vil gerne have en hund men hvorfor en

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

714 visninger
16 svar
0 synes godt om
8. juni 2011

lykkekevin

vi vil gerne have en hund her når kevin er begyndt at kunne gå..

vi kan alle godt lide hund især lykke kan ikke gå forbi en hund uden at skulle snakke med den.

de er i privat dp hvor der er hund og lykke går tur med den daglig hun holder selv snor og elsker den hund over alt... vi har haft en stor alaske men som vi måtte af med da den begyndt at skuppe lykke væk og gå imellem os og lykke det kunne vi ikke stå ind for..

men når vi vil gerne have hund igen men den skal ikke være rat stor da vi bor lejlighed til den tid men hvorfor en rece er bedst til små børn

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juni 2011

Stjernestoev

lykkekevin skriver:

vi vil gerne have en hund her når kevin er begyndt at kunne gå..

vi kan alle godt lide hund især lykke kan ikke gå forbi en hund uden at skulle snakke med den.

de er i privat dp hvor der er hund og lykke går tur med den daglig hun holder selv snor og elsker den hund over alt... vi har haft en stor alaske men som vi måtte af med da den begyndt at skuppe lykke væk og gå imellem os og lykke det kunne vi ikke stå ind for..

men når vi vil gerne have hund igen men den skal ikke være rat stor da vi bor lejlighed til den tid men hvorfor en rece er bedst til små børn

Helt klart en fransk bulldog

Anmeld

8. juni 2011

lykkekevin

Stjernestøv skriver:

Helt klart en fransk bulldog

er det en hund i selv har hvordan er den sådan overfor børn og sådan

Anmeld

8. juni 2011

Stjernestoev

lykkekevin skriver:

er det en hund i selv har hvordan er den sådan overfor børn og sådan

Det er ikke en hund jeg selv har, men har været barnepige for en, og har mange bekendte med dem.
De er nok nogen af de mest børnevenlige hunde du kan få, og de tilpasser sig meget menneskets behov.

Anmeld

8. juni 2011

Kloster

Hej. Ja hunde er vidunderlige, men uanset race, kræver det træning af hunden. Hundetræning burde være et must, for at have hund.

At dine børn er glade for hunde, giver vist ikke anledning til at få hund  Da det jo er forældrenes job at have den i de næste 10-15 år

Så uanset hvad børnene sider til hund, er det jer, der skal gøre op med jer selv om I ønsker en hund i en lejlighed, tiden, pladsen, overskuet med børn OG hund, tiden og arbejdet med træning og opdragelsen af hunden og børnene, så I alle kan bo sammen.

Af erfaring, vil jeg råde jer til at få en labrador ell en golden, da de er meget nemme at opdrage, behagervillige, børnevenlige OG de tilpasser sig den bolig, aktivitet og situation, man befinder sig i. Dog kræver de træning og aktivitet som alle hunde.

Ofte kræver mindre hunde bare mere opdragelse og aktivitet, da de er mere aktive.

Hvis I vælger en blanding, så vær obs på at labradorblandinger ofte har labbens udseende, men blandingens sind...

Held og lykke med det

Anmeld

8. juni 2011

Stjernestoev

Kloster skriver:

Hej. Ja hunde er vidunderlige, men uanset race, kræver det træning af hunden. Hundetræning burde være et must, for at have hund.

At dine børn er glade for hunde, giver vist ikke anledning til at få hund  Da det jo er forældrenes job at have den i de næste 10-15 år

Så uanset hvad børnene sider til hund, er det jer, der skal gøre op med jer selv om I ønsker en hund i en lejlighed, tiden, pladsen, overskuet med børn OG hund, tiden og arbejdet med træning og opdragelsen af hunden og børnene, så I alle kan bo sammen.

Af erfaring, vil jeg råde jer til at få en labrador ell en golden, da de er meget nemme at opdrage, behagervillige, børnevenlige OG de tilpasser sig den bolig, aktivitet og situation, man befinder sig i. Dog kræver de træning og aktivitet som alle hunde.

Ofte kræver mindre hunde bare mere opdragelse og aktivitet, da de er mere aktive.

Hvis I vælger en blanding, så vær obs på at labradorblandinger ofte har labbens udseende, men blandingens sind...

Held og lykke med det

En fransk bulldog er da den mest dovne hund

Men ja labradoren er skøn. Men det skulle jo være en lille hund, sagde TS :-)

Anmeld

8. juni 2011

Madam Blå

Jeg tror, som en anden siger, at det handler om opdragelse

Men mine forældre har en cairn terrier. Og en lille på snart halvandet år. Og hunden er ikke rigtig interesseret i børn.. Han laden dem gå på ham, hive i ham, og alt! Men han opsøger dem ikke selv.. Han er viiildt doven! Han gider ikke flytte sig når børn står eller sidder på ham.

Anmeld

8. juni 2011

lykkekevin

Kloster skriver:

Held og lykke med det

vi er 100 ind på det er os der skal binde os og der er heller ikke begrund af børn vi vil have det men de at de er så glade hjælper da mere på det..

vi var meget ked af at skulle af med hvors dejlig alaska hun betød meget for os.. og hun krævet meget motion lege af forskellig arter.. hun fik mange kilometer daglig en tur ud og cykkel hvor hun trak hundeskov osv i det hele tagen en helt super dejlig tøss var hun..

ville gerne have haft sådan en igen men de er bare for stor og kræver lige lidt for meget

Anmeld

8. juni 2011

lykkekevin

Madam Blå skriver:

Jeg tror, som en anden siger, at det handler om opdragelse

Men mine forældre har en cairn terrier. Og en lille på snart halvandet år. Og hunden er ikke rigtig interesseret i børn.. Han laden dem gå på ham, hive i ham, og alt! Men han opsøger dem ikke selv.. Han er viiildt doven! Han gider ikke flytte sig når børn står eller sidder på ham.

jeg ved det godt også mere sådan om hundenens sind sådan i det hele taget og så  en lille en .

som skrevet har vi jo haft en dejlig stor alaska

Anmeld

8. juni 2011

Kloster

Stjernestøv skriver:

En fransk bulldog er da den mest dovne hund

Men ja labradoren er skøn. Men det skulle jo være en lille hund, sagde TS :-)

Ja en lille hund sagde TS, men jeg vurderede lige selv, at størrelsen ikke er afgørende for at anskaffe sig en hund. Hi hi

Undskyld TS, men den eneste lille hund jeg vil anbefale er en puddel, da den er børnevenlig, lærenem og behagervillig

Læs evt om de forskellige racer og lad dig ikke snyde af både udseenet og størrelsen.

Jeg synes ofte, at temperamenet og lyden på små hunde er meget højt. Det hænger self også sammen med opdragelsen. Og måske skal jeg bare tie stille

Men af små hunde, vil jeg anbefale en puddel

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.