Dårlig læge!!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.699 visninger
15 svar
0 synes godt om
7. juni 2011

Anonym trådstarter

OMFG!!!!Jeg har været til lægen idag, fordi jeg har kastet op i næsten 14 dage, fra 2 til 5 gange om dagen, og tænker jeg på mad bliver jeg dårlig!..Jeg kommer ind til hende her Solaima (kender ikke hendes navn, og ærligt - så er jeg ligeglad!)Jeg kommer ind og jeg bliver sat ned på en stol.. Hun lytter på mine lunger, så hårdt jeg tror jeg har fået trykket et par ribben (overdrivelse), hun tager en bakterie prøve i min finger - så hårdt at jeg bløder resten af besøgstiden og derefter tre blod prøvet i armen - hun sætter den ikke rigtigt første gang og vælger INDE i min arm at rykke den rundt, blodet "væltede" ud af min arm!Mens vi sidder og snakker popper et messenger vindue op - satme om hun ikke sætter sig til at svare!!!!!! Hendes konklusion: Kom tilbage torsdag, der er svar på blodprøve og hun ville derefter sende mig på sygehuset til en kikkertundersøgelse af maven fordi hun tror det er mavesår - som hun lige hver slået op i sin uddannelsesbog!!..HMPF!!!Btw: Andre det har prøvet sådan en kikkertundersøgelse? Hvordan er det? Hvordan foregår det?Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juni 2011

Ni-ko-li-ne

Anonym skriver:

OMFG!!!!Jeg har været til lægen idag, fordi jeg har kastet op i næsten 14 dage, fra 2 til 5 gange om dagen, og tænker jeg på mad bliver jeg dårlig!..Jeg kommer ind til hende her Solaima (kender ikke hendes navn, og ærligt - så er jeg ligeglad!)Jeg kommer ind og jeg bliver sat ned på en stol.. Hun lytter på mine lunger, så hårdt jeg tror jeg har fået trykket et par ribben (overdrivelse), hun tager en bakterie prøve i min finger - så hårdt at jeg bløder resten af besøgstiden og derefter tre blod prøvet i armen - hun sætter den ikke rigtigt første gang og vælger INDE i min arm at rykke den rundt, blodet "væltede" ud af min arm!Mens vi sidder og snakker popper et messenger vindue op - satme om hun ikke sætter sig til at svare!!!!!! Hendes konklusion: Kom tilbage torsdag, der er svar på blodprøve og hun ville derefter sende mig på sygehuset til en kikkertundersøgelse af maven fordi hun tror det er mavesår - som hun lige hver slået op i sin uddannelsesbog!!..HMPF!!!Btw: Andre det har prøvet sådan en kikkertundersøgelse? Hvordan er det? Hvordan foregår det?Knus

altså det med at det bløder fra fingeren synes jeg ikke rigtigt man kan brokke sig over...

at hun svarer messenger kan altså være fordi det er en kollega... der er flere arb. pladser der bruger den slags kommunikation...

og at hun ikke kan give dig svar lige nu og her, er jo fordi prøverne skal analyseres

Anmeld

7. juni 2011

Wimmie

Ehmm....sidst jeg fik taget blodprøve ved lægen tastede han også noget i en "messenger-rude" - det var så han kunne finde ud af hvornår svaret på prøven var klar. Han "chattede" simpelthen med en laborant - kunne det ikke være dét hun havde gjort?

Det lyder da som om at din læge gjorde dét der skulle gøres, undersøgte dig, tog blodprøver og ja, nogle af dem er måske lidt hårdhændede men jeg ved nu ikke om det gør dem til dårlige læger af den grund.

Jeg kunne forstå hvis hun havde været ligeglad og bare havde sendt dig hjem, men det lyder da som om at hun gjorde det rigtige... JEg synes ikke der er noget af dét du skriver der lyder usædvanligt eller gør hende til en dårlig læge... hvad forventede du af besøget?

Anmeld

7. juni 2011

hyskystar

Kan være hun er under uddannelse så det vel fair nok hun vejleder sig med sin bog

og de andre ting er jo bare sådan det er ang blodprøver osv

msn kan jo være noget vigtig med en kollega sådan foregår det da også hos min lege at de kommunikere mens der patienter næste gang kan det jo være det gavner mig

Anmeld

7. juni 2011

hyskystar

Kan være hun er under uddannelse så det vel fair nok hun vejleder sig med sin bog

og de andre ting er jo bare sådan det er ang blodprøver osv

msn kan jo være noget vigtig med en kollega sådan foregår det da også hos min lege at de kommunikere mens der patienter næste gang kan det jo være det gavner mig

Anmeld

7. juni 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

hvis jeg var dig, ville jeg nok skifte læge.

Nå det lyder da ikke spor godt med den mave

En kikkertundersøgelse..ehmm..ja..den er altså ikke særligt behagelig.
Du får noget beroligende (nogle gør) og så fører de en lille slange, med et camera for enden ned igennem dit spiserør og ned i maven og kigger hvordan der ser ud i mavesæk og tarme.
Uskadeligt men ubehageligt.
Men det er jo heldigvis ret hurtigt overstået..og i betragtning af, at du har været syg så længe, så er det nok en god ide.
På den anden side, så ville de fleste læger jo nok FØRST prøve en diæt og se om det hjalp, med mindre du kaster blod op eller har blod i afføringen.

God bedring
Sussie

Anmeld

7. juni 2011

Frøken J.

Anonym skriver:

Vil ikke lige udtale mig om, hvad jeg mener om din læge, for det er svært når man kun har sagen fra ét synspunkt.

Men hvad angår kikkertundersøgelsen, bliver der ført sådan en slange ned igennem halsen og ned i maven. Jeg har ikke selv prøvet det, kæresten har. Du bliver normalt bedøvet før det sker. Man KAN godt uden bedøvelse (min kæreste gjorde dette), men det kan ikke anbefales, for det er ubehageligt og skræmmende ikke at være bedøvet  

Anmeld

7. juni 2011

Anonym trådstarter

Ni-ko-li-ne skriver:

altså det med at det bløder fra fingeren synes jeg ikke rigtigt man kan brokke sig over...

at hun svarer messenger kan altså være fordi det er en kollega... der er flere arb. pladser der bruger den slags kommunikation...

og at hun ikke kan give dig svar lige nu og her, er jo fordi prøverne skal analyseres

Jeg kan så fortælle at det var IKKE en kollega - og mit lægehus bruger ikke det system..Hun brikkede hullet større i min finger - og det sagde hun selv!..- Jeg ved godt at jeg først for svar der - men det var måden hun kiggede i sin bog og sagde: Det er mavesår!..

Anmeld

7. juni 2011

Ni-ko-li-ne

Anonym skriver:

Jeg kan så fortælle at det var IKKE en kollega - og mit lægehus bruger ikke det system..Hun brikkede hullet større i min finger - og det sagde hun selv!..- Jeg ved godt at jeg først for svar der - men det var måden hun kiggede i sin bog og sagde: Det er mavesår!..

så find en anden læge.... det står dig alod frit for jo...

Anmeld

7. juni 2011

tazz

Ni-ko-li-ne skriver:

så find en anden læge.... det står dig alod frit for jo...

Præcis!!

Men hvis det her kan få nogen til at skifte læge, så bliver da svært at finde en, som lever op til standarderne

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.