Hvor mange penge på tøj- det første år

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.047 visninger
14 svar
0 synes godt om
6. juni 2011

Sakris

Der har jo været en række indlæg om tøj og forbrug i forhold til de små. Synes det er lidt svært at sammenligne forbruget for en på 4 med en på 6 måneder. I det første år skifter de jo tøjstr. vildt mange gange. 50-56-62-68-74-80-(måske 86)

Hvor mange penge har I brugt på tøj (ikke regntøj/flyverdragter og støvler, for der er jeg ikke selv nået til endnu:-) i det første år, eller indtil nu?

Hvor mange penge brugte I til hver str.?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juni 2011

MaliksMor

Sakris skriver:

Der har jo været en række indlæg om tøj og forbrug i forhold til de små. Synes det er lidt svært at sammenligne forbruget for en på 4 med en på 6 måneder. I det første år skifter de jo tøjstr. vildt mange gange. 50-56-62-68-74-80-(måske 86)

Hvor mange penge har I brugt på tøj (ikke regntøj/flyverdragter og støvler, for der er jeg ikke selv nået til endnu:-) i det første år, eller indtil nu?

Hvor mange penge brugte I til hver str.?

hmm..

tror jeg købte tøj for omkring 2000. fra han brugte 50-74.

og fra 86-92 har jeg brugt meget mere, men det så også fordi han har brugt 86/92 lææææææænge nu. siden han var 8 måneder ( han er 13, snart 14 måneder)

Anmeld

7. juni 2011

Sakris

CamillaRH skriver:

hmm..

tror jeg købte tøj for omkring 2000. fra han brugte 50-74.

og fra 86-92 har jeg brugt meget mere, men det så også fordi han har brugt 86/92 lææææææænge nu. siden han var 8 måneder ( han er 13, snart 14 måneder)

Det var da bestemt ikke galt. Købte du det så brugt, eller vaskede du hele tiden? Jeg synes det er så svært med de små str. For på den ene side gider jeg ikke vaske flere gange om ugen, på den anden side bruger de det så kort tid. 

Anmeld

7. juni 2011

Koen.

hmm.. vil gætte på jeg måske har brugt om kring 2000,- på hver str. fra 50-80 og er nu startet med at så småt købe 86

Anmeld

7. juni 2011

Nessie

Jeg har ingen anelse om, hvor meget vi brugte på tøj det første år.

Det gik bare ligesom med i det store regnskab med møbler osv.

Vi fik rigtg mange barselsgaver (og også lidt før fødslen), og så har jeg ellers gjort det til lidt af en sport at finde tøj på udsalg til ham.

Så sent som i går, fik jeg f.eks. 2 par bukser, en langærmet bomulsbluse og en striktrøje i mærket Tuc til 350 kr., i str. 92, og jeg sparede ca. 900 kr. på det.

Lige nu bruger Daniel str. 86, og det har han gjort siden december, han er 20 mdr. nu.

Og man vasker bare mere, når der kommer en lille én, så du kan roligt regne med at du får gang i maskinen, uanset hvor meget tøj du køber til at skifte med

Anmeld

7. juni 2011

Sakris

Nessie skriver:

Jeg har ingen anelse om, hvor meget vi brugte på tøj det første år.

Det gik bare ligesom med i det store regnskab med møbler osv.

Vi fik rigtg mange barselsgaver (og også lidt før fødslen), og så har jeg ellers gjort det til lidt af en sport at finde tøj på udsalg til ham.

Så sent som i går, fik jeg f.eks. 2 par bukser, en langærmet bomulsbluse og en striktrøje i mærket Tuc til 350 kr., i str. 92, og jeg sparede ca. 900 kr. på det.

Lige nu bruger Daniel str. 86, og det har han gjort siden december, han er 20 mdr. nu.

Og man vasker bare mere, når der kommer en lille én, så du kan roligt regne med at du får gang i maskinen, uanset hvor meget tøj du køber til at skifte med

Min datter er 5 måneder, så er i fuld gang. Jeg har bare gjort regnskab over alt tøjindkøb. Og min kæreste synes det lød så voldsomt med det tøj jeg havde købt fra str. 50-80.

Hun er 5 måneder og bruger 62/68, så hun har brugt de helt små str. "længe" og vi har derfor også en del i alle str. 50-68.

Tænkte bare på om jeg virkelig havde brugt så overdrevet meget  

Anmeld

7. juni 2011

Minmio

Vi brugte omkring 6-7000 det første år, næsten det hele blev købt i USA i to omgange og Victoria havde rigtig meget tøj. 

Anmeld

7. juni 2011

Sofia

Synes det er svært at sige. Men hele Alfreds garderobe i 62 har jeg købt brugt til 550 kr. Og så er den suppleret med et par barselsgaver. (Han bruger 62 nu). Størrelse 56 har jeg nok også brugt 500 på ca og suppleret med en del gaver vi fik. Størrelse 68 har jeg en del i - gaver - og så har jeg nok brugt ca. 300 indtil videre...

Anmeld

7. juni 2011

Nadia&Daniel

Laura er 7½ mdr. og hun bruger stadig str. 62. Har ikke overblik over hvor meget vi har brugt, da jeg har valgt at bytte noget (da jeg kunne se, det ville være alt for stort lige pt.) plus også solgt nogle af tingene..

Anmeld

7. juni 2011

Nessie

Sakris skriver:

Min datter er 5 måneder, så er i fuld gang. Jeg har bare gjort regnskab over alt tøjindkøb. Og min kæreste synes det lød så voldsomt med det tøj jeg havde købt fra str. 50-80.

Hun er 5 måneder og bruger 62/68, så hun har brugt de helt små str. "længe" og vi har derfor også en del i alle str. 50-68.

Tænkte bare på om jeg virkelig havde brugt så overdrevet meget  

Nå ja, hvis jeg lige havde kastet et blik til venstre, kunne jeg da godt se, at du har født

Men jeg tvivler da på, at du har købt ekstremt meget tøj. De små bruger jo en del, og det gør de større børn også, de bliver bare beskidte  på en anden måde

Daniel har i øjeblikket lidt for mange bluser, både langærmede og kortærmede, men jeg håber han kan bruge det sommeren over også

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.