Anbefal et kamera :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. juni 2011

Dinna88

Hvis du ønsker et spejlreflekskamera skal du have et begynder. Sony laver gode og billige. Du kan jo købe et kompaktkamera, dem laver sony også. Men er du sikker på at det er et spejlrefleks du vil have? De er svære at bruge

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juni 2011

Ann.

Camillas-photography skriver:

ja men hvor meget du ville give

Helst ikke over 3000 kr

Anmeld

6. juni 2011

Dinna88

Ann. skriver:

Helst ikke over 3000 kr

Det kan godt blive svært for dig. Jeg ved, at sony har et til 2500 kr, men så skal du have memorycard, UV linse, taske m.m. Mit kamera alene kostede 3300, jeg gav 4000 i alt.

Anmeld

6. juni 2011

Ann.

Dinna88 skriver:

Det kan godt blive svært for dig. Jeg ved, at sony har et til 2500 kr, men så skal du have memorycard, UV linse, taske m.m. Mit kamera alene kostede 3300, jeg gav 4000 i alt.

Forklar endelig - er jo lidt nybegynder, men vil gerne kunne tage billeder hvor detaljerne gør forskellen. 

Har lige været inde og se Camillia's billeder og har set mange af dine også, og vil vildt gerne lære det, for det ser så godt ud

Anmeld

6. juni 2011

Dinna88

Ann. skriver:

Forklar endelig - er jo lidt nybegynder, men vil gerne kunne tage billeder hvor detaljerne gør forskellen. 

Har lige været inde og se Camillia's billeder og har set mange af dine også, og vil vildt gerne lære det, for det ser så godt ud

For at du kan tage ordentlige billeder, skal du alligevel kunne bruge kameraet. Som en fotograf har sagt, så kan du tage gode billeder med auto-knappen, men det er langt fra altid - og du kan tage BEDRE billeder via de manuelle indstillinger. Derfor er det for mange spild, at invistere i et spejlrefleks, fordi det er svært at bruge - hvis man ønsker at bruge det optimalt. Dertil kommer der jo, at hvis du virkelig vil gøre noget ud af det så skal du invistere i nye objektiver og diverse udstyr vil også hjælpe rigtig meget. Om ikke andet, så synes jeg du skal sætte dig ind i kameraer inden du køber det - så du kan bruge det optimalt fra start af! Blænde, makroeffekten, øvelse til sløring af baggrunden osv osv osv. Det indebærer rigtig meget, at tage gode billeder

Et lommekamera kan sagtens gøre det, med den teknologi der er i dag - du kan dog ikke arbejde på sløring af baggrunden og med mange af de manuelle indstillinger, men tage fine billeder kan du. - Især med et redigeringsprogram - har du sådan ent

Der findes også systemkameraer - prøv at læs lidt om den. 

Anmeld

6. juni 2011

Ann.

Dinna88 skriver:

For at du kan tage ordentlige billeder, skal du alligevel kunne bruge kameraet. Som en fotograf har sagt, så kan du tage gode billeder med auto-knappen, men det er langt fra altid - og du kan tage BEDRE billeder via de manuelle indstillinger. Derfor er det for mange spild, at invistere i et spejlrefleks, fordi det er svært at bruge - hvis man ønsker at bruge det optimalt. Dertil kommer der jo, at hvis du virkelig vil gøre noget ud af det så skal du invistere i nye objektiver og diverse udstyr vil også hjælpe rigtig meget. Om ikke andet, så synes jeg du skal sætte dig ind i kameraer inden du køber det - så du kan bruge det optimalt fra start af! Blænde, makroeffekten, øvelse til sløring af baggrunden osv osv osv. Det indebærer rigtig meget, at tage gode billeder

Et lommekamera kan sagtens gøre det, med den teknologi der er i dag - du kan dog ikke arbejde på sløring af baggrunden og med mange af de manuelle indstillinger, men tage fine billeder kan du. - Især med et redigeringsprogram - har du sådan ent

Der findes også systemkameraer - prøv at læs lidt om den. 

Et lommekamera - er det sådan et almindeligt digitalkamera? 

Og hvad er forskellen på dem og så systemkameraer?

Anmeld

6. juni 2011

Kamulla

Altså jeg startede ud med et Olympus e-430 dengang jeg gik igang.. udemærket kamera, men dyrt i tilbehør.. (objektiver osv, da de ikke er lige så store på markedet som; Canon, Nikon eller Sony) 

gav dengang 3100kr med alt... fotohus, standardobjektiv, taske, og memorycard

skiftede til canon fordi det er billigere at opgradere sig..

ville bestemt anbefale Canon eller Nikon... de kører tilbud med Nikon d-3100 mener jeg det hedder, samt Canon 500D

kig lidt rundt og se om du kan finde et tilbud der passer dig.. når du får lyst og har penge igen kan du opgradere med federe opbejtiv en de standard.. billederne får en helt anden kvallitet når man gider bruge ekstra penge på et godt objektiv

Anmeld

6. juni 2011

Dinna88

Ann. skriver:

Et lommekamera - er det sådan et almindeligt digitalkamera? 

Og hvad er forskellen på dem og så systemkameraer?

Ja, det er det

Uh. Google det lidt. Jeg skal i seng nu, sidder i en 24-timers eksamen Skriv endelig brev hvis der er mere.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.