tidlig sygemelding... kom med jeres mening....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.460 visninger
15 svar
0 synes godt om
8. juni 2011

tb

Ja, som overskriften siger, så kom med jeres mening.. Så må jeg jo se om jeg kan tåle at høre den  

Jeg er blevet gravid og vi er ovenud lykkelige!!!! Nu er situationen så bare, at vi var i behandling sidste gang og endte helt ud i IVF før det lykkedes os at blive gravide.. Sille blev så født juni sidste år..

Nu er vi så blevet naturligt gravide og er totalt i chok!!!!  men er super glade.. Vi havde ellers snakket om at vi ville til at spare sammen så vi kunne starte i behandling til næste år.. Men så kommer frygten os snigende.. Frygten for at miste.. Jeg arbejder på fabrik og har et til tider hårdt belastende arbejde med tunge løft, stress og akkordarbejde.. Det er et sted hvor der er møgvarmt om sommeren, ca. 30-40 grader og en luftfugtighed der siger spar 2  

Jeg ville allerhelst have en tidlig sygemelding.. I hvert fald indtil vi når 12. uge.. Men får os samtidig dårlig samvittighed.. Det er jo ikke en sygdom at være gravid.. Men det er sku os så kanon hårdt at skulle igennem behandling igen

Knus en frustreret Tina

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juni 2011

Kofoed.

Jeg kan godt forstå dine tanker og vil ikke synes det er forkert for lige dig, at blive sygemeldt, men kan du det?

Anmeld

8. juni 2011

SussieThyssen

tb skriver:

Ja, som overskriften siger, så kom med jeres mening.. Så må jeg jo se om jeg kan tåle at høre den  

Jeg er blevet gravid og vi er ovenud lykkelige!!!! Nu er situationen så bare, at vi var i behandling sidste gang og endte helt ud i IVF før det lykkedes os at blive gravide.. Sille blev så født juni sidste år..

Nu er vi så blevet naturligt gravide og er totalt i chok!!!!  men er super glade.. Vi havde ellers snakket om at vi ville til at spare sammen så vi kunne starte i behandling til næste år.. Men så kommer frygten os snigende.. Frygten for at miste.. Jeg arbejder på fabrik og har et til tider hårdt belastende arbejde med tunge løft, stress og akkordarbejde.. Det er et sted hvor der er møgvarmt om sommeren, ca. 30-40 grader og en luftfugtighed der siger spar 2  

Jeg ville allerhelst have en tidlig sygemelding.. I hvert fald indtil vi når 12. uge.. Men får os samtidig dårlig samvittighed.. Det er jo ikke en sygdom at være gravid.. Men det er sku os så kanon hårdt at skulle igennem behandling igen

Knus en frustreret Tina

Jeg vil foreslå at du lige får en snak med din læge omkring enten at sygemelde dig eller laver en skrivelse til din arbejdsgiver, hvor du skal have jobopgaver der aflaster og ikke udsætter dig for belastninger.
Held og lykke med det.

Kærligst
Sussie

Anmeld

8. juni 2011

tb

Kofoed33 skriver:

Jeg kan godt forstå dine tanker og vil ikke synes det er forkert for lige dig, at blive sygemeldt, men kan du det?

Det ved jeg ikke endnu.. Har fået en tid ved lægen på tirsdag.. Da jeg var gravid sidst efter IVF, blev jeg sygemeldt med det samme testen var positiv.. Lægen kaldte det en kostbar graviditet.. Men det er alle graviditeter da vel på hver deres måde???

Anmeld

8. juni 2011

tb

SussieThyssen skriver:

Jeg vil foreslå at du lige får en snak med din læge omkring enten at sygemelde dig eller laver en skrivelse til din arbejdsgiver, hvor du skal have jobopgaver der aflaster og ikke udsætter dig for belastninger.
Held og lykke med det.

Kærligst
Sussie

Har fået en tid hos lægen til på tirsdag.. Det er desværre ikke muligt hos os at få mindre belastende opgaver, da vi kører på rotation, og de fleste arbejdsopgaver går ud på det samme.. Det er en makrelkonserves fabrik jeg er på..

Anmeld

8. juni 2011

Wimmie

Jeg er generelt imod at sygemelde sig hvis man ikke er syg, men i dit tilfælde vil jeg foreslå dig i samråd med læge og chef at finde ud af hvor meget du kan holde til - evt. gå ned i tid. Du skal jo undgå stress og tunge løft uanset hvad, så jeg tror at mange arbejdspladser hellere vil finde et alternativ til dit normale arbejde end at sygemelde dig.

Prøv at snakke om det, og er der slet ingen løsning så er der jo ikke andet for end at sygemelde dig, for mange af de tunge og hårde arbejdsopgaver er jo ikke godt for nogen gravide

Anmeld

8. juni 2011

1000Ben

Dit lille barn i maven kommer før ALT andet, så jeg synes virkelig du skal sygemelde dig ind til det er mere sikkert. Du må ikke få dårlig samvittighed over at være en god mor 

Anmeld

8. juni 2011

tb

Stefanie8 skriver:

Dit lille barn i maven kommer før ALT andet, så jeg synes virkelig du skal sygemelde dig ind til det er mere sikkert. Du må ikke få dårlig samvittighed over at være en god mor 

det varmede.. Jeg tænker jo os, at skulle jeg miste det her, så er det jo slet ikke sikkert vi er så heldige at kunne igen selv  får næsten helt stress af at være på arbejde, fordi ens tanker bare kører hele tiden.. hehe..

Anmeld

8. juni 2011

Ni-ko-li-ne

tb skriver:

Knus en frustreret Tina

jamen, når i nu har været i behandling... så burde det da ikke være et problem at få lægen til at sygemelde dig... Og jeg synes du skal tage imod med kyshånd!

der er dog regler der siger, at arb.pladsen forinden skal tilbyde dig forhold der kan gøre at du kan fortsætte... evt administrationsarbede, eller andre lettere opgaver... det kan du jo tale med dem om, hvis du helst vil fortsætte lidt derude

Anmeld

8. juni 2011

tb

Ni-ko-li-ne skriver:

jamen, når i nu har været i behandling... så burde det da ikke være et problem at få lægen til at sygemelde dig... Og jeg synes du skal tage imod med kyshånd!

der er dog regler der siger, at arb.pladsen forinden skal tilbyde dig forhold der kan gøre at du kan fortsætte... evt administrationsarbede, eller andre lettere opgaver... det kan du jo tale med dem om, hvis du helst vil fortsætte lidt derude

Vi har ikke været i behandling denne gang  det skete bare lige pludselig..

Det er ikke muligt at få noget administrerende arbejde.. Ellers så havde jeg taget imod det  jeg er ansat produktionsmedarbejder..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.