Kan man klage over underboen griller??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.876 visninger
15 svar
0 synes godt om
7. juni 2011

Anonym trådstarter

jeg er ved at blive sindsyg, jeg kan ikke tørre mit tøj på min lukket altan, kan ikke lufte ud fra 17-21, og er jeg ikke hurtig nok om eftermiddagen lugter alt vores tøj af grillrøg, fordi underboen med have griller hver aften i sommer halvåret. Er lidt i tvivl om man egentlig må, men synes bare det er til SÅ stor gene... Nogen der har erfaringer med det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juni 2011

twinny

Altså alle de steder jeg har boet... Må man ikk grille på altanen, pga a brandfare... Det skulle meget gerne stå i jeres vedtægter...

Anmeld

7. juni 2011

Anonym trådstarter

Baby-støv skriver:

Altså alle de steder jeg har boet... Må man ikk grille på altanen, pga a brandfare... Det skulle meget gerne stå i jeres vedtægter...

Jahh det ved jeg der er ved de fleste, jeg må heller ikke grille, men underboen har have foruden den lukket altan, så er lidt i tvivl om de samme regler gælder der, for der er jo ikke brandfarer...

Anmeld

7. juni 2011

CamillaValby

Du skal kigge i jeres vedtægter.

Her hvor jeg bor må vi som bor i have og dem som bor længere oppe grille. Men vi skal tage hensyn til hinanden (fx ikke grille hverdag)

Henvend dig evt. på ejendomskontoret og spørg dem, de ved det helt sikkert. Hvordan det er der hvor i bor.

Anmeld

7. juni 2011

Darling<3

Anonym skriver:

jeg er ved at blive sindsyg, jeg kan ikke tørre mit tøj på min lukket altan, kan ikke lufte ud fra 17-21, og er jeg ikke hurtig nok om eftermiddagen lugter alt vores tøj af grillrøg, fordi underboen med have griller hver aften i sommer halvåret. Er lidt i tvivl om man egentlig må, men synes bare det er til SÅ stor gene... Nogen der har erfaringer med det?

Hvorfor går du ikke bare ned og beder ham om at flytt den 15 meter væk??

Han må gerne grille hhver dag, 10 gange om dagen hvis han vil, men hvis du spørger pænt og forklare ham at det genere jer, så er han måske sød og respektere det

Anmeld

7. juni 2011

twinny

Anonym skriver:

Jahh det ved jeg der er ved de fleste, jeg må heller ikke grille, men underboen har have foruden den lukket altan, så er lidt i tvivl om de samme regler gælder der, for der er jo ikke brandfarer...

prøv at ring til dit boligselskab.... og spørg...

Ellers må du sige pænt til ham, om han ikke måske kan grille hver anden dag... Ellers må du jo klage...

Anmeld

7. juni 2011

Mutti2B

Tjek jeres vedtægter. Her hvor jeg bor må vi gerne grille på altanen, men der hvor vi har reserveret lejl må man ikke. Det er meget forskelligt fra sted til sted.

Men jeg synes da godt at I kan nævne det overfor underboen. Det er jo ikke sikkert at de lige har tænkt over hvor generende det kan være for jer. Evt. spørg om de ikke lige vil avertere jer inden de starter den op så I har mulighed for at få vasketøjet ind og få lukket vinduerne.

Anmeld

7. juni 2011

Laulund87

Da jeg boede i lejlighed måtte vi kun bruge en gasgrill, netop fordi de andre lugter og generer

Anmeld

7. juni 2011

Lone Jakobsen

jeg ville (som flere skriver) kontakte boligforeningen og spørge hvordan reglerne er.

Anmeld

7. juni 2011

numsefisk

Profilbillede for numsefisk

Gå ned og spørg ham/hende/dem pænt om de ikke vil slukke den kl 19 i stedet for 21

Hvis den er tændt til 21 tror jeg bestemt ikke det er noget de tænker over, og ikke gør for at være til gene, så vil da heller snakke med dem end at klage

http://miniministeren.blogspot.com/

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.