Anonym skriver:
Hej.
Jeg har brug for et råd. Jeg er simpelthen så gal på min kæreste. Han er taget på arbejde hvor han er væk i 3 døgn! Vi har en lille en på 5 mdr og en stor på 7 år. Han tog af sted på trods af at vi egentlig havde aftalt at han skulle takke nej og være hjemme og hjælpe til. Ugen inden kom han og sagde at han var meldt til osv. Jeg kan ikke slippe min vrede! Jeg er så gal, rasende og arrig. Lillepigen har ikke sovet ret godt i nat, mit hovedet gør ondt og mit sind ser sort. Jeg har kun sms'et med min kæreste fordi jeg er for gal til at tale med ham. Han er afsted sammen med kvindelige kollegaer..... Jeg synes han er gået bag ryggen på mig, og det får mig til at overveje om jeg bor flytte væk fra ham.
What to do, what to do?
Først og fremmest ville jeg nok liiige råde dig til at slå koldt vand i blodet. Jeg synes det er ALT for dramaqueen-agtigt at ligefrem overveje at flytte fra din kæreste, som du har børn sammen med, fordi han er på en slags forretningsrejse. Tror måske dit søvnunderskud er steget dig til hovedet (sagt i bedste mening
)
Din kæreste har et arbejde som han skal passe. Ja, han har også en familie, men du har barsel og går hjemme og jeres andet barn er trods alt 7 år. Man kan altså ikke stille urimelige ultimatum og stille ham i et dilemma mellem dig og arbejdet. Han har jo ikke valgt jer fra, for søren! Han har valgt at arbejde i TRE dage. Så er den heller ikke længere. Du har garanteret brug for hans støtte, uden tvivl, men han har også brug for din støtte i hverdagen, så han kan tage på arbejde uden dårlig samvittighed.
Han har godt nok vist brudt en aftale, som jeg af en eller anden grund fornemmer, at du har sat op. Der skulle han nok have sagt fra tidligere, så du havde bedre tid til at forberede dig. Er der ingen i nærheden, der kan give en hånd? En mor, svigermor eller veninde, der kan tage børnene i nogle timer, så du lige får sovet ud og overvejet hvorvidt du seriøst vil flytte fra faren til dine børn over det her?
Anmeld