Dba... :s

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. juni 2011

twinny

Jeg ville heller aldrig bare sende varene på en kvittering.. skulle se dem på min konto.. Men har droppet det. og skrevet til dba...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juni 2011

Bondepigen

Baby-støv skriver:

Jaah vi regner også med det er svindel. Men hvis de ikk kan tage mine penge. skader det vel ikk a prøve

Det var osse det vi tænkte

Jeg er bare lidt bange for sådan noget, men kæresten siger at der ikke sker noget ved det... Og det ser ud til på dine svar fra andre peger på at han har ret..

Anmeld

7. juni 2011

1000Ben

Jakob'sMor skriver:

Mener du ikke pbs? Der skal men også opgive cpr-nr mener jeg. Så de kan ikke tage penge fra hende vil jeg mene

Jo pbs selvfølgelig  Ja det kan godt være man også skal opgive cpr-nr - men synes nu det lyder mystisk at pakken skal til afrika - tænker det er noget med at han forsøger at sætte en falsk check ind på hendes konto, så hun mister pengene efter hun har sendt pakken.... De er så dygtige til at svindle nu til dags 

Anmeld

7. juni 2011

Kongmulle

Baby-støv skriver:

hey tøser...

Hvis jeg giver mit konto og reg nummer inde til en, kan de så på nogen måde husle mig ved at tage mine penge?

Der er en køber som virker lidt mystisk.. Men vil overfører penge med det samme...  Hun byder nemlig godt..

Det er Nigeria svindlerne. Og du skal ikke oplyse noget info. De kan hacke sig ind med dit konto og reg nummer, fordi de på den måde kan finde ud af hvilken bank du er tilknyttet og i værste fald er det bye Bye penge på din konto. de er hamrende "dygtige" og du skal endelig ikke udlevere noget.

Anmeld

7. juni 2011

L.J.L

Baby-støv skriver:

jaah det var det jeg tænkte.. Men det lyder total underligt, hun vil have vi skal sende det til Afrika til hendes datter... Men hvis hun overfører først så fint...

De kaldes for Nigeria-svindlere. Du må ikke tro på at de handler i god tro! De snyder hvor der kan snydes.

Kendetegnene er typisk at de er fra Afrika, og skrive meget dårlig engelsk (sommetider dansk som er oversat ved google translate) Og så er det typisk elektronik varer, som mobiltelefoner, computere, etc. de vil købe. Og det er til et andet familiemedlem end dem selv, ofte en kusine eller en moster eller lign.

De spørger efter dit kontonr da de bruger det på det fake kontooverførselsbevis de sender til dig, så det ser ud som om de har overført pengene til dig.

De uvidende vil tage det for gode varer, og sender varen med det samme, uden at tjekke deres bankkonto om pengene virkelig er gået ind. Og så modtager de varen uden du får dine penge.

Jeg så oveni købet et grimt tilfælde for nogle år siden hvor sælgeren havde sendt varen uden at få sine penge. Sælgeren kontaktede så køberen i Afrika, som fortalte at de ville sende varen retur, men de skulle bruge penge til portoen, så den danske sælger overførte 700 kr til den afrikanske svindler i håb om at varen kom retur, det gjorde den så aldrig! Så sælger stod tilbage med en lang næse samt en computer og 700,- fattigere!!!

Anmeld

7. juni 2011

ano14316

Jeg ville ikke gøre det!

Anmeld

7. juni 2011

bullerbassen

numsefisk skriver:

NEJ STOP HOLDT!

Det må du ikke..

Du vil få en mail, som ligner en mail på en prik fra banken.

Men den er falsk og der er ingen pengen overført, men det tror man pga man modtager mailen, også sender man varen, og du har mistede varen og ingen penge fået!!

Nu sælger jeg en del - og sender ikke før jeg kan se pengene på min konto - tror da de fleste handler sådan.

Anmeld

7. juni 2011

bullerbassen

Baby-støv skriver:

Jeg ville heller aldrig bare sende varene på en kvittering.. skulle se dem på min konto.. Men har droppet det. og skrevet til dba...

Nej lige præsic sådan tænker jeg også

Anmeld

7. juni 2011

mcfatty

Og uanset hvad, om de så ville få fat på dine penge, på den ene eller anden måde, så kan du altid få banken til at føre dine penge tilbage igen.

Som der er før er blevet nævnt, ville jeg heller ikke gøre det, det lyder for godt til at være sandt. Det er den typiske historie, og mange er blevet snydt, men som der også er blevet nævnt, så kunne du også bare vente, til at du rent faktisk, fysisk, kan se pengene på din konto, og ikke bare på mail, som du har fået fra dem.

Anmeld

7. juni 2011

Muffinmus

Baby-støv skriver:

jaah det var det jeg tænkte.. Men det lyder total underligt, hun vil have vi skal sende det til Afrika til hendes datter... Men hvis hun overfører først så fint...

Bare pas på, lige nu huserer der typer netop omhandlende afrika der byder op til det dobbelte af hvad varen koster og det ER hustlere....de VIL svindle dig......De vil gøre hvad de kan for at betale dig for meget, så vil de derefter spørge om du kan sende penge retur til dem og så finder du ofte ud af at deres første omgang penge ikke er godkednt og bliver trukket tilbage.

De har været på 2-3 af min mands annoncer og er meltd for fusk af MANGE...senest for 3-4 dage siden havde han sådan en henvendelse på et kamera.

Aner ikke om det er sådan en du er stødt på, men når du siger hun byder godt lyder det ret farligt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.