis du er interesseret, har jeg flere lignende opskrifter med meget få ingredienser, som kan laves nemt og hurtigt, når man har helt små børn (jeg har selv været der flere gange!!!).

Besøg evt. min hjemmeside 52nemme.dk, hvor du lige nu via nyhedsbrevet kan få en pragtfuld opskrift på en super hurtig gang kyllig i karry i fad, som også sagtens kan bruges som nem gæstemad.

Håber du har glæde af ovenstående, og ellers må du specificere lidt nærmere, hvad det er, du mangler idéer til. Skulle det heller have været laks eller en lidt mere sommerlig wok-ret med fisk?

Anmeld

15. juni 2011

SussieThyssen

Tauf skriver:

Hej

Vi skal have nogle krydder-koteletter, nye kartofler og grøn salat...mums

Kærligst
Sussie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.