forviret.. hvis han er faren hvad kan han så kræve??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.131 visninger
13 svar
0 synes godt om
8. juni 2011

lounika

hmmm piger nu med godt 14 dage til min lille søn har tænk sig at komme ud til mig.. så begynder det at rumster i mit hove..

jeg flyttet fra en fyr jeg har været sammen med i 6 år vi har prøvet i 1 år at få et barn men igen resultat.. så fant jeg mig en anden som jeg blev meget glad for og bestemte mig for at flytte fra ham jeg bode med og ind til den anden med det samme. det gik meget hurtig det hele for 20 dage senere opdaget jeg at jeg var gravid.. hmm.. det var både helt fantastisk dejligt men også en trist nyhed da der så var fler muligerheder for hvem der er faren..

har været en masse op og ned tur igen med de to fyre , jeg bor sammen med den nye og er meget glad for ham, han har en datter i forvejen så han ved han "kan" he he..  jeg tror ikke helt selv på det kan være min X da vi har prøvet så længe så det ville være underligt hvis det lige var den sidste gang vi var samme men muligheden er der jo..

min x ønsker slet inegen former for kontagt med mig heller ikke hvis barnet skulle være hans han vil ikke se mig overhovet .. men hvis drengen er hans vil han kræve alt han kan siger han..

men hvad kan han kræve hvis vi får lavet en test og drengen er hans? det flyder rundt inden i mit hove..

i starten ønsket jeg et sted der inde at et kunne være han for det var jo vores drøm og plan, og allt var så nyt med den nye fyr som jeg faktisk ikke kendte så godt..

men nu håber jeg bare på at det bestemt ikke er min X for orker ikke en masse besvær og vil så grene have det er mig og min nye kæreste der skal have denne lille familiie , syntes der er dele barn nok i hans datter hvilket for mig også kan være svært nogle gange med hans X kone.... det fylder utroligt meget i mit lille hove... kan slet ikke tænke en masse dejligt lige for tiden er meget ked af det og forstår ikke vreden er sådan her for mig...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juni 2011

LC

Hvis din X er faren, hvilket i først finde ud af når din baby er mellem 3 og 6 mdr. ca. så kan han søge om samvær.

Ind til faderskabssagen er afgjort har din X ingen krav eller muligheder for at kræve at se din baby.

Samværet vil til at starte med være 1-2 timer, hvis du ammer, for så kan baby jo ikke være væk fra dig særlig længe. Og det vil gradvist blive udvidet. tror først når barnet er 1 at der kommer overnatninger ind i billedet.

Anmeld

8. juni 2011

Vingummien

Jamen han kan vel kræve at være en del af barnets liv og at se barnet.
Og det er vel meget naturligt?

Og kan skrive under på at det ikke altid er godt det med dele børn, men måske det bliver godt for jer? Hvem ved.

Måske han også selv er lidt chokkeret ovenpå det hele, du smutter og så pludselig er du gravid og han er måske faren, så vil det i hvert fald køre i mit hoved hvis jeg var ham.

Håber i finder ud af det

Anmeld

8. juni 2011

camsko88

Hvis han er faren får han automatisk fuld forældremyndighed fordi i har boet sammen, og han har ret til at have samvær med jeres søn.

DNA test kan tages tidligere end 3 mdr fordi de nu kan nøjes med en spytprøve.

Anmeld

8. juni 2011

Vingummien

camsko88 skriver:

Hvis han er faren får han automatisk fuld forældremyndighed fordi i har boet sammen, og han har ret til at have samvær med jeres søn.

DNA test kan tages tidligere end 3 mdr fordi de nu kan nøjes med en spytprøve.

Fælles

Anmeld

8. juni 2011

camsko88

Vingummien skriver:

Fælles

hov ja selvfølgelig fælles er vist ikke helt vågen endnu hihi

Anmeld

8. juni 2011

Vingummien

camsko88 skriver:

hov ja selvfølgelig fælles er vist ikke helt vågen endnu hihi

Haha bare sådan lige inden du fik givet hende hjertestop

Anmeld

8. juni 2011

H+S Skjolgborg.

Sikke lidt rod forstå godt det fylder meget i dit hovede. 

Jeg har selv været lidt der hvor du er. Dog sammen med fyen i  alt i 7 år og vi prøve sp 3 kant med  hans ven i 2000 jeg gik 53  overtid med det røde. Jeg teste negativ. så til lægen den var også negativ også fik jeg det røde  et par dage efter negativ test den 29 april 2000 og det røde kom den 2 maj 2000. Typisk mdr efter kom mens ikke vente og vente tog til lægen og var i 7 uge da vi fandt ud af jeg var gravid den 16 juni 2000.

