Hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.282 visninger
17 svar
0 synes godt om
8. juni 2011

AmalieMalle

Skal jeg starte på nr. 2 måltid?

Liam bliver 5 måneder på lørdag og spiser morgengrød ved en 7 tiden, mme resten af dagen, vælling inden sovetid og sover natten igennem (: ' men hvornår skal jeg starte på aftensmag til ham?

Han har spist grød siden han blev 4 måneder og er en stor dreng på næsten 9 kilo og lidt over 70 lang.

Please hjælp?

- Amalie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juni 2011

Noahmor

Noah har spist grød og mos, altså to måltider om dagen siden han blev fire måneder (er nu tæt på 5 måneder)

Så det er vist helt op til dig selv, hvornår du synes at det er en god ide. 

Anmeld

8. juni 2011

AmalieMalle

Noahmor skriver:

Noah har spist grød og mos, altså to måltider om dagen siden han blev fire måneder (er nu tæt på 5 måneder)

Så det er vist helt op til dig selv, hvornår du synes at det er en god ide. 

Okaj, hvilken slags mos?

Anmeld

8. juni 2011

Noahmor

AmalieMalle skriver:

Okaj, hvilken slags mos?

laver kartoffelmos og så med forskellige kogte og moste grøntsager. Laver den på modermælkserstatning. 

Indtil videre har han prøvet med gulerod, ærter, broccoli og blomkål. 

Grøden putter jeg frugtmos i. enten pære, banan eller æble. 

Anmeld

8. juni 2011

AmalieMalle

Noahmor skriver:

laver kartoffelmos og så med forskellige kogte og moste grøntsager. Laver den på modermælkserstatning. 

Indtil videre har han prøvet med gulerod, ærter, broccoli og blomkål. 

Grøden putter jeg frugtmos i. enten pære, banan eller æble. 

Okaj, jamen så tror jeg at jeg vil til at komme igang med noget aftenmos ' tak !

Anmeld

8. juni 2011

SaNiNa

Nicklas startede med at spise 2 måltider grød/mos da han var knap 4 måneder og meget hurtig efter kom måltid 3 også.

Det var alle former for hjemmelavede grød.

Anmeld

8. juni 2011

AmalieMalle

Sanne og Nicklas skriver:

Nicklas startede med at spise 2 måltider grød/mos da han var knap 4 måneder og meget hurtig efter kom måltid 3 også.

Det var alle former for hjemmelavede grød.

Orh, jeg ville så gerne give ham hjemmelavet grød - men han gider IKKE at spise det :/ ' hvad har du lavet? det kan være at der måske er noget jeg ikke har prøvet

Men det lyder da som om at, det er meget normalt tid at starte op på

Anmeld

8. juni 2011

Rikke S

Noah har fået 2 måltider siden han var 4 mdr (har aldrig givet vælling). Og han er vild med det. Lynhurtigt skiftede vi til 3 måltider og yoghurt ell. som mellemmåltider.

Til morgenmad får han øllebrød, havregrød eller fuldkornsrismelsgrød (gerne tilsat lidt hirseflager).

Vi startede med kartoffel-, broccoli-, blomkål- og gullerødsmos, lavet på modermælk (nu laver jeg på mælkeerstatning, da jeg stoppede amning da han blev 6 mdr.) og tilsat lidt smør eller advokadoolie - sommetider rørt sammen med grød af fuldkornsrismel.

Nu er han vild med at jeg kommer lidt blendet hytteost i (som er rigt på kalium), røde linser, brune ris, butterbeans, grønne bønner, ærter, majs, dampet kylling eller fisk, pastinak osv.

Og det hele kan jo mixes på kryds og tværs

Anmeld

8. juni 2011

Valle81

Jeg startede med grød til Anton da han var lige under 4 mdr.

Startede den 1. uge med et grødmåltid om formiddagen, det var hirsegrød - nogle dage med frugtmos i:0)

Efter en uge gik jeg op på to og det andet var at han fik kartoffel/gulerods mos. Nogle gange med ærter. Vi kørte en måneds tid på 2 måltider og så blev det langsomt øget:0)

Anmeld

8. juni 2011

Rikke S

Noahs livret har de sidste par måneder været kartoffelmos blendet med kogt/dampet kylling og spinat (og evt. butterbeans) - det ryger bare lige ned

Han har aldrig ville have ren kartoffelmos, gullerodsmos, broccolimos osv. Men elsker når jeg blander, og kniber det med at få det ned, så bland det med rismelsgrød og øg langsomt mæmngden af dit hjemmelavede grøntsagsmos

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.