Er det et godt gennemsnit?? (karakter)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12.586 visninger
18 svar
0 synes godt om
25. november 2008

Kloster

For noget tid siden, fik jeg standpunktskaraktere på min sosu-assistent uddannelse. Det var efter den nye skala og jeg var lidt skuffet
Er en karakter-racer, så jeg synes, jeg havde knoklet mere, end mine karaktere gav udtryk for.

Jeg har så gået og tygget lidt på dem og har regnet mit gennemsnit ud.
Jeg har et gennemsnit på 7,2... Hader de nye skide 7-taller, men var så af nysgerrighed inde på www.ug.dk og se hvad afgangskrav der var karakter-mæssigt. Fik så lige et andet syn, for det ser ud til, mit gennemsnit er rimelig fint... Ell hvad

Mine karaktere er helt egoistiske. For i mit fag er de tal bare INTET værd. Men jeg har brug for at vide, hvad jeg kan præstere og jeg har brug for at få nogle høje karaktere, da de åbner dørerne til andre uddannelser. Hvis jeg engang får tid, lyst, energi og penge til at læse videre engang.

Har forresten lige fået at vide, hvad jeg skal op i til eksamen i uge 2... Det er pædagogik med psykologi. Alt er bedre at komme op i end medicin, men tror, jeg får min sag for her

Ville bare lige dele det med jer.. Ved jeg er ret passiv herinde. Menlæser tit med. Magter bare slet ikke at få så meget skrevet. Har så mange lektier og tusinde andre ting hele tiden. Meni aften ser manden fodbold og jeg er godt med i lektierne lige pt

Kloster

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. november 2008

Bastian

Jeg blev færdig med uni i 98, så jeg er langt fra inde i de nye karakterer, men er 7,2 ikke rimelig godt? Hvad svarer gennemsnit-karakteren 8 til i dag?

Anmeld

25. november 2008

1977

Profilbillede for 1977

Jeg blev færdig med uni i 98, så jeg er langt fra inde i de nye karakterer, men er 7,2 ikke rimelig godt? Hvad svarer gennemsnit-karakteren 8 til i dag?

Et 7 tal er det samme som 8 og 9. De to er slået sammen til een karakter, så 7,2 er ok

02=6
04=7
07=8+9
10=10
12=11+13

Anmeld

25. november 2008

Kloster

Bastian skriver:

Skalaen lyder sådan her:

11-13 = 12
10 = 10
8-9 = 7
7= 4
02 = 6
03-5 = 00
00= -3

Anmeld

25. november 2008

Bastian

Kloster skriver:

Skalaen lyder sådan her:

11-13 = 12
10 = 10
8-9 = 7
7= 4
02 = 6
03-5 = 00
00= -3

OK, kan nu ikke helt forstå hvad der var galt med den gamle karakterskala. Jeg har aldrig brugt mine karakterer til noget. Det er faktisk utrolig få arbejdsgivere, der har bedt om at se karakterbevis. Held og lykke med eksamen!

Anmeld

25. november 2008

Kloster

Bastian skriver:

OK, kan nu ikke helt forstå hvad der var galt med den gamle karakterskala. Jeg har aldrig brugt mine karakterer til noget. Det er faktisk utrolig få arbejdsgivere, der har bedt om at se karakterbevis. Held og lykke med eksamen!

Ja arbejdsgivere vil hellere se udtalelser, men de tal åbner dørerne for en uddannelse, hvis man vil til at læse igen. Også er man sørmenødt til at have dem

Anmeld

25. november 2008

Bastian

Kloster skriver:

Ja arbejdsgivere vil hellere se udtalelser, men de tal åbner dørerne for en uddannelse, hvis man vil til at læse igen. Også er man sørmenødt til at have dem

Det har du da ret i, har du planer om noget konkret? Jeg kan nu ikke uddanne mig så meget videre med mindre jeg vil have en phD grad. Det overvejede jeg engang, men det er nu også dejligt at arbejde, når man har siddet på skolebænken i 19-20 år alt i alt :-)

Anmeld

25. november 2008

Kloster

Bastian skriver:

Det har du da ret i, har du planer om noget konkret? Jeg kan nu ikke uddanne mig så meget videre med mindre jeg vil have en phD grad. Det overvejede jeg engang, men det er nu også dejligt at arbejde, når man har siddet på skolebænken i 19-20 år alt i alt :-)

Nej har bestemt ikke planer om at læse videre lige pt. Er bare sååå mættet at skole og det at være elev. Det dræner mig total for energi... Sikkert pga jeg er så krævende og kritisk overfor mig selv.

Men jeg vil ikke "nøjes" med bare at bestå, hvis jeg kan mere...
Tænk hvis jeg om 5-10 beslutter mig for at læse videre og mine tal ikke er gode nok pga jeg har slasket mig igennem uddannelsen...
Så sætter det en træls stopper for en drøm...
Kan kommeimd på utrolig mange uddannelser med mennesker med min sosu assistent uddannelse.

Anmeld

25. november 2008

Honningblomst

Om det er godt, handler vel kun om hvad du forventede og hvad du mener du er "værd".
Knus..

Anmeld

25. november 2008

Kloster

Eva skriver:

Om det er godt, handler vel kun om hvad du forventede og hvad du mener du er "værd".
Knus..

Hmm... Forstår jeg ikke lige...
Vil du forklare dig??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.