Vi var  trivl om jeg var gjort gravid i april eller maj mdr men lægen sagde efter undersøgelser og ikke gravid den 29 april på testen hvor jeg så fik det røde på 53 dagen der 2 maj 2000.Udover det blev min termin flytte til Md scanningen til 6 feb så er gjort gravid den 17 maj 2000.Jeg var smart af skrive det rød og sex datoerne ned.Og efter scanningen sagde de også den 17 maj passe fint der.

Så selvom vi prøve 11-12 mdr så tror jeg det er hans far(min eks Kenneth den dag i dag).Udfra alle scaningerne og fik flytte termine en dag mere frem og efter som jeg teste negativ den 29 april.

Når tilbage til dig. Hvis du bor sammen med den nye kæreste så skriver han vel bare under på han er faren + han ville nemlig få fællers forældremyndighede sammen med dig når i bor sammen indtil andet er bevist.

Men kan du ikke renge ud på det hvem der er faren i sex sidste 1 rød dag osv.Det kan mange jo og sætte oplysningerne ind på f.eks

http://www.mingraviditet.dk/terminsberegner/terminsberegner.htm

Hvis man ser på sidste rød 1 dag hvis den kom på 28-30 dagen f.eks det år i har prøve og man har skrev sex datoerne og røddagen ned.

For mig tro jeg din nye fyr er faren nå du skriver i har prøve i 1 år.s tid men et sted kan det jo også været sket med din eks pga nu netop tænkte på nået andet  eller jeres liv sammen osv.

Når babyen er født kan du til 5 ugers undersøgelsen hos egen læge bede om en dna test kender jeg to der har fået gjort udover mig selv.Men efter samtaler med min læge osv fandt vi frem til han var faren/kenneth der jeg have jo ligesom haft det røde fra 2 maj til 7 maj + teste negatov to gange indda.

Du skal bare går op med dig selvom du ville have lave dnatesten nu eller sige det må barne undersøg selv når den blever voksen eller din nye kæreste stå på papiren forså ville jeg nok ikke få lave den dna test fordi så kommer din eks til af stå på papiren hvis testen viser det er ham der er faren.Medmindre han underskriver sig alt om barne og siger ok til din nye kæreste er faren på skrift.

Omkring samvære må faren kun se den lille ca 1-2 gang om ugen ca 1-2 timer vis ikke andet er aftalt.

Første når den lille er over 2 år kan han få lov til af have ham/hende på overnatteningen medmindre i skriver papiren ud om samvære og laver jeres egene samværsorden som her...

Alt mulig held og lykke

fra Henriette

Anmeld

8. juni 2011

modesty

Altså, hvor lang tid gik der mellem du havde sex med den ene og den anden? Du har vel fået en terminsdato, så du kan vel regne ud ret præcist hvornår du blev gravid?

Man kan faktisk få svar på DNA prøve via fostervand allerede mens man er gravid - men man skal vist stadig til England for at få lavet den prøve, tror ikke de laver den herhjemme.

Nå, men jeg håber for dig at faren er den du ønsker. Og hvis ikke, håber jeg for din eks, og dit barn, at du vil gøre det rigtige og lade være med at kæmpe imod at faren bliver en del af dit barns liv :-)

Anmeld

8. juni 2011

H+S Skjolgborg.

modesty skriver:

Altså, hvor lang tid gik der mellem du havde sex med den ene og den anden? Du har vel fået en terminsdato, så du kan vel regne ud ret præcist hvornår du blev gravid?

Man kan faktisk få svar på DNA prøve via fostervand allerede mens man er gravid - men man skal vist stadig til England for at få lavet den prøve, tror ikke de laver den herhjemme.

Nå, men jeg håber for dig at faren er den du ønsker. Og hvis ikke, håber jeg for din eks, og dit barn, at du vil gøre det rigtige og lade være med at kæmpe imod at faren bliver en del af dit barns liv :-)

Ja det fik vi også af vide man kunne få svar på dna test vider fostervande i nogle udlande. Men det var ikke komme til dk der i 2001 hva jeg hved i.

Ja ud for alle scaningerne kan man jo godt regne ud om det er den ene eller anden fyr dog sværre jo tætter dagen op på hinanden det er gjort.

Henriette

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.