"Skægpest" under armene - TIPS og RÅD modtages!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.636 visninger
25 svar
0 synes godt om
7. juni 2011

Billemyre

Åh, hvor er det dog irriterende!!
Jeg lider af kronisk skægpest under armene

Selv hvis jeg holder en pause med barberingen, er det der...
Er der nogen, der har et rigtig godt råd til, hvordan hulen jeg slipper af med det???

Det er meget rødt og irriteret og jeg føler mig ikke godt tilpas ved at gå rundt i en bluse uden ærmer...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juni 2011

fønix

Billemyre skriver:

Er der nogen, der har et rigtig godt råd til, hvordan hulen jeg slipper af med det???

Det er meget rødt og irriteret og jeg føler mig ikke godt tilpas ved at gå rundt i en bluse uden ærmer...

kunne det skyldes din deo? hvis huden bliver irriteret af den

Anmeld

7. juni 2011

twinboys

Billemyre skriver:

Hvis jeg var dig ville jeg vokse under dine arme istedet for at skrabe

Anmeld

7. juni 2011

Jeanz

Fandt lige det her efter en hurtig søgning på google, håber det kan hjælpe dig

Undgå skægpæst
Det handler generelt om renlighed og hygiejne, hvis man vil undgå skægpest. Ved at følge disse råd kan man minimere risikoen for skægpest:

• Lån aldrig barbergrej eller håndklæder af andre (idet du hermed udsættes for deres bakterieflora)
  • Vask ansigtet med vand og sæbe inden barbering (for at fjerne bakterier)
  • Brug barberskum (for at undgå småsår og rifter i forbindelse med barberingen)
  • Barbér dig forsigtigt og evt. foran et spejl, hvor du kan se hvad du laver (!)
  • Brug evt. barbersprit efter barberingen (herved dræbes en stor del af bakterierne)
  • Vask omhyggeligt barbergrejet efter brug (desinficér evt. grejet – helst ved skoldning)
  • Udskift dagligt håndklæder
  •  

Behandling af skægpæst
I mere alvorlige tilfælde bør man opsøge læge. Her vil man typisk kunne behandles med antibiotika. Almindeligvis vil man få en salve eller en creme til påførelse på det ramte område (lokal behandling). I andre tilfælde kan man også få f.eks. tabletter, så hele kroppen behandles.

Anmeld

7. juni 2011

Billemyre

fønix skriver:

kunne det skyldes din deo? hvis huden bliver irriteret af den

Måske - Jeg har dog haft en del forskellige efterhånden.
Både cremedeo, spray, roll-on og langt de fleste uden parfume og tilsætningstoffer. Har også brugt en krystal deodorant, men det var det samme dengang  Desværre..

Anmeld

7. juni 2011

Billemyre

twinboys skriver:

Hvis jeg var dig ville jeg vokse under dine arme istedet for at skrabe

Kunne godt være, det ville hjælpe  Jeg tænker at der ikke er så stor tilbøjelighed til indgroede hår ved voksning..?

Det tror jeg, jeg vil prøve - Selvom jeg er en pivskid, når det gælder den sarte hud under armene..!
Men det må jeg jo komme over

Tak for tippet...

Anmeld

7. juni 2011

Billemyre

Jeanz skriver:

Fandt lige det her efter en hurtig søgning på google, håber det kan hjælpe dig

Undgå skægpæst
Det handler generelt om renlighed og hygiejne, hvis man vil undgå skægpest. Ved at følge disse råd kan man minimere risikoen for skægpest:

• Lån aldrig barbergrej eller håndklæder af andre (idet du hermed udsættes for deres bakterieflora)
  • Vask ansigtet med vand og sæbe inden barbering (for at fjerne bakterier)
  • Brug barberskum (for at undgå småsår og rifter i forbindelse med barberingen)
  • Barbér dig forsigtigt og evt. foran et spejl, hvor du kan se hvad du laver (!)
  • Brug evt. barbersprit efter barberingen (herved dræbes en stor del af bakterierne)
  • Vask omhyggeligt barbergrejet efter brug (desinficér evt. grejet – helst ved skoldning)
  • Udskift dagligt håndklæder
  •  

Behandling af skægpæst
I mere alvorlige tilfælde bør man opsøge læge. Her vil man typisk kunne behandles med antibiotika. Almindeligvis vil man få en salve eller en creme til påførelse på det ramte område (lokal behandling). I andre tilfælde kan man også få f.eks. tabletter, så hele kroppen behandles.

Orv, det var meget. Tak for svaret

Jeg må vist igang med den helt store decinficering af min skraber - For de andre punkter synes jeg at overholde..
Men må indrømme at skraberen som regel bare bliver skyllet efter brug.

Det må prøves - Takker!

Anmeld

7. juni 2011

twinboys

Billemyre skriver:

Kunne godt være, det ville hjælpe  Jeg tænker at der ikke er så stor tilbøjelighed til indgroede hår ved voksning..?

Det tror jeg, jeg vil prøve - Selvom jeg er en pivskid, når det gælder den sarte hud under armene..!
Men det må jeg jo komme over

Tak for tippet...

var da så lidt håber det hjælper

Anmeld

7. juni 2011

Billemyre

twinboys skriver:

var da så lidt håber det hjælper

Tak for
Jeg håber også, så jeg kan nyde sommeren og de korte ærmer

Anmeld

7. juni 2011

Jeanz

Billemyre skriver:

Orv, det var meget. Tak for svaret

Jeg må vist igang med den helt store decinficering af min skraber - For de andre punkter synes jeg at overholde..
Men må indrømme at skraberen som regel bare bliver skyllet efter brug.

Det må prøves - Takker!

Det var skam så lidt, jeg håber du finder ud af det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.