12 ugers tigerspringet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. juni 2011

morethanperfect

AnneBJ skriver:

Hvor længe hjemme hos Jer? Og hvad var de mest fremtrædende symptomer på det?

Og han er ikke en sensetiv baby ??

Det kan godt være det .. Vi fandt ud af han havde kolik da han var , hvad , 3 uger gammel .. Da han så var 4 mdr. fandt vi ud af han var det man kalder et sensetivt barn .. Så var det bare ekstra slemt når han var inde i "sin dårlige periode" altså tigerspringet .. Så ville han bare slet ikke noget , sov ikke , spiste ikke , bare skreg og skreg ..

Vi gik til lægen med ham , Sp tjekkede ham , men de kunne intet finde og fik så konstateret han var et sensetivt barn ...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juni 2011

JonTri

Cris skriver:

Med mit første har jeg tit tænkt på tigerspring, tænder, separationsangst og alt det der der skulle forstyrre dem... Men nr 2 gad jeg ikke at tænke på det i 2sek. Never. Jeg har akcepteret at sådan er det med babier og små børn. Op og ned. Hele tiden. Når du tror, du har forstået, hvad de godt kan lide, så ændrer de på det. Jeg har ammet så meget som der var brug for uden at tænke om det var for meget (og faktisk har jeg bare ammet mere end det, så de kunne tanke godt op) jeg har været vågnet kæmpe mange gange om natten i de sidste 3 år, først med den store og så med den lille. Sådan er det med nogle. Nogle dag er de meget pylret, nogle dag kører det bare så godt. Nogle dage synes jeg de er sultene hele tiden, nogle dage spiser de ikke noget. Og vi er bare så lykkelige lige nu. Bare at stoppe med at tænke på alt de der ting gjord, at vi kunne bare slappe af og nyde en dag af gangen     Nyd din baby, de er kun baby en gang... man savner det helt vild meget senere 

Enig!!! Så snart det kører et par dage... Så går det modsatte vej...

Anmeld

8. juni 2011

JonTri

morethanperfect skriver:

Det kan godt være det .. Vi fandt ud af han havde kolik da han var , hvad , 3 uger gammel .. Da han så var 4 mdr. fandt vi ud af han var det man kalder et sensetivt barn .. Så var det bare ekstra slemt når han var inde i "sin dårlige periode" altså tigerspringet .. Så ville han bare slet ikke noget , sov ikke , spiste ikke , bare skreg og skreg ..

Vi gik til lægen med ham , Sp tjekkede ham , men de kunne intet finde og fik så konstateret han var et sensetivt barn ...

Min den store reagerede også helt vildt... Og er stadig super følsom. Det kan godt være svært at være et sensitivt bh barn - især når man er en dreng!!!

Anmeld

8. juni 2011

AnneBJ

Cris skriver:

Er det kolik, tror du? Har du prøvet at ændre på noget med din kost? (Hvis du ammer) Prøv at spise i nogle dage meget kedeligt: ris og hvid pasta og kartofler, for at se, om han har det bedre. Jeg synes at 9 dag med skrig er meget... Jeg troede, at det var fordi han vil amme mere eller holdes mere, for det er tit at folk tror at de har fået en dukke og ikke en baby og de kan ikke forstå, at de nogle gange skal de passes    Men hvis du ikke har set en tilfreds baby i 9 dage, så er der noget der gener ham....

Jeg tror ikke det er kolik. Det er mest om dagen han græder, og ikke vil ammes. Jeg spiser præcis som jeg plejer, dog mindre sukker, og mere grønt. Jeg er startet stille op med peberfrugt, agurk, tomat, og få gulerødder, for ikke at give ham maveproblemer..

Det virker som om han er så træt at han slet ikke kan fungere, næsten uanset hvornår på dagen og hvor længe han har sovet. Kun om morgenen når han vågner efter 5-7 timers sammenhængende søvn virker han frisk!

Anmeld

8. juni 2011

AnneBJ

morethanperfect skriver:

Hvordan ved jeg om han er sensitiv?

Og hvis han er, hvad gør jeg så for at hjælpe ham?

Anmeld

8. juni 2011

AnneBJ

JonTri skriver:

Min den store reagerede også helt vildt... Og er stadig super følsom. Det kan godt være svært at være et sensitivt bh barn - især når man er en dreng!!!

Det kunne jeg godt forestille mig er svært.. Jeg har slet ikke forstand på sensitive børn, så ved ikke om haan er det..

Anmeld

8. juni 2011

morethanperfect

AnneBJ skriver:

Hvordan ved jeg om han er sensitiv?

Og hvis han er, hvad gør jeg så for at hjælpe ham?

Snak med SP om det , og lad vær og overstimulere ham .. Men man skal heller ikke understimulere dem .. Det er meget svært .. Man skal først finde ud af på hvilken måde ens barn er sensetivt .. Oscar kan for eksempel godt være glad og tilfreds når vi er ude , men så når vi kommer hjem starter showet så , fordi han har såå svært ved at bearbejde alle de ting der er sket i løbet af dagen .. Han er overfølsom over for høje lyde , mærker der kradser osv.. Der er mange ting .. Men prøv og tag en snak med din Sp om det

Håber det blir bedre 

Anmeld

8. juni 2011

morethanperfect

JonTri skriver:

Åhh ja .. Stakler

Anmeld

8. juni 2011

AnneBJ

morethanperfect skriver:

Snak med SP om det , og lad vær og overstimulere ham .. Men man skal heller ikke understimulere dem .. Det er meget svært .. Man skal først finde ud af på hvilken måde ens barn er sensetivt .. Oscar kan for eksempel godt være glad og tilfreds når vi er ude , men så når vi kommer hjem starter showet så , fordi han har såå svært ved at bearbejde alle de ting der er sket i løbet af dagen .. Han er overfølsom over for høje lyde , mærker der kradser osv.. Der er mange ting .. Men prøv og tag en snak med din Sp om det

Håber det blir bedre 

det vil jeg gøre,tak!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.